مدیریت ارتباط با مشتریان یا سی‌آرام ، در مرکزیت تمامی فعالیت ها و اقداماتی است که یک کسب و کار برای نگهداری مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید انجام می دهد . سی‌آرام به کسب و کارها کمک می کند تا به سهم خود ارتباطی موثر و مفید با مشتریان خود برقرار و اعتمادشان را جلب کنند . از آنجا که اعتماد مشتریان کیفیتی است که مستقیما بر درآمد و سود کسب و کار تاثیرگذار است.

استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا سی‌آرام، مزایای بیشماری برای سازمان‌ها فراهم می‌کند. همه می‌دانیم مهم‌ترین دارایی یک سازمان یا شرکت، مشتریان آن هستند، با استفاده از نرم افزار سی‌آرام، حفظ مشتریان فعلی و ترغیب آنان به خرید مجدد، که زمینه‌ساز بقای سازمان و هدف اصلی هر سازمان است، به‌راحتی فراهم می‌شود.

به این دلایل نیاز به یک نرم افزار سی‌آرام دارید:

  • سازمان شما هزینه‌ زیادی در بخش های مختلف می‌پردازد.
  • مایل به بررسی عملکرد کارکنان در سازمان هستید.
  • در بخش‌های مختلف سازمان، عدم هماهنگی وجود دارد.
  • امکان ثبت اطلاعات در یک سیستم منسجم، با دسترسی‌های گوناگون وجود ندارد.
  • امکان گزارش‌گیری از عملکرد مشتری و کارکنان وجود ندارد.
  • سرنخ‌های ورودی سازمان به خرید منجر نمی‌شود.
  • اطلاعات فروش به‌صورت دستی ذخیره می‌شود.
  • مشتریان پس از خرید، مجددا به شما مراجعه نمی‌کنند.
  • سیستمی برای ثبت نارضایتی مشتریان و دریافت بازخورد آنها وجود ندارد.

فواید حضور CRM در شرکت یا سازمان شما:

در صورت پیاده سازی یک سی‌آرام کارآمد می توان به مزایای بسیاری مانند مدیریت وظایف، عدم فراموشی وظایف، عدم فراموشی مشتری، دسترسی سریع به تاریخچه فعالیت های مشتری، رضایت از کار، عدم نیاز به حضور دانمی مدیر در شرکت، امکان ایجاد رقابت در کارمندان، بهبود کیفیت کار آنها و بسیاری ویژگی‌های دیگر اشاره کرد.

اگر هنوز به سمت سیستم سازی کسب و کار و استفاده از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نرفته‌اید پس از اتمام این مقاله بهترین فرصت برای راه اندازی یک (CRM) است...