مدیریت پروژه آنلاین چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

در گذشته ای نه چندان دور، مدیریت پروژه با یک قلم، یک کاغذ و روش هایی انجام می شد که زمان و انرژی زیادی می طلبید اما این روزها به لطف تکنولوژی بسیاری از کارها را می توان با چند کلیک ساده انجام داد. ابزارهای مدیریت پروژه آنلاین نیز تکنولوژی را در خدمت شما قرار می دهد. نظارت بر روند اجرای پروژه، شرح فعالیت ها، برنامه ریزی و زمان بندی، استفاده از ابزارها و جدیدترین روش های برنامه ریزی و ... تنها بخشی از دنیای پیش روی شماست که به راحتی می توانید از آن بهره ببرید.

مزایای مدیریت پروژه آنلاین

برای درک بهتر مزایای مدیریت پروژه آنلاین بهتر است چالش های پیش روی یک مدیر پروژه و راه حل های پیشنهادی مدیریت پروژه آنلاین را بررسی کنیم:

  • بهینه سازی زمان:

هر پروژه ای هدف خاص و زمانبندی اولیه ای دارد اما در حین اجرای پروژه ممکن است عواملی بر روند اجرا تاثیر گذاشته و اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ دهد که هماهنگی و به روز رسانی مسیر اجرا و برنامه ها را ضروری کند، علاوه بر این، پیش فرض انجام یک پروژه با یک تیم، هماهنگی اعضا و اطلاع از روند کاری و پیشرفت هر بخش است. حال اگر مدیریت پروژه به روش آنلاین انجام نپذیرد زمان زیادی برای هماهنگی و به روز رسانی و اطلاع از روند پیشبرد اهداف پروژه تلف خواهد شد. پس مزیت مدیریت پروژه آنلاین بهینه سازی زمان و برنامه ریزی و اطلاع از روند پیشرفت پروژه در کمترین زمان است.

  • دسترسی آسان :

چالش بعدی که مدیران پروژه بدون این ابزار درگیر آن هستند، زمان زیادی است که صرف دسترسی به داده های پروژه و اطلاعات خواهد شد. در حالی که با مدیریت آنلاین به دلیل استفاده از اینترنت و رابط های کاربری ابزارهای مدیریت پروژه آنلاین تمامی سرمایه گذاران، مدیران پروژه، مجریان و کسانی که در پروژه دخیل هستند به راحتی می توانند به اطلاعات سطوح مختلف دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این ها در بعضی از ابزارهای مدیریت آنلاین امکان طبقه بندی اطلاعات و مدیریت میزان دسترسی هر یک از اعضای پروژه به اطلاعات فراهم شده است و امکان مدیریت پروژه هایی با اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده را هم فراهم می کند.

  • همکاری و ارتباط سازنده بین اعضا:

روش های مدیریت پروژه و برنامه ریزی بسیار متنوع است. در پروژه های بزرگ که به چند زیر پروژه برای سهولت در برنامه ریزی تقسیم می شوند ممکن است چند مدیر پروژه زیر نظر مدیر اصلی پروژه فعالیت کنند که هرکدام روشی را برای مدیریت بخش خود پیاده کند. مدیریت پروژه آنلاین به اعضای یک تیم امکان ارتباط سازنده و اطلاع از فعالیت بقیه اعضای گروه را می دهد که در بهبود برنامه ریزی، یکپارچگی فعالیت اعضای گروه و پیشرفت پروژه تاثیر به سزایی دارد.

  • کاهش هزینه :

تمام هزینه ای که برای مدیریت پروژه آنلاین لازم است هزینه اینترنت و دسترسی به چند کامپیوتر با امکانات اولیه است. دیگر خبری از هزینه های سنگین برنامه ریزی، زمانبندی، اشتراک گذاری اطلاعات، آگاهی افراد دخیل در پروژه از روند و ... نیست. با ابزار های مدیریت پروژه آنلاین شما یک مدیر پروژه آگاه در همه زمینه ها هستید.

  • به روز بودن :

با پیشرفت جهان اطلاعات و داده ها هر روز شیوه ای جدید برای مدیریت و اجرای پروژه ها ارائه می شود. هزینه و امکان یادگیری و استفاده از تمامی این شیوه ها بدون استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه آنلاین بسیار زیاد است. علاوه بر این زمانبندی اجرای پروژه و محدودیت آن به شما اجازه ریسک کردن نمی دهد. اما ابزارهای مدیریت آنلاین با رابط های کاربری ساده می توانند امکان استفاده از جدیدترین روش ها را فراهم کنند.

عنوان های بالا تنها بخشی از مزایای استفاده از شیوه جدید مدیریت هستند که سهم زیادی در برتری این ابزارها نسبت به روش های دیگر مدیریت پروژه هستند. در جهانی که فضای بی نهایت اینترنت امکان استفاده از تقریبا همه امکانات را فراهم کرده، بهره بردن از این امکانات با تنها چند کلیک و به آسانی خوردن یک لیوان آب است.

ثبت نام رایگان و مشاهده دموی نرم افزار mizito.ir