وبلاگ میزیتو نرم افزار مدیریت پروژه های ساختمانی چیست و چه مزایایی برای شرکت‌ها دارد؟
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

نرم افزار مدیریت پروژه های ساختمانی چیست و چه مزایایی برای شرکت‌ها دارد؟

منتشر شده در ۴ ماه پیش

زمان خوانش ۵ دقیقه

انتشار ۴ ماه پیش

خوانش ۵ دقیقه

خودکارسازی فرآیندها با استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه های ساختمانی
شرط اول استفاده از سیستم‌های مدیریت پروژه این است که بتوانید مجموعه‌ای از کارها را در قالب یک پروژه تعریف کنید. وجود فرآیندهای تکرارپذیر و در عین حال متنوع در کار ساخت‌وساز و نیاز به تخصیص وظائف و منابع، باعث امکان تعریف انواع پروژه برای امور کاری زمینه‌های عمران و ساخت‌وساز می‌شود. به‌همین دلیل مدیران و مهندسان این پروژه‌ها برای تسهیل و خودکارسازی فرآیندها و نیز نظارت بهینه از نرم افزار مدیریت پروژه های ساختمانی استفاده می‌کنند. در این مطلب از میزیتو ویژگی‌های این نرم‌افزارها و مزایای آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.
 
 

نرم افزار مدیریت پروژه های ساختمانی چیست؟
در روش سنتی مدیریت پروژه در زمینه ساخت‌وساز، بسیاری از کارها از امور مهندسی، تعیین وظائف، ایجاد اسناد و گزارش‌ها و ... با روش دستی و بایگانی کاغذی انجام می‌شوند. ارتباطات نیز عموما از نوع ایمیل یا شفاهی و تلفنی می‌باشند. اما این شیوه بسیار زمان‌بر و احتمال بروز خطاها در آن بسیار زیاد است.
در روش جدید از نرم افزار مدیریت پروژه های ساختمانی برای آسان‌سازی فرآیندها در زمان ساخت‌وساز استفاده می‌شود. از سوی دیگر اکثر پروژه‌های ساختمانی دارای تیم‌های کاری گوناگون در بخش‌های طراحی و اجرا و فرآیندهای گودبرداری، خاکبرداری، پی‌ریزی و ... هستند. با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه ساخت‌وساز تخصیص وظائف تمامی اعضای تیم‌ها به‌راحتی انجام می‌شود و در هر زمان می‌توان به اطلاعات کارهای انجام شده، کارهای باقیمانده، وابستگی وظائف و ... دسترسی پیدا کرد. همچنین این نرم‌افزارها قابلیت‌های همکاری همزمان را افزایش می‌دهند.
کاربردهای نرم افزار مدیریت پروژه های عمرانی و ساختمانی
مهم‌ترین مشتریان نرم افزارهای مدیریت پروژه عمرانی و ساختمانی، مشتریان بخش توسعه صنایع نفت و گاز هستند. در واقع وسعت پروژه‌های عمرانی در بخش باعث افزایش نیاز مهندسان و مدیران پروژه به سیستم‌های قابل اطمینان با امکانات متنوع شده است. از سوی دیگر مجریان پروژه‌های سدسازی و راهسازی نیز از این پروژه‌ها به‌طور وسیع استفاده می‌کنند. اما در سال‌های اخیر با افزایش تعداد این نرم‌افزارها و ارائه پلن‌های مختلف، امکان استفاده از آن‌ها برای پروژه‌های کوچک‌تر حوزه ساختمان نیز فراهم شده است و حتی سازندگان شخصی نیز از این نرم‌افزارها برای مدیریت وظائف و منابع استفاده می‌کنند. 
 
مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه های ساختمانی
شکی نیست مهندسان و مدیران اجرایی پروژه‌های ساختمانی با فرآیندهای کاری خود و وظائفی که باید به افراد و تیم‌ها محول شوند آشنایی دارند. با این حال نرم‌افزارهای مدیریت پروژه ساخت‌وساز، امکان استفاده از رویکردهای سیستماتیک با ویژگی‌های استاندارد و نیز نظارت بهینه را ایجاد می‌کنند. بنابراین نیازی نیست که به‌طور مداوم در بین کاغذها و تابلوهای فیزیکی به‌دنبال کارهای باقیمانده یا وابستگی وظائف و تقدم و تاخر کارها باشید. بلکه به‌سادگی و از طریق تلفن همراه، تبلت، رایانه و لپ‌تاپ می‌توانید به تمامی این اطلاعات در زمان واقعی و همراه با آخرین به‌روزرسانی‌ها دسترسی داشته باشید.
از سوی دیگر نرم‌افزارهای مدیریت پروژه ساختمانی دارای ابزارهایی برای ایجاد امکان تعامل بهینه هستند. برای مثال کارگران، کارمندان و مهندسان می‌توانند درخواست‌های خود در یک پلتفرم جامع برای شما ارسال کنند. شما حتی می‌توانید یک نظرسنجی برای دریافت بازخورد در یک زمینه خاص ایجاد کنید. همچنین می‌توانید قابلیتی را ایجاد کنید تا هشدارهای برای هر فرد برای یادآوری مهلت انجام کار ارسال شود. ابزارهای چت داخلی نیز امکان ارتباط مداوم و در زمان واقعی را برای همه اعضای تیم ایجاد می‌کنند.
ویژگی‌های ارائه شده در نرم افزار مدیریت پروژه های ساختمانی
نرم‌افزارهای کنترل پروژه عمرانی و ساختمانی به‌طور قابل توجهی باعث بهبود بهره‌وری نیروی کار، افزایش کارایی، افزایش سرعت فرآیندها و ... می‌شوند. این نرم‌افزارها برای ایجاد این مزایا، دارای قابلیت‌ها و ابزارهای درونی هستند که هر کدام یک زمینه کاری را بهبود می‌بخشند.
 
در ادامه با برخی از ویژگی‌ها و امکانات این ابزارهای مدیریت پروژه آشنا می‌شویم:
•    ابزارهای حسابداری: حسابداری در ساخت‌وساز شامل فرآیندهای مختلفی از مدیریت هزینه و بودجه تا تعیین و پرداخت دستمزد می‌شود. یک نرم‌افزار جامع مدیریت پروژه ساختمانی دارای ابزارهای داخلی برای مدیریت حسابداری برای یک یا چند پروژه به‌طور همزمان است
•    مدیریت هزینه‌ها: پروژه‌های ساخت‌وساز دارای هزینه‌های متعددی از مصالح، ماشین‌آلات، نیروهای کار و ... هستند. به‌همین‌دلیل این نرم‌افزارها ابزارهایی را برای تعریف هزینه‌ها، پیش‌بینی هزینه‌ها و مدیریت هزینه‌ها در بستر زمان در اختیار مدیران قرار می‌دهند
•    مدیریت وظائف: در یک پروژه ساختمانی ممکن است صدها وظیفه برای اعضای چندین تیم کاری تعریف شوند. تعریف مکتوب این وظائف، تعیین وابستگی وظائف، تخصیص وظائف، ردیابی کار انجام شده و زمان صرف شده برای کار مورد نظر و ... از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار مدیریت پروژه های عمرانی و ساختمانی است
•    ابزارهای گزارش‌دهی: از دیگر امکانات نرم‌افزارهای مدیریت پروژه ساخت‌وساز می‌توان به ابزارهای ایجاد و ارسال گزارشات اشاره کرد. این نرم‌افزارها می‌توانند گزارش‌ها را به‌طور خودکار یا با روش دستی و بر اساس پایگاه داده خود ایجاد و ارسال کنند. همچنین دارای ابزارهایی برای ایجاد تنظیمات مختلف هستند
 


 

مدیریت حرفه‌ای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی با پلتفرم میزیتو
میزیتو یک پلتفرم تحت وب حرفه‌ای برای مدیریت انواع پروژه از جمله پروژه‌های زمینه عمران و ساختمان است. با استفاده از این پلتفرم به آسانی می‌توانید انواع پروژه‌های ساختمانی را تعریف کنید، برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید، تسک را تعیین کرده و آن‌ها را توزیع کنید، بودجه و منابع را تخصیص بدهید و از ابزارهای مختلف این پلتفرم برای افزایش قابلیت همکاری به‌طور همزمان استفاده کنید. برای بهره‌مندی از تمامی این مزایا کافی در سایت مجموعه ما ثبت نام کنید.


سوالات متداول
آیا امکان مدیریت اسناد با نرم‌افزار مدیریت پروژه عمرانی وجود دارد؟
مدیریت آنلاین اسناد یکی از نیازهای اساسی شرکت‌های موفق ساخت‌وساز با هر مقیاس است و نرم‌افزارهای مدیریت پروژه عمرانی و ساختمانی دارای ابزارهایی برای سازماندهی و ذخیره‌سازی اسناد، ارسال اسناد و نیز به‌اشتراک‌گذاری اسناد هستند.
آیا امکان برنامه‌ریزی پروژه با برنامه مدیریت پروژه عمرانی وجود دارد؟
یکی از قابلیت‌های مهم این نرم‌افزارها این است که با امکانات خود امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر را در زمینه‌هایی مانند تعریف پروژه، تعیین نیازهای پروژه، ثبت درخواست‌های کارفرمایان، ثبت نظرات ذی‌نفعان، زمان‌بندی پروژه و برنامه‌ریزی منابع ایجاد می‌کنند.
چگونه می‌توان پیشرفت پروژه را با برنامه مدیریت پروژه ساخت‌وساز بررسی کرد؟
این نرم‌افزارها دارای ابزارهای برای نمایش بصری کارهای انجام شده و کارهای باقیمانده در بستر زمان هستند. همچنین امکان بررسی منابع تخصیص یافته در بستر زمان نیز وجود دارد. 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!