وبلاگ میزیتو ۱۰ نکته درباره نرم افزار مدیریت مشتریان که ممکن است ندانید
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

۱۰ نکته درباره نرم افزار مدیریت مشتریان که ممکن است ندانید

منتشر شده در ۵ ماه پیش

زمان خوانش ۴ دقیقه

انتشار ۵ ماه پیش

خوانش ۴ دقیقه

نرم افزار crm به عنوان یک نرم‌ افزار مدیریت مشتریان پل ارتباطی مناسبی میان کسب‌وکارها و مشتریان برقرار می‌کند. این نرم‌افزار امکان پاسخگویی به موقع و تعامل با مخاطب را به بهترین وجه ممکن فراهم کرده است.

با توجه به اینکه فروش و بازاریابی مهم‌ترین اصل در هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود، نیاز است تا با استفاده از کانال‌های ارتباطی مختلف تعامل مناسبی با مشتریان بالقوه خود داشته باشید. نرم‌افزار CRM در این شرایط به کمک کسب‌وکارها آمده تا به وسیله آن، روابط با مشتری و کارایی فروش خود را بهبود دهند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ۱۰ نکته درباره این نرم‌افزار کاربردی پرداخته تا بر این اساس بیشتر با قابلیت‌های CRM آشنا شوید.

 

 

۱- بهبود ارتباطات
با استفاده از نرم‌ افزار مدیریت مشتریان امکان ارائه خدمات با بهترین سطح کیفیت به مشتریان فراهم خواهد بود. همچنین می‌توانید در زمان واقعی با مشتریان خود در ارتباط باشید و می‌توانید به مشاهده کلیه تعاملات فوق در یک سیستم متمرکز بپردازید.

با توجه به این امر حتی کارمندان جدید نیز می‌توانند بر اساس سابقه فعالیت، به نگرش بهتری از چگونگی ارتباط با مشتری دست یابند. در این بین استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه ایرانی به مدیران و تیم فروش آن‌ها کمک می‌کند تا براساس تقویم شمسی گزارشات خود را مشاهده نمایند.

۲- هماهنگی و یکپارچه‌سازی تیم
تیم‌هایی که به صورت یکپارچه و هماهنگ کار می‌کنند، همواره بازدهی مناسب و موثر‌تری خواهند داشت. رابط کاربری مفید و همچنین ذخیره‌سازی ایمن به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات را همیشه در اختیار داشته باشید. این اطلاعات تنها در دسترس همکاران بوده و شخص دیگری امکان نفوذ به داده‌های نرم‌افزار CRM را نخواهد داشت.

در عین حال تیم‌های بازاریابی و فروش نیز می‌توانند با دسترسی آسان به این داده‌ها، بیشترین کارایی را داشته باشند. همچنین گزارش‌دهی به صاحبان کسب‌وکار و مشتریان نیز  به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. بدین‌ ترتیب نرم‌افزار مدیریت مشتریان هماهنگی مناسب و بی دغدغه‌ای را بین تیم‌ها به وجود می‌آورد.

۳- ادغام و ترکیب
با توجه به کسب‌وکار خود ممکن است از ابزارها و نرم‌افزارهای دیگری نیز استفاده کنید. مثلاً برخی تیم‌های بازاریابی از تلفن همراه یا ثابت به منظور تماس با مشتریان خود بهره می‌برند که امکان ردیابی ندارند. در روش سنتی نمایندگان فروش و بازاریابی فایل اکسلی از تماس‌ها و گزارش کار خود را تهیه کرده و سپس به وارد کردن یادداشت‌ها به صورت دستی می‌پردازند. بر همین اساس با توجه به امکانات نرم‌ افزار مدیریت مشتریان CRM می‌توان تمامی این امور را برای نمایندگان فروش بسیار ساده کرد. با ادغام و ترکیب ابزار تماس با این نرم‌افزار امکان ثبت تماس‌های تلفنی و تبدیل آن‌ها به سرنخ، به راحتی امکان‌پذیر است. همچنین شما می‌توانید از نرم افزار مدیریت پروژه چابک نیز در کنار این نرم‌افزار بهره بگیرید.

۴- امکان سفارشی‌سازی
کسب‌وکارها متنوع بوده و هر یک نیازمندی‌های خاص خود را دارند. بر این اساس شیوه‌های تعامل با مشتریان نیز متفاوت است. مثلاً در مراکز آموزشی با سوالات خاصی از سوی مشتریان که همان دانش‌آموزان بوده، مواجه هستند. بر همین اساس یک نرم‌افزار مدیریت مشتریان مناسب به راحتی امکان سفارشی‌سازی و سازگاری با نیازهای تجاری را خواهد داشت. با توجه به این امر شناخت یک نرم افزار مدیریت پروژه فارسی خوب و کارآمد بسیار ضروری است.

۵- بهبود و ارتقاء روابط با مشتریان
از مهم‌ترین نکات در خصوص نرم‌افزار CRM می‌توان تاثیر بسزای آن را بر بهبود و ارتقاء روابط با مشتریان عنوان کرد. نمایندگان فروش با استفاده از امکانات نرم افزار مدیریت پروژه‌ها می‌توانند شناخت مناسبی از مشتریان داشته و در نتیجه آن‌ها را خشنود نگه دارند. نرم‌افزار مدیریت مشتریان با یکپارچه‌سازی تمامی راه‌حل‌ها امکان ارتباط نزدیک با مشتری و جلب اعتماد او را فراهم می‌کند.

۶- صرفه‌جویی در هزینه‌ها
هرچند که خرید نرم‌ افزار مدیریت مشتریان مانند نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین، با هزینه‌هایی همراه است اما با توجه به کارایی بالای این نرم‌افزارها امکان بازگشت سرمایه با بیشترین بازدهی وجود دارد. علاوه بر این اغلب تیم‌های بازاریابی و فروش به منظور ملاقات با مشتریان وقت و هزینه بسیاری را صرف رفت و آمد می‌کنند. با استفاده از امکانات این نرم‌افزار می‌توان در همان منطقه با مشتریان بالقوه جلساتی را ترتیب داد که این امر موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های جانبی خواهد شد.

 

 

۷- سود و درآمد بیشتر
نرم‌افزار CRM قابلیت‌های بسیاری در بهره‌وری و کسب سود بیشتر برای کسب‌وکارها به دنبال دارد. با استفاده از این نرم‌افزار پرسنل شما خواهند توانست به کلیه نیازهای مشتریان به بهترین وجه پاسخ دهند. این امر ضمن تجربه خوشایند برای مشتری، کسب درآمد بیشتری را برای کسب‌وکار شما به همراه خواهد داشت.

۸- قابلیت دسترسی
از دیگر نکات بسیار مهم درباره نرم‌‌افزار مدیریت مشتریان می‌توان به قابلیت دسترسی آن اشاره کرد. با توجه به این امر، یک نرم‌افزار CRM کارآمد، قابل استفاده و دسترس برای تمامی پرسنل خواهد بود. با توجه به اینکه امروزه فعالیت اغلب کسب‌وکارها به صورت دورکاری بوده، نیاز است از نرم‌افزارهای مدیریتی استفاده شود که از این ویژگی برخوردار باشد. بر همین اساس امروزه بسیاری از نرم‌افزارهای CRM مانند اپلیکیشن مدیریت زمان وجود دارند که کاربر با استفاده از تلفن همراه خود امکان دسترسی به آن‌ها را خواهد داشت.

۹- رابط کاربری آسان و ساده
برخی نرم‌افزارهای CRM با ارائه رابط کاربری آسان و ساده امکان استفاده کلیه کارکنان چه فنی و چه غیر فنی را میسر می‌سازد. هرچند که اغلب مدیران امکان کار با هر UI را خواهند داشت، اما بسیاری از کاربران مانند نمایندگان فروش این توانایی را ندارند. با توجه به این امر رابط کاربری مناسب و ساده نرم‌ افزار مدیریت مشتریان به کارایی هرچه بیشتر تیم‌های بازاریابی و فروش کمک خواهد کرد.

۱۰- برخورداری از پشتیبانی کامل
نرم‌افزارهای مدیریت مشتریان چنانچه از پشتیبانی کامل و مناسبی برخوردار باشند، از ایجاد اختلال ناشی از وقایع پیش‌بینی نشده به نحو مطلوبی جلوگیری خواهند کرد. بر همین اساس، حتماً به پشتیبانی نرم‌افزار CRM خود که از فروشنده دریافت می‌کنید توجه داشته باشید. شما می‌توانید نرم ‌افزارهای مدیریتی در این خصوص از جمله نرم افزار مدیریت جلسات را همراه با پشتیبانی مطلوب و موثری دریافت کنید.

سخن پایانی مبحث نرم‌ افزار مدیریت مشتریان
در این مقاله سعی شد به ۱۰ نکته از مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکانات نرم‌ افزار مدیریت مشتریان اشاره شود. بر همین اساس با تهیه و استفاده از یک نرم‌افزار CRM مناسب می‌توانید با مشتریان خود تعامل مناسبی برقرار کرده و کسب‌وکار خود را بهبود دهید.

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!