برای اینکه بتوانید مدیریت موفقی داشته باشید باید از ابزار مدیرتی مناسب استفاده کنید...
برای اینکه بتوانید مدیریت موفقی داشته باشید باید از ابزار مدیرتی مناسب استفاده کنید...

باید شروع به تطبیق دادن افراد با وظایف کنید. به یاد داشته باشید که یکی از مهم ترین وظایف شما این است که بدانید چطور باید با چالش‌های دنیای واقعی همچون شکاف میان مهارت‌های اعضای تیم برخورد کنید.

مهارت‌های کلیدی برای مدیریت تیم:

ایجاد انگیزه در اعضای تیم

وظیفه‌ی کلیدی شما، که به عنوان مدیر برعهده‌ی شماست انگیزش اعضای تیم است.

افراد مجموعه شما باید دیده شوند و باید بتوانند استعداد ها و ظرفیت های نهفته خود را نمایان سازند اگر ابزاری برای رشد تیمی در اختیار داشته باشید.

پرورش افراد تیم

مهارت‌های شما در این جنبه‌ی مدیریتی، موفقیت دراز مدت شما را تضمین می‌کند. اگر بتوانید به اعضای تیم خود کمک کنید که در کار خود رشد کنند؛ به مدیری تبدیل خواهید شد که همه مشتاق کارکردن با او هستند و به این ترتیب به سازمان خود هم کمک شایانی خواهید کرد.

موثرترین روش برای پرورش افراد اطمینان از ارائه‌ی بازخورد منظم به اعضای تیم است. بسیاری از افراد هنگام بازخورد دادن عصبی می‌شوند، به خصوص اگر آن بازخورد منفی باشد. اما اگر به طور منظم بازخورد بدهید و دریافت کنید، عملکرد همه‌ی اعضاء تیم بهبود پیدا می‌کند.

ارتباط و کار با اعضای تیم و دیگران

مهارت های ارتباطی، تقریبا برای موفقیت در هر نقش و جایگاهی ضروری هستند. اما مهارت‌ها و تکنیک‌های خاصی وجود دارند که شما به عنوان مدیر بیش از زمانی که کارمندی عادی بودید از آنها استفاده خواهید کرد. این موضوع به دو بخش تقسیم می‌شود: ارتباط با اعضای تیم و ارتباط با سایر افراد خارج از تیم.

  • ارتباط با اعضای تیم

به عنوان مدیر ممکن است هم جلسات منظم داشته باشید و هم جلسات خاص. معمولا افراد، هر نوع جلسه‌ای، به خصوص جلسات منظم را باعث اتلاف وقت می‌دانند؛ بنابراین مهارت یافتن در اداره موثر جلسات بسیار ارزشمند است.

بسیاری از جلسات شامل طوفان فکری هستند. شما به عنوان مدیر باید در چنین جلساتی نقش تسهیل‌کننده را ایفا کنید؛ بنابراین باید با انجام این نقش راحت باشید. وقتی فقط یک شرکت کننده‌ی عادی نباشید، به جز ارائه‌ی ایده‌هایی خلاقانه کارهای دیگری هم خواهید داشت. برای اینکه بدانید چطور باید جلسات طوفان مغزی را اداره کنید از بخش صورت جلسات میزیتو استفاده نمایید.

  • ارتباط با افراد خارج از تیم

بخش دیگری از وظایف شما مدیریت افراد مرتبط با خارج از تیم است که از طریق ارتباط B2B و همچنین دعوت عضو مهمان می توانید افراد خارج از تیم یا شرکت را که به هر نحوه کوتاه مدت یا بلند مدت با شما همکاری دارند مدیریت کنید.

مدیریت و برقراری انضباط

اگر هر شخصی بداند چه وظیفه ای در شرکت دارد و چطور باید آن را انجام دهد، شاهد یک تیم پویا و اثر بخش خواهید بود که توسط ابزار مدیریت کسب و کار میزیتو آن را فراهم ساخته اید و تاثیر آن نظم و انضباط تیمی در مجموعه شماست.

بازیکنان خود را بشناسید

برای مدیریت تیم با ابزار کوچینگ لازم است بدانید هر بازیکن چه ارزش‌افزوده‌ای به تیم اضافه می‌کند؟ نقاط قوت این افراد کجاست؟ چالش‌های این افراد کدام است؟ چه چیزی به آن‌ها انگیزه می‌دهد و چه چیزی اعتمادبه‌نفسشان را از آن‌ها می‌گیرد؟ آیا این افراد تحت‌فشار روانی و استرس قابل‌اتکا هستند یا بهترین کارکرد خود را زمانی دارند که همه‌چیز آرام و تحت کنترل است؟

هدف و مقصدی برای خودتان داشته باشید.

هدف هر بازی در یک تیم ورزشی، بردن است اما با توجه به اینکه بردن در تمام بازی‌ها تقریباً ناممکن به نظر می‌رسد، داشتن اهداف خُردتر برای بازیکنان تیم می‌تواند حجم تلاش افراد را تعدیل کند. ممکن است هدف شما رسیدن به امتیازی خاص یا به انجام رساندن پیروزمندانه یک استراتژی خاص باشد. حتی اگر شما در بازی برنده نشوید، با داشتن اهداف خُردتر می‌توانید روحیه و اعتمادبه‌نفس اعضای تیم خود را حفظ کنید.

به عبارت دیگر برای «داشتن هدف و مقصد» باید استراتژی داشت. برنامه‌ریزی استراتژیک یک فرآیند ارزشمند است که ابزارهای متعددی برای کسب آن وجود دارد.

شما ممکن است برحسب صنعتی که در آن فعالیت دارید یا نقش‌هایی که اعضای تیم‌تان در آن فعالیت دارند به ابزارهای متفاوتی برای تنظیم اهداف فروش افزایشی، اهداف مالی یا سایر اهدافی که حس موفقیت را به اعضای تیم می‌رساند، دسترسی پیدا کنید.

شما می توانید یک کوچ موفق باشید اگرٌ از ابزار مناسب آن استفاده کنید...
شما می توانید یک کوچ موفق باشید اگرٌ از ابزار مناسب آن استفاده کنید...

بازخورد گرفتن

اگر تجربه کوچینگ را داشته باشید، می‌دانید که بازخورد گرفتن، بخشی حیاتی برای پیشرفت کار است. شما چه‌کارهایی را به‌درستی و چه‌کارهایی را ضعیف انجام داده‌اید؟ و چطور می‌توانید عملکرد خود را تقویت کنید؟ البته که دادن و گرفتن بازخورد به نوبه خود نوعی هنر به‌حساب می‌آید.

نسبت به بازخوردها واکنش نشان دهید

هیچ کوچی کامل و بدون عیب‌ نیست و زمان‌هایی وجود دارد که شما نیاز به شنیدن و پاسخ دادن به اعضای تیم‌تان دارید به‌ویژه زمان‌هایی که آن‌ها به شما می‌گویند چیزی به‌درستی کار نمی‌کند. اعضای تیم شما اغلب با شما درباره مشکلات صحبت می‌کنند و همچنین ایده‌های موثری برای رفع موانع دارند، اگر شما به‌درستی گوش دهید.

تضادهای بین بازکنان خود را مدیریت کنید

همان‌طوری که می‌دانید بین اعضای هر تیمی ممکن است برخورد و تضاد پیش بیاید. نه‌تنها بعضی از بازیکنان تمایل به زورگویی دارند بلکه بعضی از این افراد دوست دارند کاری کنند که اعضای تیم کار آن‌ها را به دوش بکشند. شما برای مدیریت تیم با ابزار کوچینگ و روابط بین فردی اعضای تیم چه کاری می‌توانید انجام دهید در حالی‌که می‌دانید بسیاری از روابط به شما بستگی دارد، آن‌ها را درک کنید و فرآیندهایی را توسعه دهید که روابط را استحکام می‌بخشد و از برخوردهای آتی جلوگیری می‌کند.

انگیزه تیم خود را تقویت و از آن‌ها حمایت کنید.

در تیم‌های ورزشی صحبت در اتاق‌های دربسته همراه با رهبران به اعضای تیم کمک می‌کند تا آن‌ها نسبت به بازی خود پرانگیزه و هیجان‌زده باشند. در کسب‌وکار نیز اعضای تیم می‌توانند چنین رویکردی را اتخاذ کنند. فردی که با موفقیت تیم خوشحال می‌شود، تیم را روبه‌جلو نگه می‌دارد و در موفقیت آن‌ها سهمی را از آن خود می‌کند.

شما همان مدیری هستید که می‌توانید تیم خود را به سطوح بالاتر هدایت و برای رسیدن اعضای تیم به‌حق و حقوقشان از آن‌ها دفاع کنید. میزیتو به عنوان یک ابزار حیرت انگیز در کنار شماست تا مجموعه را در بالاترین سطح کارایی و شکوفایی ببینید...

میزیتو ابزاریست جهت مدیریت تیم و کوچینگ موفق

ثبت‌نام رایگان و مشاهده فضای میزیتو


بیشتر بخوانید:

میزیتو، ابزاری رایگان برای سیستم‌سازی کسب‌وکار