عموماً تیم ها از افرادی تشکیل شده اند که چشم‌اندازها و توانایی‌های متفاوتی داشته و در مراحل متفاوتی از دوران حرفه‌ای خود قرار دارند. برای بعضی از آنها، وظایف محوله ممکن است چالش‌برانگیز بوده و نیاز به حمایت داشته باشند. عده‌ای دیگر ممکن است در کاری که می‌کنند استخوان ترکانده بوده و مایل باشند فرصتی در اختیارشان قرار بگیرد که مهارت‌هایشان را بیشتر کنند. در هر صورت، وظیفه‌ی شما این است که تمام افراد تیم‌تان را پرورش بدهید.

مهارت‌های شما در این جنبه‌ی مدیریتی، موفقیت دراز مدت شما را تضمین می‌کند. اگر بتوانید به اعضای تیم خود کمک کنید که در کار خود رشد کنند؛ به مدیری تبدیل خواهید شد که همه مشتاق کارکردن با او هستند و به این ترتیب به سازمان خود هم کمک شایانی خواهید کرد.

موثرترین روش برای پرورش افراد اطمینان از ارائه‌ی بازخورد منظم به اعضای تیم است. بسیاری از افراد هنگام بازخورد دادن عصبی می‌شوند، به خصوص اگر آن بازخورد منفی باشد. اما اگر به طور منظم بازخورد بدهید و دریافت کنید، عملکرد همه‌ی اعضاء تیم بهبود پیدا می‌کند.

برای این منظور باید از یک سیستم مدیریت تیم خوب مانند میزیتو بهره بگیرید.

ارتباط و کار با اعضای تیم و دیگران

مهارت‌های ارتباطی، تقریبا برای موفقیت در هر نقش و جایگاهی ضروری هستند. اما مهارت‌ها و تکنیک‌های خاصی وجود دارند که شما به عنوان مدیر بیش از زمانی که کارمندی عادی بودید از آنها استفاده خواهید کرد.

شبکه اجتماعی میزیتو برای اعضای تیم شما یک فضای اختصاصی فراهم کرده است تا ارتباطات شما به شکلی آسان و یکپارچه مدیریت شود.

ارتباط با اعضای تیم

به عنوان مدیر ممکن است هم جلسات منظم داشته باشید و هم جلسات خاص. معمولا افراد، هر نوع جلسه‌ای، به خصوص جلسات منظم را باعث اتلاف وقت می‌دانند؛ بنابراین مهارت یافتن در اداره موثر جلسات بسیار ارزشمند است.

بسیاری از جلسات شامل طوفان فکری هستند. شما به عنوان مدیر باید در چنین جلساتی نقش تسهیل‌کننده را ایفا کنید؛ بنابراین باید با انجام این نقش راحت باشید. وقتی فقط یک شرکت کننده‌ی عادی نباشید، به جز ارائه‌ی ایده‌هایی خلاقانه کارهای دیگری هم خواهید داشت. برای اینکه بدانید چطور باید جلسات طوفان مغزی را اداری کنید مقاله طوفان فکری را بخوانید. مطمئن شوید که درک درستی از مشکلات احتمالیِ موجود در کار و چگونگی اجنتاب از این مشکلات، پیدا کرده اید.

بخش جلسات پیشرفته میزیتو در کنار ایجاد گروه های کاری برای پیشبرد اهداف و ایجاد صمیمیت در تیم بسیار موثر خواهد بود.

ارتباط با افراد خارج از تیم

گاها در شرکت های پروژه محور شرایطی پیش می آید که مجبور به اضافه کردن شخصی از خارج از افراد مجموعه می شویم در این حالت نگران ارتباط آن شخص با سایر اعضاء هستیم.

 

امکانی در میزیتو وجود دارد به نام کاربر مهمان که این قابلیت را دارد که شما می توانید به راحتی فردی را خارج از سازمان به تیم اضافه کنید. شخصیکه به صورت مهمان به میزکار شما دعوت شده باشد قابلیت ارتباط و مشاهده اعضاء و ساختار تیم شما را ندارد.

 

مدیریت و برقراری انضباط

هرچقدر هم آرزو کنید چنین اتفاقی رخ ندهد، در دوران کاری بیشتر مدیران زمانی پیش می‌آید که مجبور شوند کارمندی را تنبیه کنند. تنبیه تفاوت ظریفی با بازخود عادی دارد؛ چرا که همیشه به طور خاص به کار کارمند مربوط نمی‌شود. به عنوان مثال می‌توانید درباره مهارت فرد در ارتباط تلفنی به او بازخورد بدهید اما مشکلاتی همچون زمانبندی یا آراستگی فردی به رویکرد متفاوتی نیاز خواهد داشت.

شناسایی و برخورد با تخلف از قانون یا سیاست شرکت کار ساده‌ای است. اما در مورد موقعیت‌های دیگر چه؟ از یک طرف نمی‌خواهید با مسائل کوچک سروکار داشته باشید و از طرف دیگر نمی‌توانید چیزی را که باید به آن رسیدگی کنید نادیده بگیرید.

سیستم مدیریت وظایف میزیتو بر همین اساس چیده شده است هر شخص وظایف مشخصی دارد که در زمان مشخص به او یادآوری می شود و در هر وظیفه امکان ثبت نظر و گزارش وجود دارد...!

مطالب مرتبط:

شروع کار با میزیتو
ساخت یک تیم دور‌‌کار در یک دقیقه