افزایش بازده به کمک نرم‌افزار مدیریت پروژه‌ها

پروژه‌های ارائه‌شده به شرکت‌های مختلف معمولا پیچیدگی‌های خاصی دارند و شما باید بتوانید پروژه را با توجه به زمان و منابع محدودی که در دست دارید، به بهترین شکل ممکن به پایان برسانید. روش مدیریت پروژه نقشی اساسی در موفقیت اعضای تیم برای انجام درست و به موقع پروژه دارد. امروزه با توسعه نرم‌افزار مدیریت پروژه، انجام این کار برای مدیران شرکت‌های مختلف بسیار ساده شده است. شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزارها بازدهی کارکنان خود را افزایش دهید و در وقت و منابع خود صرفه‌جویی کنید. در این مطلب با مهم‌ترین امکانات یک نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی آشنا می‌شویم.

مدیریت پروژه آسان
مدیریت پروژه آسان

 

برنامه‌ریزی و زمان‌بندی در نرم‌افزار مدیریت پروژه ایرانی

زمانی که شما وظیفه مدیریت تیم بزرگی از کارکنان را برعهده دارید، باید بتوانید وظایف و مسئولیت‌های کارکنان را به‌طور صریح برای آن‌ها شرح دهید. به این صورت هر فرد از وظیفه خود آگاه خواهد بود و هیچ یک از کارکنان در روند انجام پروژه دچار مشکل نخواهند شد.

این نرم‌افزار‌ها بهترین ابزار برای برنامه‌ریزی و آگاه کردن کارکنان از زمان‌بندی انجام وظایف است. با استفاده از این نرم‌افزارها، هر یک از کارکنان از تاریخ دقیق شروع و پایان فعالیت‌های خود مطلع می‌شوند و در صورت عقب افتادن از برنامه زمانی، نرم‌افزار به او اطلاع‌رسانی می‌کند. مدیران پروژه‌ها می‌توانند به کمک یک نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی برنامه‌ریزی‌های خود را با تمامی کارکنان به اشتراک بگذارند و آن‌ها را از تاریخ دقیق برگزاری جلسات دوره‌ای مطلع کنند.

نقش نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین در همکاری میان اعضای گروه

ممکن است شما برای انجام موفقیت‌آمیز یک پروژه به کمک صدها نفر نیاز داشته باشید. هر کدام از کارکنان تخصص منحصر به فردی داشته و وظیفه تکمیل بخش معینی از پروژه را برعهده دارند. اصولا اعضای مختلف گروه بزرگی که روی یک پروژه واحد کار می‌کنند، در روند تکیمل پروژه باید با یکدیگر در ارتباط باشند و از نتایج کار یکدیگر برای پیشبرد وظایف خود استفاده کنند.

کلیدی‌ترین امکانات نرم افزار مدیریت پروژه ۱۴۰۲ - ۲۰۲۳
کلیدی‌ترین امکانات نرم افزار مدیریت پروژه ۱۴۰۲ - ۲۰۲۳

 

اشتراک‌گذاری فایل‌های مرتبط با پروژه

یک نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین بهترین گزینه برای افزایش بازده کارکنانی است که روی پروژه‌های عظیم کار می‌کنند. بسیاری از کارکنان ممکن است در طول فرایند تکمیل پروژه هرگز فرصت لازم برای مشورت حضوری با یکدیگر را نداشته باشند. به همین علت کارکنان می‌توانند از نرم‌افزار مدیریت پروژه برای برقراری ارتباط با همکاران خود استفاده کنند. همچنین اعضای گروه می‌توانند تمامی فایل‌ها و اطلاعات مربوط به مراحل مختلف انجام پروژه را با همکاران خود به اشتراک بگذارند.

ساخت بورد پروژه برای تمام اعضای تیم

شما به عنوان مدیر پروژه می‌توانید یک بورد مجزا برای پروژه مورد نظر ایجاد کنید و تمام اطلاعات لازم مانند گراف‌ها، زمان‌بندی و وظایف هر یک از اعضای گروه را در این بورد قرار دهید. با استفاده از این قابلیت نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی، کارکنان با یک نگاه اجمالی با جوانب مختلف پروژه آشنا می‌شوند. در بوردهای پروژه شما می‌توانید فهرست‌های مختلف را با یکدیگر جابه‌جا کنید و همچنین وظایف را از فهرستی به فهرست دیگر انتقال دهید.

استفاده از نرم‌افزارها برای مدیریت پروژه چابک

مدیریت پروژه چابک یا Agile Project Management یکی از روش‌های پربازده مدیریت به شمار می‌رود که تمرکز آن بر تقسیم کردن پروژه‌های عظیم به وظایف کوچک‌تر است. کنترل وظایف کوچک در پروژه‌های عظیم به مراتب ساده‌تر بوده و می‌تواند باعث کاهش زمان انجام پروژه شود. در واقع پروژه در این روش با انجام تکرارهای کوتاه در طی چرخه عمر تکمیل می‌شود. شما با استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی مدیریت پروژه می‌توانید این وظایف کوچک را برای اعضای گروه تعیین کرده و فعالیت آن‌ها را در طول چرخه عمر پروژه به راحتی کنترل کنید.

جمع‌آوری داده‌ها در نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی

بسیاری از مدیران برای جمع‌آوری و نگهداری داده‌های مربوط به پروژه خود از امکانات نرم‌افزار اکسل استفاده می‌کنند. اما جالب است بدانید که نزدیک به ۹۰ % از داده‌های ذخیره‌شده در نرم‌افزار اکسل دارای خطا هستند و می‌توانند روند انجام پروژه را با مشکلات بزرگی مواجه کنند. به همین علت، امروزه بسیاری از مدیران کشور برای جمع‌آوری داده‌ها از یک نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی استفاده می‌کنند.

نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی
نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی

 

ذخیره داده‌ها به صورت متمرکز

بدون شک دسترسی به اطلاعاتی که در چندین فایل مختلف ذخیره شده‌اند، کار مدیر پروژه را دشوار می‌کنند و او را به اشتباه خواهند انداخت. خوشبختانه نرم‌افزارهای مختلف مدیریت پروژه این مشکل را برطرف کرده‌اند. شما می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به پروژه مانند داده‌های مشتری، منابع مالی و انسانی، وظایف هر یک از کارکنان و برنامه زمانی را به صورت متمرکز در این نرم‌افزارهای کاربردی ذخیره کنید.

دسترسی آسان تمام اعضای تیم به اطلاعات

زمانی که تمام داده‌های مربوط به پروژه را در محیط یکی از این نرم‌افزارهای کاربردی ذخیره می‌کنید، می‌توانید آن را به سادگی با تمامی کارکنان گروه به اشتراک بگذارید. کارکنان می‌توانند با چند کلیک به تمامی اطلاعات دسترسی پیدا کرده و در زمان خود صرفه‌جویی کنند.

مدیریت منابع مالی با کمک نرم‌افزار مدیریت پروژه‌ها

هر چه پروژه شما بزرگ‌تر باشد، مدیریت هزینه‌ها و منابع مالی برای مدیر پروژه دشوارتر خواهد شد. یک اشتباه کوچک می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری به پروژه وارد کند و حتی باعث شکست پروژه شود. استفاده از نرم‌افزاری مانند اکسل نمی‌تواند گزینه مناسبی برای مدیریت یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروژه باشد. به همین علت پیشنهاد می‌شود که برای مدیریت منابع مالی از یک نرم‌افزار مدیریت پروژه ایرانی استفاده کنید.

مدیریت منابع مالی با کمک نرم‌افزار مدیریت پروژه‌ها
مدیریت منابع مالی با کمک نرم‌افزار مدیریت پروژه‌ها

 

ارائه گزارش‌های مالی

یکی از مهم‌ترین امکانات نرم‌افزارهای مدیریت پروژه، قابلیت ارائه گزارش‌های مالی به صورت هفتگی و ماهانه است. این نرم‌افزارها می‌توانند با تحلیل و بررسی هزینه‌ها، گزارش جامعی از عملکرد شما در زمینه مدیریت منابع مالی ارائه کنند. به این صورت شما می‌توانید هزینه‌های اضافی را از پروژه خود حذف کرده و از هدر رفتن منابع مالی جلوگیری کنید.

میزیتو؛ کاربردی‌ترین نرم‌افزار مدیریت پروژه ایرانی

نرم‌افزارهای مدیریت پروژه می‌توانند باعث کاهش درصد خطا و افزایش بازده اعضای گروه شما در فرایند اجرای پروژه‌های عظیم باشند. میزیتو یکی بهترین نرم‌افزارهای فارسی زبان برای مدیریت آنلاین کسب‌وکار به شمار می‌آید که در میان شرکت‌های بزرگ ایرانی ازمحبوبیت بالایی برخوردار است. اگر شما نیز به دنبال یک نرم‌افزار مناسب برای مدیریت پروژه‌های خود هستید، می‌توانید از امکانات متنوع نرم‌افزار میزیتو استفاده کرده و مسیر موفقیت شرکت خود را هموار کنید.