دنیای یادداشت‌های روزانه، دنیای بزرگ و شگفت‌انگیزی است که به محض اینکه واردش شوید، با مزایای بی‌شمار آن آشنا می‌شوید. اغلب انسان‌های موفق و شناخته‌شده عادت به نوشتن یادداشت روزانه دارند. یادداشت روزانه شامل خاطرات، فهرست کارها و وظایف، اهداف و آرزوها و... می‌شود. 

اگرچه ممکن است شروع این عادت، کمی مشکل باشد اما در ادامه اگر ممارست کنید می‌فهمید که چقدر تجربه‌ای شیرین و دوست‌داشتنی است. شما می‌توانید نوشتن و برنامه‌ریزی کارهای روزانه‌تان را ابتدا با یک نوشته انگیزشی یا جمله‌ای که به شما از هر جهت حس و انگیزه خوب می‌دهد شروع کنید. این را حتما می دانید که نظم داشتن در انجام کارهای روزانه چقدر می‌تواند در موفقیت شما و در نتیجه  کارهایتان مفید باشد. بنابراین برای برنامه‌ریزی کارهای روزمره نوشتن و یادداشت کردن را امتحان کنید.

اما ممکن است با خود بگویید چرا اصرار داریم که نوشتن یادداشت‌های روزانه را برنامه‌تان بگنجانید. به همین دلیل، در ادامه مطالب چند نکته کوتاه از فواید نوشتن را برایتان بازگو می‌کنیم و شناخت بقیه‌ فوایدش را به عهده تجربه شخصی خودتان می‌گذاریم.

  • نوشتن لیستی از کارهای روزانه، از تاخیر انجام کارها، جلوگیری می‌کند، ما را هدفمند و موظف می‌کند کارهایی را که در بعضی از مواقع به علت‌های مختلف پشت گوش می‌انداختیم، در بازه زمانی‌ای که مشخص کردیم انجام دهیم، که اگر این کار ادامه داشته باشد کم‌کم انجام دادن آن به صورت یک عادت همیشگی می‌شود.
  • با نوشتن و کوچک کردن و خلاصه کردن کارها می‌شود خیلی هم سختگیرانه به کارها نگاه نکرد.انجام دادن کارهای کوچک، نقش مهمی در ایجاد اشتیاق به انجام کارهای بعدی در ما ایجاد می‌کند.همچنین انجام دادن کارهای مهم در زمان‌هایی که تمرکز بهتری داریم، در بهره‌وری کارهایمان موثر است و این احساس خوشایند را در ما ایجاد می‌کند که می‌توانیم با نوشتن و برنامه‌ریزی به کارهایمان زودترتحقق ببخشیم. می‌توانید با نوشتن مطلبی کوتاه راجع به مهم بودن انجام آن کار و فواید و نتایج خوبی که برایتان دارد نسبت به انجام آن رغبت بیشتری داشته باشید.
  • با نوشتن و اولویت‌بندی کارهایتان می‌توانید، مدیریت زمان خود را برعهده بگیرید و با خیالی راحت و بدون استرس به انجام کارهایی که برنامه‌ریزی آن انجام شده بپردازید و دیگر ذهنتان را دچار بی‌نظمی و آشفتگی نکنید. در این صورت شما حتی می‌توانید با وقت اضافی‌ای که به دست می‌آورید زمان بیشتری  به علایق و کارهای شخصی خودتان بپردازید.

اگر علاقه مند به ثبت یاداشت‌ها و درست کردن چک لیستی از کارهای شخصی خود هستید از طریق ثبت نام در سایت زیر می توانید یادداشت های شخصی خود را ثبت کنید .

نرم‌افزار ثبت یاداشت‌های روزانه

 

نمایی از محیط نرم افزار :

 

 


بیشتر بخوانید:

مقایسه میزیتو با Trello
شروع کار با میزیتو