هر فروشنده ای و هر کسب و کاری دوست دارد فروش بیشتری داشته باشد. در این مطلب به چند استراتژی فروش موفق اشاره خواهیم کرد.

چهار استراتژی فروش موفق

استراتژی فروش رو به بالا (Up selling):

یکی از روش های فروش بیشتر تکنیک فروش رو به بالاست. در این روش شما محصول گرانتری را به مشتری پیشنهاد می کنید و اگر بتوانید در این معرفی موفق عمل کنید به احتمال زیاد او این خرید را انجام می دهد. به عنوان مثال فروشنده کت و شلوار به مشتری می گوید، «شما که می خواهید 400 هزارتومان هزینه کنید و این جنس را بردارید، چرا 50 هزار تومان بیشتر هزینه نمی کنید و این مدل را نمی برید، علاوه بر دوخت بهتر، گارانتی هم دارد.»

استراتژی فروش متقاطع (Cross Selling):

رستوران های مک دونالد با استفاده از این روش فروش خود و البته سود خود را توانست بالا ببرد. آن ها به فروشنده ها یاد دادند که هر فردی که همراه غذا سیب زمینی سرخ شده سفارش نمی دهد به او بگویند: « سیب زمینی سرخ کرده هم میل دارید؟»

زمانی که مشتری خریدی را انجام می دهند، اگر محصولی با مبلغ بسیار کمتر به او پیشنهاد کنید به احتمال فراوان می پذیرد. وقتی گوشی موبایل 800 هزار تومانی می خریم دیگر خرید یک قاب 20 هزارتومانی و لیبل 15 هزارتومانی و رم 30 هزارتومانی رقم چندانی برایمان محسوب نمی شود.

با استفاده از این تکنیک می توان حاشیه سود را بالا برد.

از نمونه های رایگان استفاده کنید:

زمانی که کسب‌و‌کار از نمونه های رایگان محصولات و یا خدماتش استفاده می کند، مشتریان به خرید ترغیب می شوند. وقتی یک شیرینی فروش، به شما یک کیک می دهد، شما هم از او ممکن است چند کیلو شیرینی بخرید.

استفاده از این روش می تواند برروی ایجاد اعتماد مشتری و فروش بیشتر تاثیر فوق العاده ای بگذارد.

منافع را بفروشید:

منافع آن چیزی است که مشتری از خرید محصول شما عایدش می شود. اگر بدانید کاربرد محصول یا خدمات شما در زندگی و کسب و کار مشتری چیست و مشتری اصلاً برای چه به محصول شما احتیاج دارد، به راحتی می توانید با معرفی آن محصول را بفروشید. فراموش نکنید خانمی که محصولات آرایشی می خرد، عملاً به دنبال خرید زیبایی است.

پس باید بفهمید که محصول شما چه منافعی برای مشتری دارد و آن منافع را به مشتری معرفی کنید.


بیشتر بخوانید:

مقایسه میزیتو با Trello
شروع کار با میزیتو