مدیران خوب، رهبران خوبی هستند...
مدیران خوب، رهبران خوبی هستند...

کار گروهی موفق خودبخود شکل نمی‌گیرد. مدیران کسب و کارها هستند که این فرهنگ را وارد کار سازمان می‌کنند. اگر منابع انسانی یک کسب و کار که مهم‌ترین دارایی‌های شرکت هستند به خوبی مدیریت شوند کار گروهی هم به عنوان نتیجه کار روی یک روال و روتین می‌افتد.

چرا مدیریت تیم مهم است؟

تصور کنید که در راس تیمی قرار دارید که به سادگی "حرکات را دنبال می کند". چند نکته در مورد چنین گروهی مسلم است. اول ، آنها احتمالاً به موفقیت شرکت اهمیتی نمی دهند. دوم اینکه ، آمدن به محل کار فقط دریافت چک دستمزد است. سوم اینکه ، آنها احتمالاً برداشت های منفی و تصورات از قبل در مورد تیم و شرکت دارند.

هر شخصی با هر دیدگاهی وقتی در قالب یک گروه قرار بگیرد ناچار به همکاری و همیاری در قالب تیم خواهد بود.

بخاطر داشته باشید ، بدون داشتن یک تیم خوب ، نمی توانید تجارت خوبی داشته باشید. مدیریت تیم لازم و حیاتی است.

نکات زیر به شما کمک می کند تیم خود را به طور موثر مدیریت کنید:

اول: ارتباط برقرار کنید اما فرمان ندهید.

مدیر توانمند شخصی است که دستورالعمل هایی را ارائه می دهد و اهداف شرکت را به روشنی اعلام می کند.

شما به عنوان یک مدیر باید بدانید که عملکرد تحت چه شرایطی بهینه است. این به معنای دانستن نقاط قوت و زمینه های پیشرفت هر یک از اعضای تیم است. به طور منظم وقت بگذارید تا به طور فعال به نگرانی های هر یک از اعضای تیم گوش فرا دهید و متناسب با آن راه حل ارائه دهید. گاهی اوقات یک نگرانی ممکن است به سادگی به روند پیشرفت مدیریت پروژه لطمه وارد کند. این ممکن است هرگز کشف نشود ، مگر اینکه تلاش کنید تا بدانید چه چیزی روی عملکرد تیم شما تأثیر می گذارد.

به خاطر داشته باشید ، وقتی شما به دیگران کمک می کنید تا گروه به موفقیت برسد (و نه صرفاً تلاش برای اجرای یک نمایش یک نفره) شرکت شما پیشرفت خواهد کرد.

دوم: اطمینان حاصل کنید که تیم شما ارزشمند است.

هر انسانی دوست دارد احساس قدردانی و مهم بودن کند. نیاز به دریافت شناخت و احترام در همه انسانها ذاتی است.

به هر یک از اعضای تیم اطلاع دهید که عملکرد خوبی دارند. از زحمات آنها قدردانی کنید کارکنان شما باید متوجه باشند که دیده می شوند و تلاش آنها برای تیم مدیریت بسیار ارزشمند است.

مدیر به عنوان کاپیتان تیم می تواند با تصمیمات منحصر به فرد خود سکوی پرتابی برای کل تیم باشد به خاطر داشته باشید مدیر به معنای نشستن و مدیریت کردن نیست شما باید همیشه در جلوی تیم حرکت کنید و زمانی موفق خواهی بود که مدیر و رهبر باشید.

سوم: رشد اعضا در بیان انتقادات و تفکرات موثر است.

رابطه بین افراد تیم باید صادقانه و با احترام باشد. مردم زمانی که عقاید، راه حل‌ها و افکار خود را به راحتی بیان می‌کنند احساس آرامش بیشتری دارند در این شرایط افراد احساس می‌کنند که از طرف اعضای تیم که در تلاش برای درک شرایط هستند، مورد حمایت هستند.

برای این کار باید اعضای تیم در طی جلساتی سؤالاتی را برای شفاف سازی بپرسند و زمانی را برای گوش دادن به مسائل، مشکلات و کمبودهای کاری و حتی شخصی افراد در نظر گرفته شود تا اعضای تیم بتوانند این مسائل را به صورت بهینه برطرف کنند و آن‌ها را سر و سامان دهند؛ در این صورت دیدگاه همدیگر را بهتر درک می‌کنند و ارتباط محترمانه‌تری با هم خواهند داشت و کارها با برنامه ریزی بهینه‌تری به افراد محول می‌شود.


بیشتر بخوانید:

شروع کار با میزیتو