میزیتو: میزان موفقیت سازمان‌ها در رسیدن به اهدافشان با عملکرد شغلی کارکنان رابطه مستقیم دارد، به همین جهت عملکرد شغلی کارکنان از اهمیت بالایی در سازمان برخوردار می‌باشد.

سازمانها به دنبال كاركنانی هستند كه بتوانند در مشاغل خویش به خوبی عمل كنند. عملكرد خوب، بهره‌وری سازمان را ارتقاء می‌بخشد و ارتقاء بهره‌وری، منجر به بهبود اقتصاد ملی جامعه می‌شود .

بررسی‌های اولیه ارتباط مثبت بین سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات و عملکرد شغلی را نشان می‌دهند، اخیرا محققان بینش بهتر و وسیع‌تری را درمورد چگونگی و چرایی اثر فناوری اطلاعات بر عملکرد شغلی سازمان‌ها به کارگرفته و دریافته‌اند که این اثر به یک موضوع بدیهی برای بهبود عملکرد شغلی تبدیل شده است.

تریلیون‌ها دلار صرف خدمات ICT به عنوان منبع عظیم انگیزش برای تحقیقاتی می‌شود که به دنبال درک سیستم‌های اطلاعاتی هستند. وجود ارتباطات موثر و صحیح، همواره یکی از عوامل مهم موفقیت در سازمان بوده است. بدون وجود یک سیستم ارتباطی موثر مدیران و کارکنان قادر نخواهند بود وظایف خود را به درستی انجام دهند و اداره سازمان دشوار خواهد بود.

سازمان‌ها باید نقش شبکه‌های اجتماعی در به حداکثر رساندن مزایای فناوری اطلاعات و ارتباطات را در نظر بگیرند. زمانی که کارکنان شبکه‌های آفلاین خود را کاهش می‌دهند، ممکن است شبکه‌های آنلاین خود را گسترش دهند، به این دلیل که آنها قادر به حل همه مشکلات خود از طریق ارتباطات رو در رو نیستند.

یک شبکه اجتماعی سازمانی می‌تواند کارمندان، شرکا و مشتریان یک سازمان را در یک محیط یکپارچه قرار دهد که با هم به فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازند.

این شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در اینترانت سازمان، در نقش یک حمایت کننده از کارمندان سازمان یا حتی در اکسترانت سازمان‌ها و اینترنت برای تسهیل عملیات بازاریابی و پررنگ شدن نقش کاربران نهایی استفاده شود.

با این فرض که اعضای این شبکه‌ها همیشه از آخرین اخبار سازمان مطلع هستند، عضویت در آنها می‌تواند جنبه اطلاع‌رسانی و کنترل کنندگی نیز داشته باشد.

با توجه به آمار و ارقام منتشر شده توسط نهادهای تحقیقاتی در مورد تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی سازمانی بر محیط کار، اهمیت بهره‌گیری از این زیرساخت تعاملی آشکار می‌شود.

کمک به رشد شبکه‌های اجتماعی داخلی منجر به رشد شبکه‌های اجتماعی سازمانی در شرکت‌ها، سازمان‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و... می‌شود که با فرهنگ‌سازی مناسب می‌تواند بهبود موثری در بازدهی کسب‌وکارها و رشد اقتصادی داشته باشد.


بیشتر بخوانید:

مقایسه میزیتو با Trello
شروع کار با میزیتو