میزیتو: آیا می‌توانید حدس بزنید ارائه خدمات ضعیف و نامطلوب به مشتریان چه تاثیری بر برند و کسب‌وکار شما دارد؟ خیلی از شرکت‌ها تصور می‌کنند ارائه خدمات مشتری هزینه‌ای اضافی بر دوششان تحمیل می‌کند، اما جالب است بدانید تحقیقات نشان می‌دهد فراهم کردن خدمات و پشتیبانی مطلوب، مشتریان را جذب می‌کند و به کسب‌وکارتان رونق می‌بخشد.

هرچند شرکت‌هایی وجود دارند که با وجود خدمات مشتریان بد، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها یکی از همین موارد هستند. از آنجایی که سفر هوایی، مانند کالا نیست که دوام داشته باشد، بیشتر مردم ترجیح می‌دهند هزینه‌های خود را کاهش دهند و از ارزان‌ترین بلیط‌ها استفاده کنند. در نتیجه کیفیت خدمات کاهش پیدا می‌کند و مشتریان سعی می‌کنند آن را تحمل کنند. اما این موارد استثنا محسوب می‌شوند. در بیشتر صنایع، مشتریان به سراغ شرکت‌هایی می‌روند که تجربیات مطلوبی برایشان به وجود آورند.

ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان باعث می‌شود مشکلات کوچک تبدیل به مشکلات پیچیده شوند و اغلب در این شرایط است که حتی نمی‌توان مشکل اولیه را پیدا کرد و به دنبال رفع آن برآمد. ریسک از دست دادن مشتریان به اندازه‌ی کافی ترسناک است، اما تعداد زیادی از مشتریانی که نسبت به افزایش قیمت‌ها حساس‌اند (شما بخوانید مشتریانی که اصلاً وفادار نخواهند بود!)، دردسر بزرگ‌تری محسوب می‌شود.

خدمات نامطلوب به مشتریان، فرصت‌های بعدی را از شما می‌گیرد

بهترین کاری که باید برای حمایت از مشتریان بکنید این است که تجربه‌ای ناخوشایند برای آن‌ها به وجود نیاورید. تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر مشتریان تلاشی برای برقرای تماس با شما و رفع مشکل‌شان نمی‌کنند. بیشتر آن‌ها سکوت می‌کنند، اما دیگر چیزی از شما نمی‌خرند. هرچند این مسئله در صنایع مختلف، میزان متفاوتی دارد، با این حال در همه کسب‌وکارها با آن روبه‌رو هستیم.

از طرف دیگر ارائه خدمات و پشتیبانی خوب به مشتری، این مسئله را با به کارگیری دو روش حل می‌کند. اول این‌که اگر بتوانید خیلی زود مشکلات مشتریانی را که با پشتیبانی تماس می‌گیرند رفع کنید، آن‌ها شما را خواهند بخشید.

خدمات مشتری خوب، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

حفظ کردن مشتریان وفادار ارزان‌تر است، آن‌ها حاضرند هزینه بیشتری بپردازند و 78 درصدشان نیز بعد از داشتن تجربه‌ای خوب، محصول شما را به دیگران پیشنهاد می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد 80% از شرکت‌ها تصور می‌کنند بهترین تجربه مشتری را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند، اما تنها 8% از مشتریان با این ادعا موافق بودند.

هیچ وقت ارائه خدمات به مشتری را به عنوان هزینه‌ای اضافی برای شرکت خود در نطر نگیرید. یادتان باشد که همیشه می‌توانید با به دست آوردن مشتریان جدید درآمد خود را افزایش دهید، اما این مشتریان وفادار هستند که درآمد اصلی‌تان را تامین و شرکت شما را به یک برند مشهور تبدیل می‌کنند و راه رسیدن به مشتریان وفادار چیست؟ شاید باورتان نشود، اما جواب به همین سادگی است: ارائه خدمات خوب!


بیشتر بخوانید:

مقایسه میزیتو با Trello
شروع کار با میزیتو