وبلاگ میزیتو داستان کسب ‌وکار - آشنایی با شرکت Toyota
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

داستان کسب ‌وکار - آشنایی با شرکت Toyota

منتشر شده در ۱۶ روز پیش

زمان خوانش ۶ دقیقه

انتشار ۱۶ روز پیش

خوانش ۶ دقیقه

با مرور مسیر موفقیت شرکت‌های بزرگ، می‌توانیم درس‌های بزرگ را برای ادامه راه پیدا کنیم. به خصوص اگر کسب و کاری نوپا داشته باشیم. با توجه به همین مسئله سعی داریم در این فرصت کوتاه شما را با داستان شرکت Toyota آشنا کنیم. این شرکت در ابتدای فعالیت خود دستگاه‌های بافندگی خودکار را اختراع کرد و پس از آن به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان تبدیل شد. Toyota با تمرکز بر کیفیت، نوآوری و پایداری، توانسته است محبوبیت و موفقیت خود را بیش از ۸۰ سال حفظ کند. این داستان نشان می‌دهد که با توجه به استراتژی‌های درست و تلاش مداوم، هر کسی می‌تواند از یک شروع کوچک به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کند. 
 


تاریخچه شرکت Toyota
شرکت تویوتا موتور در سال ۱۹۳۷ تأسیس شد و بخشی از کارخانه اتوماتیک «بافندگی تویودا» بود. اگرچه این روزها به خاطر خودروهایی که تولید می‌کند، معروف و شناخته شده است، اما هنوز هم در صنعت نساجی فعالیت دارد. مدتی پس از تاسیس املای نام شرکت خودروسازی به تویوتا تغییر کرد، زیرا وقتی به کاتاکانا نوشته می‌شود، فقط هشت ضربه لازم دارد. عدد ۸ نشانه‌ای از خوش‌شانسی و موفقیت در فرهنگ‌های شرقی است.
وقتی کیچیرو تویودا (که پسر بنیان‌گذار کارخانه اتوماتیک بافندگی تویودا بود)، برای اولین بار طراحی خودروهای تویوتا را شروع کرد، ابتدا ایده‌های خود را از ایالات متحده آمریکا به دست آورد. او در سال ۱۹۲۹ به آنجا سفر کرد تا بتواند بهتر درک کند که چگونه خودروها تولید می‌شوند. در آن زمان بین چین و ژاپن جنگ رخ داده بود و ژاپن باید تولید وسایل نقلیه خود را شروع می‌کرد. به همین دلیل، تویوتاهای اولیه از نظر ظاهری بسیار شبیه به دوج پاور واگن و شورلت هستند.
در زمان جنگ کره، تویوتا در آستانه ورشکستگی کامل قرار گرفت و تا ژوئن ۱۹۵۰ تنها ۳۰۰ کامیون تولید کرده بود. با این حال، در چند ماه اول جنگ کره، ایالات متحده بیش از ۵۰۰۰ وسیله نقلیه را به آنها سفارش داد و شرکت را از ورشکستگی درآورد. 
 


شرکت Toyota در سال ۱۹۵۷، اولین سازنده ژاپنی بودند که در مسابقات موتوری شرکت کرد و در رالی دور استرالیا حضور داشت. این مسئله به این دلیل است که تویودا معتقد بود که ورزش‌های موتوری پایه و اساس تکامل صنعت خودروسازی هستند. اکنون، بعد از گذشت ۸۶ سال از تاسیس، تویوتا هنوز هم در این زمینه فعال مانده و دلیل آنها برای شرکت در مسابقات تغییری نکرده است.

از کارخانه تا فتح جاده‌ها 
همه ما می‌دانیم که تویوتا یک برند بسیار محبوب است. در واقع، تعداد خودروهای تویوتا در جاده بیشتر از هر خودروی دیگری است و مقاومت آنها در جاده‌ها از طریق این واقعیت مشخص شده که ۸۰٪ از خودروهای تویوتایی که ۲۰ سال پیش فروخته شده‌اند هنوز فعال و در جاده‌ها حضور دارند.
این شرکت با تقریبا ۱۰۰ مدل مختلف خودرو (که در مناطق جهان به طور گسترده‌ای استفاده می‌شوند) یکی از پرتنوع‌ترین خطوط تولید را در مقایسه با تولیدکنندگان خودروی دیگر دارد. همچنین تویوتا اولین شرکت خودروسازی است که در یک سال (۲۰۱۳) بیش از ۱۰ میلیون خودرو تولید کرده‌ است. 
برخی از آمارها نشان می‌دهند که از سال ۱۹۹۶، تویوتا هر ۳۷ ثانیه یک کرولا تولید کرده و می‌فروشد. با این حال، در سال ۲۰۱۳، این نرخ به یک میانگین برجسته ۲۷ ثانیه افزایش یافت که نشان می‌دهد محبوبیت این مدل بسیار زیاد است. در واقع، کرولا بیش از ۴۰ میلیون دلار فروش داشته و این امر آن را به خودروی پرفروش تاریخ تبدیل کرده است (عنوانی که در سال ۲۰۱۲ به دست آورد).

 

 

تویوتا دوستدار محیط زیست است 
شاید شنیده باشید که می‌گویند «تویوتا درختان را در آغوش می‌گیرد». این جمله به ما نشان می‌دهد که شرکت Toyota به فناوری سبز متعهد است و در سال ۲۰۱۶ به عنوان شرکت پیشرو برای داشتن جهانی سبز شناخته شد. این شرکت خودروساز بیش از ۹ میلیون خودروی هیبریدی با مدل‌هایی مانند پریوس و همچنین نسخه‌های هیبریدی کمری، آوالون، راو ۴، هایلندر و چندین مدل لکسوس فروخته است. تویوتا نه تنها در محصولاتی که تولید می‌کند، بلکه در شیوه‌های تولید سازگار با محیط زیست هم نشان داده که دوستدار محیط زیست است.
تویوتا به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت، به فناوری‌های سبز علاقه نشان می‌دهد. از جمله اقدامات این شرکت می‌توان به تولید خودروهای هیبریدی اشاره کرد که از ترکیب موتور بنزینی و سیستم الکتریکی استفاده می‌کنند. این خودروها علاوه بر کاهش مصرف سوخت، انتشارات آلاینده را نیز به شدت کاهش می‌دهند.
علاوه بر این، تویوتا در فرایند تولید نیز اقداماتی برای محافظت از محیط زیست انجام می‌دهد. این شرکت از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد استفاده می‌کند و تلاش دارد تا مصرف آب را در فرایند تولید به حداقل برساند. همچنین، تویوتا برنامه‌هایی برای بازیافت و استفاده مجدد از مواد اولیه را در نظر می‌گیرد.
با همه این تلاش‌ها است که تویوتا به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه پایداری محیط زیست شناخته می‌شود و نشان داده که می‌توان به طور هم‌زمان خودروهای با کیفیت و امن تولید کرد.
 


تویوتا با همه سختی‌ها ادامه می‌دهد
Toyota هم در طول تاریخ فعالیت خود، با دوره‌های سختی روبرو شده است. همان‌طور که اشاره کردیم یکی از دوره‌های مهم این شرکت، در زمان جنگ کره بود. زمانی که در آستانه ورشکستگی کامل بود، تنها با پیشنهاد ایالات متحده برای تولید بیش از ۵۰۰۰ خودرو نجات پیدا کرد. 
همچنین، شرکت Toyota در سال ۲۰۱۰ با یک بحران جدی روبرو شد. مشتریان این برند مشکلاتی را در سیستم ترمز خودروهایی از مدل‌هایی مانند پریوس و لکسوس RX گزارش می‌کردند. این مشکل باعث بازگردانی بیش از ۹ میلیون خودرو در سراسر جهان شد و هزینه‌های قابل توجهی را برای Toyota به همراه داشت.
به علاوه، در سال ۲۰۱۱، زلزله و سونامی در ژاپن برخی از کارخانه‌های تولیدی Toyota را تحت تأثیر قرار داد. این مسئله هم باعث شد که تولید و عرضه خودروهای Toyota متوقف شود و خسارات مالی قابل توجهی را برای شرکت ایجاد کند.
با وجود، همه این مسائل، Toyota با استراتژی‌های مدیریتی قوی و تعهد به کیفیت و ایمنی خودروهایش، از این دوره‌های سخت عبور کرده و هنوز هم به عنوان یکی از برندهای پرطرفدار و معتبر در صنعت خودروسازی شناخته می‌شود.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!