وبلاگ میزیتو داستان شکست - رند فیشکین و MOZ
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

داستان شکست - رند فیشکین و MOZ

منتشر شده در ۶ ماه پیش

زمان خوانش ۲ دقیقه

انتشار ۶ ماه پیش

خوانش ۲ دقیقه

اگر نام SEO را شنیده باشید، قطعا نام Rand Fishkin را شنیده‌اید. او که با نام جادوگر Moz نیز شناخته می‌شود، موسس و مدیرعامل سابق کسب‌وکار SEO Moz است.

 

 

او جامعه‌ای از دنبال کنندگان آنلاین بزرگ و بسیار وفادار از ویدیوها و پست‌های وبلاگ خود دارد که هم پر از اطلاعات هستند و هم تماشای آن ها بسیار لذت بخش است. با این حال، فیشکین رهبری اولیه ماز را مملو از شکست توصیف می کند:

" یکی از ناامیدکننده‌ترین، پایدارترین و خطرناک‌ترین شکست‌های ماز تحت رهبری من، وسواس نسبت به محصولات و امکانات جدید بود.

 

ما به جای اینکه محصولات فعلی خود را پیشرفت دهیم، همیشه به دنبال ویژگی، ابزار یا مشکل بعدی بودیم که می‌توانستیم با آن مقابله کنیم و هر چه این فلسفه گسترش می‌یافت، ناخوادآگاه ما هر بار بدتر از دفعه قبل عمل می‌کردیم و این موضوع بخشی از فرهنگ شرکت شده بود.


یک ویژگی یا محصول جدید تولید و آن را به بازار عرضه می‌کردیم، سپس به سرعت پشتیبانی و ارتقا آن را به نفع حرکت به محصول جدید بعدی فراموش می‌کردیم. 
ما خطوط شکسته و فراموش شده‌ای از محصولات جدید داشتیم که هیچ‌کس نمی‌دانست چگونه از آن‌ها پشتیبانی کند.

 

 

اما زمانی متوجه این اشکال شدیم که بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بازخورد بسیار بد مشتریان را تجربه کردیم. در این بازه زمانی نرخ رشد ما از ۱۰۰٪ در سال به ۲۰٪ رسید.
اما آن موقع، دیگر خیلی دیر شده بود. من دیگر مدیرعامل نبودم و تغییر آن فرهنگ به جای ماه‌ها به سال‌ها زمان نیاز داشت."

این شکست چگونه ایده‌های فیشکین را تغییر داد؟
حالا او و تیمش به شکلی حیرت‌انگیز متمرکز هستند و با نظم روی ایجاد بهترین امکانات به جای امکانات جدید کار می‌کنند و این تغییر به طور کامل در تفکر سازمانی و استراتژیک ماز نفوذکرده است.
او در یکی از اظهرا نظرهای اخیرش گفته:
"قصد دارم این درس بزرگ را تا آخر عمرم فراموش نکنم."

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!