وبلاگ میزیتو ۱۰ نکته مهم درباره نرم افزار مدیریت مخاطبین
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

۱۰ نکته مهم درباره نرم افزار مدیریت مخاطبین

منتشر شده در ۵ ماه پیش

زمان خوانش ۵ دقیقه

انتشار ۵ ماه پیش

خوانش ۵ دقیقه

یک نرم افزار مدیریت مخاطبین جزئی اساسی از دنیای مدرن به شمار می‌رود. این نرم افزارها به شما اجازه می‌دهند تا انبوهی از مخاطبین یا Contacts را به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن مدیریت نمایید. بدون داشتن نرم‌افزارهای مذکور، حتی کنترل صد عدد مخاطب نیز به یک کابوس تبدیل می‌شود! 
این نرم‌افزارها باید یک سری ساختارها و ویژگی‌های خاص داشته باشند تا بتواند از آن‌ها به عنوان گزینه‌‌های مناسب یاد کرد. در این متن قصد داریم شما عزیزان را بیشتر با چنین نرم افزارهایی آشنا کنیم. بنابراین، اگر قصد دارید با ده نکته مهم در در مورد نرم افزارهای مربوط به مدیریت مخاطبین روبه‌رو شوید، ادامه متن را از دست ندهید! 

گسترده بودن 
اولین موردی که در رابطه با این نرم افزارها باید در نظر داشته باشید، گسترده بودن آن‌ها است. برخلاف سایر نرم افزارهای سنتی، نرم افزارهای مدیریت مخاطبین مقیاس پذیری بالایی دارند. این بدان معناست که با افزایش کلی تعداد مخاطبان، این نرم افزارها نیز گسترده‌تر می‌شوند. 
سرعت بالا
سرعت نرم افزارهای مدیریت مخاطبین بسیار بالا است. شما می‌توانید تنها در چند ثانیه به مخاطب مدنظر خود دسترسی داشته باشید. این سرعت بالا منجر به بهبود بهره‌وری می‌شود که خود یک مزیت خارق‌العاده به شمار می‌رود. 
این در حالی است که در گذشته‌ها برای مدیریت کردن تنها چند مخاطب ساده نیز به ساعت‌ها وقت نیاز داشتیم. این روند کنترلی آن قدر طولانی می‌شد که بهره‌وری به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کرد. جای تعجبی ندارد که امروزه همه افراد به دنبال این نوع نرم‌افزارها هستند. این یک مورد مهم در رابطه با انواع نرم افزار مدیریت مخاطبین است. 
دسترسی در هر زمان و هر مکان 
نرم افزارهای مدرن مدیریت مخاطبین را می‌توان در هر زمان و هر مکانی به طور کامل مورد استفاده قرار داد. این مورد برای کسب‌وکارها و افرادی که قصد دارند در هر محیطی به مخاطبان خود دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مدیریت کنند، اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. 
البته، باید به این نکته اشاره کنیم که چنین دسترسی خاصی به زیرساخت‌های کلی نرم‌افزار مربوطه نیز ارتباط دارد. در واقع به منظور به‌کارگیری چنین ویژگی‌هایی باید از همان ابتدای ساخت نرم‌افزار به فکر این موارد بود. 
قابلیت اتصال 
این نرم‌افزارها را می‌توان به یکدیگر متصل کرد تا بانک اطلاعاتی آن‌ها همگام‌سازی شود. این مورد نیز برای کاربرانی که تعداد بسیار زیادی از مخاطبین را کنترل می‌کنند، یک لازمه اساسی به شمار می‌رود. نوع اتصال، نحوه انجام اتصال، کارکرد اتصال و... از مواردی به شمار می‌روند که باید پیش از اقدام جهت نصب و راه اندازی این نرم افزارها به آن‌ها توجه کرد. 

راحتی استفاده 
برخلاف تصور بسیاری از کاربران، استفاده کردن از نرم افزارهای مدیریت مخاطبین به سادگی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به طی پیچیدگی‌های کلی از امکانات مختلف آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. در واقع برخی از این نرم‌افزارها به حدی ساده طراحی می‌شوند که حتی افراد ناآشنا به دنیای تکنولوژی نیز بتوانند به خوبی از کلیه امکانات آن‌ها بهره ببرند. 
امکان توسعه
با گسترش کلی دنیای کسب‌وکار، طبیعی است که امکانات دیروز، پاسخگوی نیازهای فردای شما نباشد. بنابراین، یک نرم افزار کنترل کردن مخاطبین باید دارای قابلیت توسعه باشد. این امکان باید در قلب نرم‌افزار قرار بگیرد تا بتوان با گذشت سال‌های مختلف از ابتدای شروع به کار، آن را باز هم توسعه داد. نرم افزار مدیریت مخاطبین باید به سادگی توسعه یابد. 
البته، توسعه دادن چنین مواردی باید با بررسی کلی موارد مدنظر کسب و کارها و افراد سفارش‌دهنده صورت بگیرد. در این صورت می‌توان اطمینان خاطر کاملی از بابت کارکرد صحیح نرم افزار مربوطه داشت.  
مدیریت تماس‌ها
برخی از نرم افزارهای کنترل مخاطبین دارای بخش برای مدیریت تماس‌ها نیز هستند. این قابلیت شما را از تهیه یک سیستم جداگانه برای انجام چنین موضوعی، بی‌نیاز می‌کند. البته، باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است نحوه مدیریت تماس‌ها در این سیستم‌ها چندان کاربردی نباشد. به هر روی، داشتن این ویژگی از مزیت‌های انتخاب چنین نرم افزارهایی است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. 
 
دنبال کردن ارتباط‌ها 
پس از پایان ارتباط با یک مخاطب، باید امکان دنبال کردن سابقه تماس با مخاطب مربوطه را داشته باشیم. شما باید بتوانید آمارهای مناسبی در این زمینه به دست بیاورید تا به کمک آن‌ها، کسب و کار خود را بهبود ببخشید. تنها در این صورت می‌توان امیدوار بود که امکان پیشرفت در حوزه‌های مختلف برای شما وجود دارد.  
هماهنگی با پست الکترونیکی 
یک نرم افزار مخصوص مدیریت مخاطبین مدرن باید امکان هماهنگ‌سازی اطلاعات مخاطبین با ایمیل آن‌ها را داشته باشد. در بسیاری از شرایط، شما تنها به ایمیل مخاطب خود نیاز دارید و به همین دلیل داشتن این ویژگی کاملاً مهم است. خوشبختانه امروزه اکثر نرم‌افزارهای موجود در این حوزه دارای قابلیت مذکور هستند. 
اتوماسیون 
یک نرم افزار مدیریت مخاطبین باید اجازه انجام برخی از امور به شکل اتوماتیک را در اختیار شما قرار دهد. این امور شاید چندان پیچیده نباشند، اما به طور قطع تأثیر بسیار مهمی بر روی نحوه عملکرد کسب‌وکار شما دارند. 
اتوماسیون موجود در نرم افزار مدیریت مخاطبین باید حتماً به سادگی در دسترس قرار داشته باشد. ساختار پیچیده منجر به عدم علاقه شما جهت استفاده از این ویژگی خواهد شد و در نتیجه بهبود خاصی در عملکرد کسب‌وکار خود مشاهده نخواهید کرد.
شایان ذکر است که این نرم افزارها با کمک فرایند اتوماسیون خود به تسریع انجام روندهای گوناگون کمک می‌کنند. با توجه به این مورد می‌توان بیان داشت که استفاده و انتخاب چنین نرم افزارهایی در شرایط مختلف یک ضرورت تمام عیار به شمار می‌رود.
 
سخن پایانی 
در دنیای امروزی، کنترل و مدیریت کردن مخاطبین هر بیزینس یا کسب‌وکار خاصی دارای اهمیت بالایی است. بدون داشتن یک نرم‌افزار مناسب در این زمینه، نمی‌توانید حتی تعداد کمی از مخاطبین را به طور کامل کنترل کنید. 
این نرم‌افزارها به شما اجازه می‌دهند تا تعداد عظیمی از مخاطبان را به راحتی و با سرعت بالایی تحت مدیریت خود در بیاورید. علاوه بر این، برخورداری از ویژگی‌های خاصی همچون قابلیت توسعه، به شما کمک می‌کند تا هر زمان بتوانید ساختار کلی نرم افزارهای مذکور را گسترده‌تر کنید. 
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!