وبلاگ میزیتو بزرگترین مشکل نرم افزار برنامه ریزی و نحوه رفع آن
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

بزرگترین مشکل نرم افزار برنامه ریزی و نحوه رفع آن

منتشر شده در ۷ ماه پیش

زمان خوانش دقیقه

انتشار ۷ ماه پیش

خوانش دقیقه

مدیریت و برنامه‌ریزی به شکل صحیح مهم‌ترین عامل در موفقیت هر پروژه‌ای به شمار می‌رود. بدون داشتن یک نرم‌افزار برنامه‌ریزی مناسب نمی‌توان در زمان مناسب پروژه‌های گوناگون را تکمیل کرد و به نتیجه نهایی رسید. این نرم‌افزارها نیز مانند هر نرم افزار دیگری ممکن است دچار مشکلاتی بشوند. 
شناخت راه‌حل‌های موجود به منظور حل مشکلات نرم‌افزارهای مذکور از مهم‌ترین مواردی است که کلیه کاربران باید با آن‌ها آشنا باشند. تنها در این صورت احتمال افزایش شانس بهبود هدف نهایی وجود خواهد داشت. با ما همراه شوید تا با یکدیگر به بررسی چنین موضوع مهمی بپردازیم.


عدم تشریح پروژه به شکل صحیح 
مهم‌ترین موردی که موجب شده است تا امروزه از نرم‌افزارهای مخصوص برنامه‌ریزی استفاده شود، امکان تشریح پروژه محسوب می‌شود. با تشریح مناسب پروژه می‌توان حتی جزئی‌ترین مراحل را به پایان رساند، آن هم بدون اینکه اختلال خاصی در روند و مسیر اصلی به وجود آید. 
بسیاری از کاربران همین نکته مهم را فراموش می‌کنند. یک نرم‌افزار مخصوص برنامه‌ریزی تنها زمانی به شما کمک خواهد کرد که پروژه مدنظر را به شکل کامل برای آن تشریح کنید. این تشریح یا Describe کردن خود می‌تواند با توجه به نوع نرم افزار متفاوت باشد، اما به هر روی نباید آن را از یاد برد. 
به منظور رفع این مشکل باید حتماً اهداف و ماهیت کلی پروژه را برای خود و نرم‌افزار به طور کامل تشریح کنید. بسیاری از نرم‌افزارهای مخصوص برنامه‌ریزی برتر این امکان را به شما می‌دهند تا حتی هدف‌های مدنظر را دسته‌بندی نمایید و آن‌ها را در گروه‌های جداگانه بچینید. 


عدم ایجاد ارتباط بین اعضای تیم 
رسیدن به اهداف همواره به صورت شخصی امکان‌پذیر نیست. وجود تیم‌ها این امکان را به ما می‌دهد تا اهداف خود را با جدیت بیشتری دنبال کنیم. یک نرم‌افزار مخصوص برنامه‌ریزی که دارای قابلیت‌های مناسب است، با ارائه ابزارهای ارتباطی کامل در این زمینه ما را یاری می‌کند، اما در برخی از موارد چنین ارتباط‌‌هایی با اعضای تیم به شکل مناسب صورت نمی‌گیرد. 
این مشکل می‌تواند برای بسیاری از پروژه‌ها یک امر پرخطر باشد، زیرا عدم وجود ارتباط بین تیم‌های مختلف حتی برای یک مدت کوتاه نیز منجر به عقب افتادن روند تکمیل پروژه خواهد شد. به همین علت ضرورت دارد که پس از مشاهد اختلال در روند ارتباط بین اعضای تیم، هرچه سریع‌تر نسبت به حل آن اقدام شود. 
به منظور حل این مشکل باید سرچشمه‌های ارتباطی بین بخش‌های گوناگون به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. نرم‌افزارهای معتبر برنامه‌ریزی به طور خودکار چنین خطاهایی را تشخیص داده و در نهایت یک ارور مشخص را به ما ارائه می‌کنند. به طور معمول با بررسی این ارورها در نرم افزار برنامه‌ریزی می‌توان خیلی سریع مشکلات به وجود آمده را تعیین تکلیف کرد. 
بهره‌گیری از چرخه‌ها یا loops می‌تواند به ما در زمینه ایجاد یک محیط بدون مشکل جهت ارتباط با اعضای تیم یاری برساند. Loopها حتی در صورت قطع شدن ارتباط نیز موجب نزدیک شدن اعضای گروه می‌شوند و در نتیجه مهلت رسیدن به اهداف تعیین شده افزایش پیدا نمی‌کند. 
تغییر میزان دامنه فعالیت 
در برخی از موارد این مشکل به وجود می‌آید که نرم‌افزار به شکل مناسب با گسترش کلی پروژه تطابق پیدا نمی‌کند. عدم تطابق می‌تواند منجر به ایجاد اشکال در نحوه دستیابی به هدف نهایی گردد که طبیعتاً امر مناسبی به شمار نمی‌رود. نرم افزارهای برنامه‌ریزی مناسب دارای قابلیت گسترش متقابل هستند. در واقع هرچه scale یا سایز کلی پروژه افزایش پیدا کند، پیچیدگی ساختاری این نرم افزارها نیز بیشتر خواهد شد. 
چنانچه این امر رخ ندهد، احتمالاً در بخش تعیین اندازه پروژه در نرم‌افزار مربوطه خطایی به وجود آمده است. این مشکل می‌تواند بارها و بارها رخ دهد. بهترین روش حل آن نیز پیشگیری از به وجود آمدن این مورد خواهد بود. 
بهتر است در همان مراحل اولیه روند گسترش پروژه خود را پیش‌بینی کنید. به عنوان مثال اگر تصور می‌کنید که پروژه شما در آینده حداقل بیست درصد رشد خواهد داشت، بهتر است نرم‌افزار را به نحوی تنظیم کنید که حتی با رشد پنجاه درصدی نیز مشکلی به وجود نیاید. 
به طور کلی افزایش تعداد مشتریان و یا کاربران فعال در پروژه می‌تواند منجر به افزایش کلی دامنه فعالیت آن شود. نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی برتر به شما اجازه می‌دهند تا در همان ابتدای فعالیت یک سقف معین را در این زمینه مشخص کنید تا نرم افزار برنامه‌ریزی با گسترش حوزه فعالیت شما به خوبی کار کند و برنامه‌ریزی به هم نریزد. 
البته، قاعدتاً بهتر است برای دوری از کلیه مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، به سراغ یک نرم‌افزار مناسب و مدرن بروید تا در حل مشکلات مربوطه اختلالی به وجود نیاید.  

سخن پایانی نرم‌افزار برنامه‌ریزی
امروزه با ظهور مواردی همچون نرم‌افزار تحت وب کنترل پروژه، رسیدن به اهداف مختلف تسهیل شده است. این نرم افزارها که در شالوده خود یک نوع نرم افزار مخصوص برنامه‌ریزی محسوب می‌شوند به ما کمک می‌کنند تا خیلی راحت‌تر از گذشته موارد مدنظر خود را اجرا کنیم. 
نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی شاید در موارد مختلفی دچار مشکل و یا خطا شوند، اما خوشبختانه راه حل‌های گوناگونی جهت حل مشکلات مذکور وجود دارد و نیاز نیست که در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید. انتخاب یک نرم‌افزار مناسب جهت برنامه‌ریزی، به شما اجازه می‌دهد تا با اطمینان خاطر مراحل متنوع را پشت سر بگذارید. 


 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!