وبلاگ میزیتو ۸ دلیل غیرقابل انکار که مردم از نرم افزار مدیریت پروژه متنفرند
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

۸ دلیل غیرقابل انکار که مردم از نرم افزار مدیریت پروژه متنفرند

منتشر شده در ۷ ماه پیش

زمان خوانش دقیقه

انتشار ۷ ماه پیش

خوانش دقیقه

مدیریت کردن پروژه به شکل صحیح، خواسته همه ما محسوب می‌شود. امروزه بهره‌گیری از یک نرم افزار مدیریت پروژه به ما در این زمینه کمک می‌کند. این نرم افزارها موجب می‌شوند تا مراحل کلی پروژه به شکل مناسبی پیش برود و سرعت کلی تکمیل پروژه به شکل مناسبی افزایش پیدا کند. 
البته در بسیاری از موارد، شاهد تنفر افراد از نرم افزارهای مذکور هستیم. دلیل اصلی این امر را می‌توان به موارد مختلفی ارتباط داد، اما در هر صورت نباید فراموش کرد که این نرم افزارها بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل داده‌اند. با ما همراه باشید تا به ۸ دلیل غیر قابل انکار در مورد نفرت مردم از نرم افزارهای مدیریت کردن پروژه بپردازیم.

 


۱- هزینه بالای نرم افزار
باید این امر را بپذیریم که بسیاری از کاربران توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین به منظور تهیه نرم افزارهایی مدیریت پروژه را ندارند. نرم افزارهایی که گران قیمت باشند به طور خودکار از چرخه رقابت حذف خواهند شد. این موضوع در حال حاضر که اکثر کاربران به دنبال گزینه‌های ساده‌تر هستند اهمیت شایانی پیدا می‌کند. 
۲- نرم افزار مدیریت پروژه: نبود ابزارهای لازم در نرم افزار 
یک نرم افزار مدیریت پروژه وقتی کارایی خود را نشان می‌دهد که ابزارهای ویژه را در اختیار ما قرار بدهد. این امکانات باید به سرعت به کاربران ارائه شوند، در غیر این صورت کارکرد اصلی نرم افزارهای مذکور به طور کامل زیر سؤال می‌رود. نرم افزاری که برای دستیابی به ابزارهای آن باید از تجهیزات جانبی استفاده کنید قطعاً نمی‌تواند نیازهای شما را به خوبی پاسخ دهد و این امر نیز یک دلیل دیگر بر تنفر خواهد بود. این در حالی است که نرم افزارهای حرفه‌ای و مناسب این موضوع را به طور کامل حل کرده‌اند. 
۳- عدم پشتیبانی مداوم
افرادی که به سراغ این نرم افزارهای می‌روند دوست دارند در هر زمان و هر مکانی پرسش‌های خود را از تولیدکنندگان نرم افزارهای مربوطه بپرسند و به جواب برسند. این یک امر مهم در توسعه هر نرم افزار خاصی از جمله نرم افزارهای مخصوص مدیریت کردن زمان است. در هر صورت نباید از یاد برد که بسیاری از افراد برای نخستین بار در حال کار با چنین نرم افزارهایی هستند و در زمان انجام امور مختلف قاعدتا‌ً برایشان پرسش‌های مختلفی به وجود می‌آید. 
علاوه بر این، پشتیبانی مداوم موجب افزایش اعتماد به شرکت تولیدکننده نرم افزار مربوطه خواهد شد. این یک امر مهم است که اغلب به آن توجهی نمی‌شود و در نتیجه نرم افزار مربوطه نه تنها محبوبیتی به دست نمی‌آورد، بلکه در همان ابتدای کار به یک دشمن برای پیشرفت پروژه تبدیل می‌‌گردد. 
۴- عدم وجود راهنمایی‌های مناسب 
داشتن یک بخش مناسب به عنوان راهنما (Guide) به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به تماس با بخش پشتیبانی، مشکلات خود را به طور کامل برطرف کنند. امروزه این بخش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا باید هم به شکل آنلاین و هم به شکل آفلاین در اختیار کاربران نرم افزار مدیریت پروژه قرار بگیرد، در غیر این صورت ممکن است نظر مثبت کاربران نسبت به نرم افزارهای مختلف به طور کامل محو شود. 

۵- کند بودن نرم افزار مربوطه
این مورد یکی از مهم‌ترین گزینه‌های است که امروزه به وفور آن را مشاهده می‌کنیم. برخی از نرم افزارهای موجود در حوزه مدیریت کردن پروژه آن‌قدر کند هستند که استفاده نکردن از آن‌ها واقعاً به‌صرفه‌تر خواهد بود! این موضوع طبیعتاً منجر به ایجاد عدم علاقه به نرم افزار انتخابی خواهد شد. 
۶- عملکرد بد در وقتی که پروژه پیچیده می‌شود
در بعضی از مواقع، هرچه پروژه پیچیده‌‌تر می‌شود، میزان عملکرد کلی نرم افزار مدیریت کاهش پیدا می‌کند. دلیل این امر آن است که نرم افزارها مربوطه اصلاً برای پروژه‌های پیچیده طراحی نشده است و تنها عهده‌دار مدیریت پروژه‌های کوتاه‌مدت و ساده خواهد بود. این امر در زمان‌‌هایی که نیاز به پیچیدگی پروژه حس می‌شود تأثیر بسیار بدی بر روی کاربران می‌گذارد و موجب تنفر آن‌ها از نرم افزار مدیریت پروژه خواهد شد. 
۷- نرم افزار مدیریت پروژه: عدم تخمین زمان موردنیاز برای تکمیل پروژه 
مهم‌ترین شاخصه یک نرم افزار مدیریت کردن پروژه آن است که بتواند به ما در تخمین زمان موردنیاز جهت تکمیل پروژه کمک کند. این یک ویژگی اساسی است که متأسفانه بسیاری از نرم افزارها فاقد آن هستند. قاعدتاً کاربرانی که چنین ویژگی خاصی را در دسترس نداشته باشند ترجیح می‌دهند به جای استفاده از نرم افزارهای مذکور به سراغ راه حل‌‌های سنتی‌تر بروند. 
۸- عدم شناخت هزینه موردنیاز برای تکمیل پروژه 
وقتی که یک پروژه شروع می‌شود، بحث شناخت هزینه موردنیاز به منظور تکمیل آن اولویت می‌یابد. با داشتن اطلاعات مربوط به این بخش می‌‌توان هزینه‌های مربوطه را به بهترین شکل ممکن و بدون مشکل خاصی کنترل کرد. در غیر این صورت، کاربران همانند بخش پیشین ترجیح می‌دهند از راهکارهای قدیمی جهت مدیریت کردن پروژه‌های خود استفاده کنند. 
سخن پایانی نرم افزار مدیریت پروژه
حتی بهترین نرم افزار مدیریت پروژه نیز نواقص خاص خود را دارد و نمی‌توان از این امر چشم پوشید. در این متن سعی کردیم به برخی از مهم‌ترین دلایلی که موجب تنفر مردم از نرم افزار مدیریت پروژه تحت وب یا سایر نرم افزارهای مشابه می‌شود، بپردازیم. 
اکثر مواردی که به آن‌ها اشاره شد به سادگی قابل حل هستند، البته به شرطی که کاربردی بودن نرم افزار به شرط اول توسعه‌دهندگان تبدیل شود. با رعایت همین نکته ساده می‌‌توان امید داشت که کاربران نه تنها از نرم افزار متنفر نباشد، بلکه به آن عشق بورزند. 


 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!