توسعه و افزایش بهره‌وری با نرم افزار مدیریت کسب‌وکار

نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار نامی است که به گروه‌های مختلفی از نرم‌افزارها از نرم‌افزار حسابداری و نرم افزار مدیریت تیم تا نرم‌افزارهای مدیریت موجودی و انبار داده شده است. با این حال یک سیستم مدیریت کسب‌وکار کارآمد، سیستمی است که اگر نگوییم همه، اما مهم‌ترین جنبه‌های کسب‌وکار شما را در بر بگیرد و نرم‌افزاری یکپارچه و کارآمد باشد. در ادامه با ویژگی‌های نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار و مزایای استفاده از آن‌ها آشنا می‌شویم.

نرم افزار مدیریت کسب و کار - وبلاگ میزیتو
نرم افزار مدیریت کسب و کار - وبلاگ میزیتو

 

نرم افزار مدیریت کسب و کار چیست؟

نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار از نظر فنی پلتفرم‌هایی در انواع مختلف مانند نرم افزار مدیریت کسب و کار اندروید یا iOS، نرم‌افزار رایانه دسکتاپ، پلتفرم‌های ابری و تحت وب و یا ترکیبی از این موارد هستند. مدیریت امور مختلف کسب‌وکار در روزهای اول راه‌اندازی شاید کاری ساده باشد اما با افزایش مشتریان، کارمندان، محصولات و روندهای کاری، مدیریت کسب‌وکار بدون استفاده از فناوری کاری دشوار است. به‌همین دلیل شرکت‌های توسعه نرم‌افزار، ابزارهایی را برای یکپارچه‌سازی فرایندهای مدیریتی و خودکارسازی فرایندهای کاری و نظارت بهینه بر کسب‌وکار ایجاد می‌کنند که به آن‌ها نرم افزار مدیریت کسب و کار گفته می‌شود.

انواع نرم افزار مدیریت کسب و کار

نرم افزارهای مدیریت کسب‌وکار برای پشتیبانی از طیف وسیعی از صنایع و کسب‌وکارها در مقیاس‌های مختلف ساخته می‌شوند و سعی می‌کنند تا ابزارهایی کاربردی را در قالب یک نرم‌افزار در اختیار کارمندان، مدیران و تیم‌های کاری قرار دهند. همچنین برخی از این نرم‌افزارها بیشتر روی یکی از فرآیندهای کاری در سازمان تمرکز دارند. بنابراین نرم افزار مدیریت کسب و کار ممکن است یکی از انواع نرم‌افزارهای زیر و یا پلتفرمی حاوی چند مورد از این ابزارها باشد.

  • نرم‌افزار حسابداری: نرم‌افزار مدیریت حسابداری قادر به اتصال بخش‌های مختلف سازمان و گردآوری داده‌ها برای بخش حسابداری است. همچنین این نرم‌افزار بسیاری از امور حسابداری را خودکارسازی می‌کند و گزارش‌هایی مفید را برای مدیران ارسال می‌کند
  • نرم‌افزار CRM: از سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ردیابی، ثبت و هماهنگی تعاملات با مشتریان کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • نرم‌افزار بازاریابی و فروش: اتوماسیون بازاریابی، تولید سرنخ، بازاریابی ایمیلی، مدیریت رسانه‌های اجتماعی و تجزیه و تحلیل داده‌های فروش از مزایای این نرم‌افزار مدیریت کسب وکار است.
  • نرم‌افزار مدیریت محتوا: این نرم‌افزارها راهکارهایی برای ثبت و آرشیو بهینه اسناد و انواع محتوا را در سازمان ارائه می‌دهند.
  • نرم‌افزار منابع انسانی: نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی (HR) شامل راهکارهایی برای برنامه‌ریزی وظایف کارکنان، ردیابی ساعات حضور، حقوق و دستمزد و مدیریت مزایا است.
  • نرم‌افزار مدیریت منابع: این نرم‌افزار فرآیند مدیریت دارایی، موجودی و گاهی منابع انسانی را تسهیل می‌کند. برنامه‌ریزی، تخصیص، توزیع و حسابرسی برخی از راه‌ حل‌های این سیستم است.
  • نرم‌افزار مدیریت پروژه: از این نرم‌افزار برای ایجاد هماهنگی بین تیم‌های کاری و نظارت بر انجام پروژه‌ها در سازمان استفاده می‌شود.
نرم افزار مدیریت کسب و کار چیست؟
نرم افزار مدیریت کسب و کار چیست؟

 

مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت و کسب وکار

نرم افزار مدیریت کسب وکار انجام بسیاری از وظایف مدیریتی را تسهیل می‌کند. میزان کاربرد این نرم‌افزارها بستگی به ابزارهای داخلی آن‌ها و فرآیندهای کاری است که آن‌ها را پوشش می‌دهند. همچنین تنوع ابزارها و راهکارهای آن‌ها به ویژگی‌های طراحی و مقیاس کسب‌وکار نیز بستگی دارد.

برخی از مزایای عمومی این سیستم‌ها عبارتند از:

· یکپارچه‌سازی فرآیندها و گردش داده در سازمان: طیف وسیعی از فرآیندها در قالب یک نرم‌افزار مدیریت می‌شوند

· افزایش هماهنگی: نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار با اتصال بخش‌های مختلف سازمان، باعث افزایش تعامل و هماهنگی بین کارمندان، مدیران و تیم‌های کاری می‌شوند

· افزایش دقت داده‌های تجاری: اتوماسیون و افزایش تعامل بین کارمندان و مدیران، باعث کاهش خطاها در سازمان می‌شود

· افزایش بهره‌وری: اتوماسیون فرآیندها باعث می‌شود تا پروژه‌ها در زمان کمتر و با کیفیت بیشتری انجام شوند و منابع کمتری مورد استفاده قرار بگیرند

معیارهای انتخاب نرم افزار مدیریت کسب و کار

بدون شک همه نرم‌افزارهای کسب‌وکار مناسب همه کسب‌وکارها نیستند. به‌ویژه که انواع گوناگونی از این نرم‌افزارها با قابلیت‌های گوناگون در دسترس هستند. کسب‌وکارها برای انتخاب بهترین نرم افزار کسب و کار باید ابتدا نیازهای خود را بشناسند.

علاوه‌براین باید این معیارها را در نظر بگیرید:

· نرم‌افزار ابری یا غیر ابری: نرم‌افزارهای ابری حجم داده‌های نگهداری شده درون سازمان را کاهش می‌دهند اما باید از بابت خدمات و ایمنی این پلتفرم‌ها اطمینان پیدا کنید

· مقیاس کسب‌وکار: نرم‌افزار مدیریت کسب‌و‌کار کوچک دارای ابزارهایی متناسب با همین مقیاس کسب‌وکار است و در مقابل نرم‌افزارهای مناسب برای کسب‌وکارهای بزرگ ابزارهایی بیشتر دارند

· یکپارچه‌سازی: برخی از نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار از امکان یکپارچه‌سازی با دیگر نرم‌افزارها و سیستم‌ها برخوردار هستند و برخی دیگر سیستم‌های مستقل، جامع و یکپارچه هستند

· راه حل‌های خاص هر صنعت: نیازهای مدیریتی در صنایع و کسب‌وکارهای گوناگون ممکن است تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند و باید نرم‌افزار مدیریت را متناسب با این نیازها انتخاب کنید

انواع نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار خارجی

امکان دانلود نرم‌افزار مدیریت تیم یا پروژه و نرم افزار مدیریت کسب و کار رایگان در فضای اینترنت برای شما وجود دارد. با این حال چند مساله را باید در این زمینه در نظر بگیرید. اول این‌که نرم‌افزارهای رایگان دارای خدمات پشتیبانی نیستند و از کیفیت مناسب و راه‌های متنوع نیز برخوردار نمی‌باشند.

نرم‌افزارهای خارجی دیگر نیز معمولا در پلن‌هایی مختلف با قیمت‌هایی مختلف عرضه می‌شوند. همچنین از مشکلات نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار خارجی می‌توان به: عدم پشتیبانی از زبان فارسی، مشکلات مربوط به تحریم علیه کاربران ایرانی، قیمت‌های بالا نسبت به گزینه‌های داخلی، دشواری دریافت خدمات از پلتفرم‌های خارجی و عدم وجود راه‌های مناسب برای کسب‌وکارهای داخلی اشاره کرد. با این حال برخی از نرم‌افزارها و پلتفرم‌های مشهور در این زمین عبارتند از:

· نرم‌افزار Scoro

· نرم‌افزار Thryv

· نرم‌افزار StudioCloud

· نرم‌افزار Zoho One

· نرم‌افزار Odoo

· نرم‌افزار Basecamp

· نرم‌افزار Accelo

· نرم‌افزار NetSuite

· نرم‌افزار Proofhub

· نرم‌افزار Clarizen

بهترین نرم افزار ایرانی مدیریت کسب و کار کدام است؟
بهترین نرم افزار ایرانی مدیریت کسب و کار کدام است؟

 

بهترین نرم افزار ایرانی مدیریت کسب و کار کدام است؟

نرم افزار مدیریت کسب و کار ابزاری برای مدیریت بهینه امور کسب‌وکار، مدیریت منابع در کسب‌وکار، ایجاد گزارش‌های مفید برای مدیران و افزایش تعامل تیم‌های کاری و افراد است. برای انتخاب بهترین گزینه در این زمینه بهتر است امکانات نرم‌افزار و خدمات پشتیبانی شرکت توسعه‌دهنده آن را بررسی کنید.

نرم‌افزار میزیتو یکی از بهترین نرم‌افزارهای ایرانی برای مدیریت پروژه‌ها و فرآیندهای کسب‌وکار به‌شکل آنلاین است. این پلتفرم همچنین از نرم‌افزارهای جانبی برای گوشی‌های تلفن همراه برخوردار است تا بتوانید از هر مکان و در هر زمان فرآیندهای کسب‌وکار خود را بررسی و مدیریت کنید. افزایش تعامل با همکاران، امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها و اسناد، مشاهده آنلاین پیشرفت کارها، مدیرین آسان زمان و ایجاد برچسب‌ها و پرونده‌ها برای مشتریان و کارمندان، تنها بخشی از مزایای نرم‌افزار میزیتو هستند. برای بهره‌مندی از خدمات ما در مجموعه میزیتو می‌توانید همین الان از طریق سایت ما اقدام کنید.