بسیاری از وظایف مدیران در پروژه‌های مختلف، به تمرکز بالا و دقت صددرصدی نیاز دارد. استفاده از امکاناتی که رشد تکنولوژی در اختیار ما قرار داده است، به افزایش نظم در برنامه‌ریزی مدیران و افزایش بهره‌وری پروژه‌ها کمک فراوانی می‌کند. نرم افزار مدیریت کسب و کار از جمله ابزارهای نوینی است که برای برنامه‌ریزی مدون کسب‌وکار استفاده می‌شود و شامل بخش‌هایی مانند مدیریت وظایف، مدیریت ارتباطات، ارتباط با مشتریان و ... است.

ویژگی‌های نرم افزار مدیریت کسب و کار
ویژگی‌های نرم افزار مدیریت کسب و کار

 

مزایای نرم‌ افزار مدیریت کسب ‌و کار

یکی از ابزارهای مهم مدیریتی برای سازماندهی و آگاهی از عملکرد کارکنان یک مجموعه، نرم افزار مدیریت کسب و کار است. این نرم‌افزار علاوه بر کاهش هزینه‌ها و محیط کاربری آسان، در مراحل مختلف برنامه‌ریزی، شروع، اجرای صحیح، آگاهی از گزارش عملکرد کارکنان، پیشرفت پروژه، مقدار زمان مناسب برای انجام یک کار و ... به کمک مدیران می‌آید. به همین دلیل آگاهی از امکانات و چگونگی عملکرد این ابزار برای پیشرفت پروژه‌ها ضروری است.

مزایای استفاده از نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار برای مدیران عبارتند از:

  • سازماندهی فعالیت‌ها
  • هدایت اعضای سازمانی و افراد زیرمجموعه خود
  • برنامه‌ریزی صحیح برای اهداف پروژه‌ها
  • کنترل منابع مختلف مالی، طبیعی، انسانی و تکنولوژیکی

امکانات نرم‌ افزار مدیریت کسب ‌و کار

ویژگی‌های مختلف یک نرم افزار مدیریت کسب و کار باید اهداف خاصی را دنبال کنند که در نهایت تضمینی برای به‌ نتیجه ‌رسیدن پروژه هستند. به‌طورکلی این نرم‌افزارها باید با امنیت بالا، هزینه کم و کاربری آسان، سرعت انجام وظایف را افزایش دهند. در ادامه به ویژگی‌های برجسته این نرم‌افزارها می‌پردازیم.

تقویم فارسی؛ ابزاری برای افزایش نظم در کسب‌وکار

یکی از ویژگی‌های مهم یک نرم افزار مدیریت کسب و کار، پشتیبانی آن از تقویم فارسی است. تقویم در این نرم‌افزارها عامل مهمی در ایجاد نظم به‌شمار می‌رود. این قابلیت با مزایای خود به تمام اعضای یک کسب‌وکار برای انجام به‌موقع وظایفشان کمک می‌کند و به اهداف مورد نظر آن‌ها جهت می‌بخشد.

مزایای استفاده از تقویم فارسی در نرم افزار مدیریت کسب و کار عبارتند از:

  • امکان برنامه‌ریزی و پیگیری کارهای مهم
  • امکان مشاهده اطلاعات وظایف یک پروژه به‌صورت مستقیم از نمای تقویم
  • اطلاع‌رسانی به‌روزرسانی‌های تقویم در صورت تغییرات احتمالی
  • امکان پیگیری کارها در یک تقویم به‌جای استفاده از تقویم‌های مختلف

مدیریت وظایف فردی و گروهی

مدیریت وظایف یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های مدیران کسب‌وکار است. نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار ایده‌آل دارای امکاناتی برای تخصیص وظایف به افراد در تیم‌های کاری هستند و مدیر می‌تواند با انتخاب یک بازه زمانی مشخص برای انجام‌دادن آن وظایف، برنامه‌ریزی مناسبی برای دستیابی به اهداف پروژه داشته باشد. مدیران با استفاده از این قابلیت می‌توانند گزارش پیشرفت لحظه‌به‌لحظه اعضای سازمان را مشاهده کنند و در صورت اخلال در برنامه‌ها، تصمیم مناسبی بگیرند.

همچنین با استفاده از این قابلیت، امکان انجام یک وظیفه به‌صورت مشارکتی و برای تسریع در روند اهداف پروژه وجود دارد و گزارش پیشرفت هرکدام از اعضا به‌صورت روزانه و بر اساس عملکرد آن‌ها کاملا در اختیار مدیر قرار می‌گیرد.

مدیریت پروژه؛ قابلیتی کاربردی در مدیریت کسب‌وکار
مدیریت پروژه؛ قابلیتی کاربردی در مدیریت کسب‌وکار

 

مدیریت پروژه؛ قابلیتی کاربردی در مدیریت کسب‌وکار

با استفاده از تقویم تعبیه‌شده در نرم افزار مدیریت کسب و کار، شرح وظایف هر فرد در هر روز مشخص می‌شود و مدیران از نوع وظایف و چگونگی انجام آن‌ها توسط مجموعه خود، آگاهی می‌یابند. این کار علاوه بر پیش‌بردن کارهای روزانه با برنامه‌ریزی مناسب، باعث کنترل کیفیت عملکرد کارکنان می‌شود.

مانیتورینگ پروژه در این نرم‌افزارها، عملکرد پروژه را با استفاده از مشاهده، دنبال‌کردن روندها و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه زیر نظر می‌گیرد و و به مدیر برای اطمینان از انجام صحیح وظایفِ محول‌شده به افراد و دستیابی به اهداف کسب‌وکار کمک فراوانی می‌کند. همچنین با توجه به شرح وظیفه هر فرد و مدت زمان انجام کار، می‌توان برآوردی اصولی از هزینه کسب‌وکار داشت.

مدیریت مشتریان از امکانات مهم نرم افزار مدیریت کسب و کار است

بسیاری از نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار، فقط به مسائل مربوط به پروژه و وظایف اعضای سازمان می‌پردازند و به جایگاه مشتریان به‌عنوان اصلی‌ترین عامل تولید پروژه‌ها بی‌تفاوت هستند. یک نرم افزار مدیریت کسب و کار کاربردی، علاوه بر توجه به اهداف پروژه، امکاناتی را برای رصد و بررسی درخواست‌های مشتریان ارائه می‌دهد.

ثبت اطلاعات کامل مشتریان و در اختیار دادن پنلی ویژه به مشتریان، از قابلیت‌های مهم این نرم‌افزارها به‌شمار می‌رود. مشتریان در این پنل‌ها می‌توانند سفارشات خود را ثبت کنند و در صورت نیاز با کارشناسان مربوطه ارتباط داشته باشند. مدیران با استفاده از پنل مدیریت مشتریان، یک عضو سازمانی را مسئول رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها می‌کنند و تا زمان رسیدن به نتیجه، عملکرد آن‌ها را زیر نظر دارند.

مدیریت جلسات؛ امکانی مهم برای پیشبرد اهداف پروژه‌ها

قابلیت مدیریت جلسات در نرم افزار مدیریت کسب و کار، امکان حضور و غیاب اعضای جلسه و ثبت حاضران، بررسی حضور افراد مدعو، تصویب و پیگیری مصوبات جلسه‌ها و امکان فرستادن پیام برای اعضای جلسه به‌صورت خصوصی را فراهم می‌کند. مدیران از این طریق می‌توانند علاوه بر نظم بخشیدن به جلسات و محول‌کردن وظایف هر فرد به او، جلساتی آنلاین را تشکیل دهند و مشارکت‌کنندگان در آن را به‌صورت دلخواه انتخاب نمایند.

میزیتو؛ نرم افزار مدیریت کسب و کار
میزیتو؛ نرم افزار مدیریت کسب و کار

 

میزیتو؛ بهترین نرم افزار مدیریت کسب و کار

بیشتر مدیران با کاربردهای اشاره شده در بالا برای نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار، بسیاری از پروژه‌های خود را مدیریت می‌کنند و بهره‌وری کار خود را افزایش می‌دهند. نرم‌افزارهای متعددی برای مدیریت کسب‌وکار استفاده می‌شوند که کارایی بالایی دارند؛ اما استفاده از نرم‌افزاری که تمام ویژگی‌های ذکرشده را داشته باشد، انتخاب‌ها برای نرم‌افزار مناسب را محدود می‌کند.

میزیتو یک نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین و ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه اجتماعی است که با امکان مدیریت پروژه‌ها به‌صورت آنلاین، افزایش سرعت در روند انجام پروژه‌ها و ارتباط سریع و مستمر با اعضا، ویژگی‌های برجسته یک نرم افزار مدیریت کسب و کار مناسب را دارد. نرم‌افزار ما با پشتیبانی از تمام نیازهای مدیران، به آن‌ها در رسیدن به هدف نهایی کسب‌وکار کمک می‌کند. شما می‌توانید برای آگاهی از امکانات مختلف نرم‌افزار میزیتو به آدرس mizito.ir مراجعه نمایید.