وبلاگ میزیتو نرم‌افزار مدیریت کارکنان، بهترین دستیار مدیران
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

نرم‌افزار مدیریت کارکنان، بهترین دستیار مدیران

منتشر شده در ۱ سال پیش

زمان خوانش ۴ دقیقه

انتشار ۱ سال پیش

خوانش ۴ دقیقه

کلید شکل‌گیری یک سازمان رو به جلو ارتباط مناسب کارکنان با مدیران است. بهتر است کارکنان یک سازمان، خود را جزئی از آن بدانند و همیشه از عملکرد و جایگاه سازمانی خود اطلاع داشته باشند. به این منظور نرم‌افزارهای مدیریت کارکنان توسعه و به کار گرفته می‌شوند.

با این‌ کار به مدیر ارشد سازمان اعتماد بیشتری شده و این ایده به شکلی در ذهن کارکنان تثبیت می‌شود که با افزایش کیفیت عملکردشان می‌توانند به پیشرفت‌­های بیشتری دست یابند. مدیران ارشد می‌توانند از روش افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها کمک بگیرند تا میزان انگیزه کارکنان را افزایش دهند.

نرم‌افزار مدیریت کارکنان رایگان
نرم‌افزار مدیریت کارکنان رایگان

انواع نرم افزار های مدیریت کارکنان

کارمندان به طور مستمر برای ارتقای موقعیت شغلی خود تلاش می‌کنند، این امر باعث افزایش بهره‌وری و کارآیی در شرکت نیز می‌شود.

در حوزه مدیریت کارکنان نیز مانند سایر حوزه‌های مدیریتی به ابزاری مناسب احتیاج است. استفاده از این برنامه‌ها باعث تسهیل کار و افزایش بهره‌وری شرکت می‌شود. مجله معتبر فوربز (Forbes) لیستی از بهترین نرم‌افزار‌های جهانی مدیریت کارکنان در سال ۲۰۲۳ بدین شرح منتشر کرده است:

  • monday.com
  • Paycor
  • BambooHR
  • Workday
  • Rippling
  • Zenefits
  • ClickUp

این نرم‌افزارها در سطح بین‌المللی بسیار معروف و پر مخاطب هستند اما از آنجایی که نرم‌افزارهای خارجی دارای محدودیت‌هایی مانند عدم پشتیبانی از تقویم شمسی و زبان فارسی هستند، برای کاربر ایرانی استفاده از ‌‌آن‌ها با مشکلاتی همراه است. در مقابل نرم افزارهای مدیریتی به زبان فارسی هم وجود دارند که امکانات مفید و متنوعی در اختیار مدیران قرار می‌دهند.

 مدیریت انگیزش کارکنان
مدیریت انگیزش کارکنان

مزایای نرم افزار مدیریت کارکنان

این نرم‌افزارها امکان بررسی دقیق میزان سهم هر فرد در موفقیت تیم و پروژه را مشخص می‌کنند و از این بابت تاثیر بی‌چون‌وچرایی در مدیریت بهتر دارند. استفاده از نرم‌افزار مدیریت کارکنان دارای چندین مزیت است:

۱. مدیریت انگیزش کارکنان

انگیزه یک فرد زمانی افزایش می‌یابد که بازخورد عملکرد خود را دریافت کند. وقتی کارکنان میزان سهم خود در موفقیت تیم را می‌بینند و بابت عملکرد خوب خود تشویق می‌‌شوند؛ انگیزه لازم برای تلاش بیشتر در آینده را خواهند یافت.

۲. افزایش عزت نفس

یکی دیگر از فواید نرم افزار مدیریت کارکنان این است که کارکنان نسبت به خود احساس بهتری پیدا می‌کنند، تحسین می‌شوند و عزت نفس آنها در نتیجه دریافت فیدبک افزایش می‌یابد.

۳. آگاهی بیشتر مدیران

با کمک نرم افزار مدیریت کارکنان، مدیران از میزان کارآمدی نیروی کار خود آگاهی پیدا می‌کنند. بدین صورت مدیران میان‌رده درک صحیحی از وضعیت تیم خود و مدیران ارشد بینشی مناسبی از وضعیت کلی شرکت خواهند داشت.

۴. شرح وظایف واضح­‌تر می‌شود

وقتی فرد می‌داند دقیقا قرار است چه کاری انجام دهد و ارزیابی او برچه اساسی انجام خواهد شد؛ تصمیمات بهتری برای روند انجام وظایف خود خواهد گرفت. تلاش خواهد کرد تا آموزش‌های لازم برای انجام کار را ببیند و بهترین عملکرد را داشته باشد.

۵. شناخت بهتر افراد از نقاط قوت و ضعف خود

با استفاده از این نرم‌افزارها، افراد تیم می‌توانند مسیرهای حرفه‌ای خود را با شناخت نقاط قوت و کاستی‌های خود بهتر شناسایی کنند.

۶. پاداش کارکنان مناسب‌تر و منصفانه‌تر خواهد بود

نرم افزار مدیریت کارکنان به مدیران کمک می‌کند تا کاملا عادلانه وضعیت پیشرفت تیم را تحت نظر داشته باشند و هنگام تشویق منصفانه عمل کنند. این رویکرد زمینه‌ساز ارتباطات بهتری بین مدیران و کارمندان و افزایش رضایت شغلی خواهد بود.

۷. مشخص شدن اهداف سازمان

کارکنان از میزان تاثیر عملکرد خود بر موفقیت سازمان آگاه شده و اهداف واحد و سازمان بخشی از اهداف ‌‌‌آن‌ها نیز خواهد شد.

۸. تسهیل تغییرات سازمانی

استفاده از نرم افزار مدیریت کارکنان می‌تواند در ایجاد تغییرات سازمانی نیز مفید باشد. در نظر بگیرید که یک شرکت تصمیم می‌گیرد فرهنگ سازمانی خود را تغییر دهد تا تاکید بیشتری بر کیفیت محصول و رضایت مشتری داشته باشد. برای ایجاد این تحول، فرهنگ و اهداف سازمانی از طریق مدیریت عملکرد در یک راستا قرار می‌گیرند.

این دقیقاً همان کاری بود که IBM در دهه 1980 که قصد داشت تمرکز خود را بر رضایت مشتری قرار دهد انجام داد و بر اساس امتیازات رضایت مشتری، عملکرد هر یک از اعضای تیم را ارزیابی کرد.

میزیتو، نرم‌افزار مدیریت کارکنان
میزیتو، نرم‌افزار مدیریت کارکنان

سخن پایانی

نرم‌افزارهای مدیریت کارکنان ابزاری لازم و ضروری برای مدیریت بهتر است. در صورت استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت کارکنان فارسی این امکان فراهم می‌شود تا از قابلیت‌های این نرم‌افزارها به صورت کامل بهره‌مند گردید.

میزیتو، به عنوان یک نرم‌ افزار مدیریت کارکنان این امکان را برای مدیران ایجاد می‌کند تا در یک بستر مناسب به زبان فارسی و تقویم شمسی قابلیت‌های کلیدی به دست آورند و براساس آن بهترین عملکرد را از کارکنان خود دریافت کنند. استفاده از میزیتو را می‌توانید از طریق ثبت‌نام در وبسایت به آدرس mizito.ir آغاز کنید.

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!