وبلاگ میزیتو من یک درونگرای موفق هستم...!
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

من یک درونگرای موفق هستم...!

منتشر شده در ۵ سال پیش

زمان خوانش ۳ دقیقه

انتشار ۵ سال پیش

خوانش ۳ دقیقه

میزیتو: قبل از اینکه درباره اینکه یک فرد درونگرا کیست توضیح بدهیم لازم است تعریف درونگرایی را بدانیم. درون‌گرا فردی است که محیط های آرام و دارای حداقل نیروهای محرکه را به سایر محیط ها ترجیح می دهد. افراد درونگرا پس از برقراری تعاملات اجتماعی خود احساس بی انرژی بودن و خستگی را تجربه می کنند و پس از آن مدت زمانی را به تنهایی و در خلوت خود سپری می کنند تا انرژی از دست رفته خود را بازیابند و این عمدتا به دلیل آن است که مغز افراد درونگرا به شیوه ای متفاوت با مغز افراد برونگرا به دوپامین پاسخ می دهد. به عبارت دیگر، اگر شما فردی درونگرا هستید، احتمالا از بدو تولدتان فردی درونگرا بوده اید و اصلا یک فرد درونگرا متولد شده اید.

 

درونگرا بودن کاملا طبیعی است.

 

برخلاف آنچه که از دوستان، معلم ها یا حتی پدر و مادرخود شنیده اید، درونگرا بودن به این مفهوم نیست که شما از مشکلی رنج می برید یا چیزی در شما دچار اشکال است. بعلاوه، درونگرایی چندان هم غیرمعمول و عجیب و غریب نیست. تحقیقات نشان می دهند که ۳۰ تا ۵۰ درصد از جمعیت ایالات متحده را افراد درونگرا تشکیل می دهند. این یعنی از هر۲ یا ۳ نفری که می شناسید، ۱ نفر درونگرا است.

نتیجه چیست؟ اگر حتی خود شما فردی درونگرا نباشید، احتمالا همکارتان، همسرتان یا یکی از دوستانتان فردی درونگرا است. بیشتر افراد بیش از آنکه فکر می کنند با افراد درونگرا در ارتباط هستند.

درست در همین لحظه انقلابی درونگرایانه در حال وقوع است. به تدریج، جهان برونگرای ما یاد می گیرد که شیوه افراد درونگرا را درک کرده و آن را بپذیرد. اما برای تحقق چنین هدفی، باید ابتدا به درک بهتری از درونگرایی برسیم: اینکه درونگرایی چه چیزی هست و چه چیزی نیست. هدف ما در این مقاله رسیدن به چنین دانشی است.

آیا شما فردی درونگرا هستید؟ یا اینکه آیا فردی درونگرا در زندگی شما وجود دارد که دوست دارید او را بهتر بشناسید؟ اگر چنین است، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

علامت هایی که نشان می دهد شما فردی درونگرا هستید

هر درونگرایی فردی منحصر به فرد است اما برخی علائم و نشانه ها کاملا گویای آن است که شما فردی درونگرا هستید. در ادامه ۱۳ علامت را می خوانیم که نشان می دهد ممکن است شما نیز فردی درونگرا باشید.

۱. از تنها بودن لذت می برید

۲. انواع مشخصی از تعاملات اجتماعی انرژی شما را تخلیه می کنند

۳. وقتی تنها کار می کنید بهترین نتیجه ها را به دست می آورید

۴. بودن با چند نفر از دوستان صمیمی و نزدیکتان را به حضور در گروه بزرگی از افراد ترجیح می دهید

۵. دنیای درونی شما زنده تر و پرمایه تر است

۶. معمولا در افکار خود غوطه ور هستید

۷. ترجیح می دهید که خارج از مرکز توجه قرار داشته باشید

۸. شما توانایی برقرار کردن ارتباط های معمولی را دارید اما در این شرایط احساس درونی شما ریاکاری خواهد بود

۹. همیشه نمی دانید که چه بگویید

۱۰. توانایی شما در نوشتن افکارتان بیشتر از گفتن و ابراز کردن آن ها است

۱۱. شما در اعماق روابط و علایق خود شیرجه می زنید

۱۲. در جستجوی معانی و مفاهیم هستید

۱۳. در جامعه ای برونگرا احساس بیگانگی و بی ارتباطی می کنید

این ها تنها برخی از نشانه های درونگرایی هستند و لزوما همه افراد درونگرا آن ها را در خود ندارند. اما اگر بیشتر این نشانه ها را در خودتان یا یکی از افرادی که دوستشان دارید مشاهده می کنید پس دلیلی محکم برای درونگرا بودن شما وجود دارد.

آیا یک درون گرا می تواند به موفقیت شغلی برسد ؟

پاسخ این سوال مثبت است! و مصداق های زیادی برای آن وجود دارد اکثر افرادی که در تنهایی کار می کنند در کسب و کار های حیاتی بهترین هستند .
مانند پژوهشگران، برنامه نویسان، مخترعین، ایده پردازها، کتابدار ها، نویسنده ها، تدوین کننده ها، تحلیل کننده ها، کارشناسان علوم آزمایشگاهی، زیست شناسان و نمونه های بسیاری از شغل های خاص که یک نفر می تواند به تنهایی و در خلوت خود به آن بپردازد ...

توصیه: درونگراها شاید همانند سایر افراد اجتماعی نباشند اما بهترین گزینه برای همکاری هستند زیرا همین درونگرا بودن آن ها سبب می شود تا از حاشیه ها دور باشند و با تمرکز بیشتری به فعالیت بپردازند...

بیشتر بخوانید:

مقایسه میزیتو با Trello
شروع کار با میزیتو
شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!