میزیتو: مدیریت پروژه مجموعه­ ای از فعالیت­ ها است که شامل آغاز، برنامه­ ریزی، اجرا، کنترل و پایان پروژه­ ها می­ شود. نوعی نظم و ترتیب است که قواعد، تکنیک ­ها و ابزار مورد نیاز شما را  برای به پایان رساندن کارها در سر وقت خود و طبق هزینه در نظر گرفته شده برای آنها فراهم می­ کند.

رکن اصلی قدرت و پشتیبانی هر پروژه که در برگیرنده تمامی پروژه است، یک تیم متشکل از افراد با بهره ­وری بسیار بالا است که خود را کاملا وقف پروژه کرده و تلاش بی وقفه ­ای برای به انجام رساندن و تکمیل کارها دارند.

ریشه‌ی مدیریت پروژه به روش‌ها و فرآیندهایی برمی‌گردد که حدود صد سال پیش در کسب‌و‌کار توسعه پیدا کردند. با این حال، در سال‌های اخیر، مدیریت پروژه رشد چشمگیری داشته و به عنوان یک عملیات مجزا و جدی در تجارت ظهور کرده است و در صحنه‌ی تجارت جهانی، یعنی جایی که شرکت‌ها دائما به دنبال رسیدن به مزیت رقابتی هستند.

معمولا مدیران پروژه می‌توانند مشاغل مختلفی را بر عهده بگیرند که از میان آنها به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • هماهنگ‌کننده‌ی پروژه: کارمندانی که در این پُست مشغول به کار می‌شوند، معمولا به کارهای اداریِ مرتبط با پروژه‌های بزرگ رسیدگی می‌کنند، جلسات را هماهنگ و اطلاعات را به افراد مربوطه منتقل می‌کنند.
  • مسئول زمانبندی پروژه: این فرد سیستم نرم‌افزاری‌ای که برای پروژه‌های بزرگ مورد نیاز است را کنترل می‌کند و به هنگام لزوم آن را به‌روز رسانی می‌کند و مثلا، تغییرات برنامه‌ها و فرجه‌های زمانی را وارد سیستم می‌کند. این بیشتر یک وظیفه‌ی فنی است تا مدیریتی.
  • دستیار مدیر پروژه: از این فرد انتظار می‌رود که در مواقع لزوم به مدیر پروژه کمک کند. معمولا قسمت‌های مختلفی از پروژه به این افراد داده می‌شود که زیر نظر مدیر پروژه آنها را بررسی می‌کنند.
  • مدیر پروژه: وظیفه‌ی او بررسی و نظارت بر پروژه از آغاز تا زمان تکمیل است.

هدف‌های مدیریت پروژه

بدون شک نرم افزارهای مدیریت پروژه، به عنوان مهم ترین ابزارها در دنیای کسب و کار در نظر گرفته می شوند. با اندازه گیری فواید این ابزارها و وزن دهی آنها در برابر احتمالات، می توانیم بفهمیم که آنها نقش اصلی در توسعه و موفقیت کسب و کار دارند. صاحبان کسب و کارها در سرتا سر دنیا از ابزارهای مدیریت پروژه برای افزایش بهره وری کسب و کار خود استفاده می کنند. اطلاعات به دست آمده از این ابزارها به میزان سازی دقیق عملکرد ها و استراتژی هایی که برای به دست آوردن موفقیت استفاده می شوند، کمک می کنند.

مزایای نرم افزار مدیریت پروژه اینست که شما می توانید مشاهده نمایید چگونه آنها بطور موثر بر روی نتایج پیشرفت کسب و کار تاثیر می گذارند. داشتن چنین راه حل مقرون به صرفه و سودمندی برای دستیابی به اهداف یک موهبت است و دنیای کسب و کار بسیار به آن وابسته است.

استفاده از ابزارهای برنامه ریزی به ما در بهبود اجرای پروژه ها  کمک خواهد کرد. از جمله این ابزارهای مفید می توان به سیستم مدیریت پروژه میزیتو که یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای حال حاضر مدیریتی و کنترلی می باشد اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:

مقایسه میزیتو با Trello
شروع کار با میزیتو