چهار رویکرد برتر برای حفظ درآمد با مدیریت ریسک | بلاگ میزیتو
وبلاگ میزیتو چهار رویکرد برتر برای حفظ درآمد با مدیریت ریسک
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

چهار رویکرد برتر برای حفظ درآمد با مدیریت ریسک

منتشر شده در ۲۱ روز پیش

زمان خوانش ۸ دقیقه

انتشار ۲۱ روز پیش

خوانش ۸ دقیقه

تقلب و کلاهبرداری به یک تهدید اساسی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است که باعث زیان‌های مالی قابل توجه و آسیب به شهرت برند می‌شود. با وجود اینکه بسیاری از استراتژی‌های جلوگیری از تقلب بر مدیریت کردن ریسک تمرکز دارند، اهمیت مدیریت ریسک در تحریک رشد سالم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
زمانی مدیریت ریسک به عنوان بخشی از یک استراتژی کامل توسعه و اجرا می‌شود، تدابیر تشخیص و پیشگیری از تقلب باید از طریق بهبود کارایی‌های عملیاتی، سهولت در جذب مشتریان و افزایش وفاداری و رضایت آن‌ها به حفاظت و ارتقاء درآمد از طریق رشد کمک نمایند.
 

چهار رویکرد برتر برای حفظ درآمد با مدیریت ریسک


چهار عملکرد برتر در مدیریت ریسک 

در این مقاله، ما چهار عملکرد برتر را به اشتراک می‌گذاریم که شرکت‌ها می‌توانند از آن‌ها پیروی کنند تا استراتژی‌های گوناگونی را در مدیریت ریسک توسعه دهند. استراتژی‌هایی که اجازه خواهند داد همزمان با مبارزه با تقلب، رشد را تقویت کنید.


۱. گرفتن رویکرد چندلایه برای مدیریت کردن ریسک

در حال حاضر، تقلب رایج‌تر و متنوع‌تر شده است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تقریباً یک مورد از هر ده مورد تقلب (۹%) شامل identity farming است، این مورد زمانی رخ می‌دهد که یک تقلبگر تعداد زیادی هویت ایجاد می‌کند تا اقدامات کلاهبردارانه گوناگونی را انجام دهد. 
در همین حین، تجزیه و تحلیل دیگری نشان می‌دهد که حدود نیمی از اسناد تقلبی که توسط این پلتفرم تشخیص داده می‌شود، نشانه‌های تقلب از نوع اولیه دارند، به معنای اینکه افراد از هویت واقعی خود با جزئیات مالی جعلی برای درخواست دریافت کارت‌های اعتباری و وام‌ استفاده می‌کنند.
این داده‌ها اطلاعات شرکت‌ها را به روز رسانی می‌کنند تا استراتژی‌های سنتی خود را به منظور مقابله با گستره مهمی از تهدیدات (با استفاده از انواع ابزارهای متنوع) به‌روز کنند. این مشابه به رویکرد Swiss cheese approach در حوزه امنیت سایبری است و به معنای اتخاذ دفاع‌ چندلایه به منظور کاهش نقاط ضعف غیرقابل اجتناب در پوشش است. این یک موضوع مهم در رابطه با مدیریت کردن ریسک است. 
با پیروی از این رویکرد چندلایه برای مدیریت ریسک و ادغام چندین راه حل دفاعی به طور هماهنگ، سازمان‌ها می‌توانند پوشش جامعی را ایجاد کنند که ریسک را کاهش داده و تشخیص تقلب را سریع‌تر انجام می‌دهد. این موارد به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا بر روی خدمت رسانی به مشتریان و رشد کسب‌وکار تمرکز کنند.

 

بهبود حفاظت، بدون تأثیر بر تبدیل میزان رشد شرکت
 
۲. بهبود حفاظت، بدون تأثیر بر تبدیل میزان رشد شرکت

ابزارهای تشخیص تقلب باید شرکت را از خطرات محافظت کنند آن هم بدون ایجاد مشکل در پیشرفت کلی. یکی از راه‌های تعادل دادن بین تشخیص تقلب و بهبود رابطه با مشتری، استفاده از اصطکاک هماهنگ یا coordinated friction است. 
به جای عبور دادن کلیه مشتریان از یک فرایند تأیید هویت، شرکت‌ها از اصطکاک هماهنگ استفاده می‌کنند تا پس از تشخیص نشانه‌های مشکوک یا غیرمعمول، اطلاعات بیشتری را از کاربر درخواست نمایند و در نهایت او را تأیید کنند. 
این اقدامات نقاط کنترلی اضافی برای مشتریانی با پتانسیل خطرناک تولید می‌کند بدون اینکه به تجربه کاربری مشتریان معتبر آسیب برساند. استفاده از تکنولوژی برای اتوماسیون این وظیفه، نه تنها به تسریع فرآیند کمک می‌کند بلکه دقت را هم افزایش می‌دهد زیرا تشخیص بسیاری از موارد تقلب تنها با کمک چشم غیرممکن خواهد بود.  

 

تجهیز تیم‌های مدیریت کردن ریسک با یک استراتژی پیشرفته تکنولوژیکی


۳. تجهیز تیم‌های مدیریت کردن ریسک با یک استراتژی پیشرفته تکنولوژیکی 

ما در دنیای دیجیتال زندگی می‌کنیم و تکنولوژی باید جزئی اساسی از هر استراتژی ریسک باشد. اتوماسیون کلید کارآیی و دقت همزمان است. استراتژی و ابزار تکنولوژی باید به طور مداوم به‌روز شود تا با چشم‌انداز تغییرات و گسترش منظره ریسک همگام باشد.
اما یکی از عملکردهای برتری که ممکن است نادیده گرفته شود، ارتباطی است که انسان‌ها در استراتژی مدیریت کردن ریسک با هم‌دیگر دارند. به عنوان یک رهبر شرکت، من به ایده جایگزین کردن انسان‌ها با تکنولوژی اعتقاد ندارم، بلکه به تجهیز آنها با بهترین ابزارها معتقد هستم تا امکان مبارزه بهتری با تقلب را برای آنها فراهم نمایم.
به عنوان مثال، در مورد بررسی اسناد، راه‌حل‌های دیجیتال در تشخیص نشانه‌های کوچک تقلب بسیار موثرتر هستند، برخی از آن‌ها به یک یا دو پیکسل هم توجه می‌کنند. به طور مشابه، در مدل‌های داده، یک ماشین می‌تواند اسناد جدید را پیگیری نماید و با فایل‌هایی که قبلاً ارسال شده‌اند مقایسه کند و الگوهای مربوط به معاملات، تاریخ‌ها، مقادیر یا ویژگی‌های دیگر را در اختیار شما قرار دهد. این می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا قالب‌های اسناد که به راحتی در اینترنت قابل دسترسی هستند در تعداد زیادی از موارد تقلب استفاده می‌شوند. 
اتوماسیون منجر به تسریع روندهای مختلف و آزاد کردن تحلیل‌گران و اعضای دیگر تیم است تا بتوانند بر روی کارهای با ارزش بالاتر و استراتژیک‌تر تمرکز کنند. با از بین بردن وظایفی که می‌توانند توسط تکنولوژی مدیریت شوند و تجهیز آنها با ابزارهای مناسب، افراد در وضعیت بهتری قرار می‌گیرند تا موارد پیچیده که نیاز به دقت بیشتری دارند را ارزیابی کنند. 


۴. در شناسایی و رفع نقاط ضعف در دفاع‌ها کوشا باشید

توسعه و اجرای یک استراتژی جامع و چندلایه در مدیریت ریسک نیازمند درک همزمان از ریسک‌های منحصر به فرد است. این مسئله به ویژه در منظر کنونی بسیار مهم است، زیرا مجرمان سایبری بیشتر از همیشه به یکدیگر متصل هستند و اغلب تکنیک‌ها و آسیب‌پذیری‌ها را از طریق شبکه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین به اشتراک می‌گذارند.
هر شرکت نیاز به یک تیم دارد که اعضای آن تمام جنبه‌های استراتژی مدیریت کردن ریسک را نظارت کنند، از انتخاب، اجرا و به‌روزرسانی ابزارهای تکنولوژیک گرفته تا ایجاد سیاست، هماهنگی با تامین‌کنندگان و به‌روزرسانی استراتژی. داشتن یک گروه مشخص برای نظارت بر تمامی این تلاش‌ها در سراسر تمام سازمان، برای اطمینان از اجرای فرآیندها و اعمال یکنواخت سیاست‌ها، بسیار حیاتی است. این یک قابلیت مهم برای شناسایی اشکالات جدید در ریسک‌ها یا انواع جدید تقلب است که ممکن است بر کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد.
این تیم باید درک کند که مدیریت ریسک یک تلاش پویا است. آن‌ها باید به طور مداوم ارزیابی، آزمایش و تکامل داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که در نسبت به کلاهبرداران برتر هستند و به شرکت کمک کنند تا به صورت سالم رشد نمایند. 

 

اجرای عملکردهای برتر مدیریت ریسک

 
اجرای عملکردهای برتر مدیریت ریسک

برای اکثر سازمان‌ها، مدیریت ریسک یک هسته اصلی نیست. این بدان معناست که عمل به برخی از نکات گفته شده ممکن است مشکل باشد. خبر خوب این است که تقاضا برای ابزارها و راهکارهای مدیریت ریسک بهبود یافته، نوآوری را در این حوزه با سرعتی بسیار زیادی به پیش می‌برد. در بازار کنونی، بسیاری از موسسات قادر به راهنمایی شرکت‌ها در شناسایی و اقدامات بهینه بر اساس نیازها و اهداف خاص خود هستند.


 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!