مدیران و نقش حیاتی آن ها در دوران کرونا
مدیران و نقش حیاتی آن ها در دوران کرونا

این روزها همه تلاش می‌کنند تا با شرایط شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) سازگار شوند و این مسئله شامل رهبران کسب و کار هم می‌شود.

شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) یک وضعیت غیرقابل‌پیش‌بینی برای دولت‌ها، شرکت‌ها و جوامع مختلف ایجاد کرده است. رهبران کسب و کار باید فوراً و با دقت تصمیم بگیرند و پاسخگو باشند. این یک لحظه کلیدی برای رهبران است تا پا پیش بگذارند و کار صحیح را برای محافظت از افراد، مشتریان و شرکت انجام دهند.

سوال اول: آیا کسب و کار شما سیستم‌سازی شده است ؟

هنگامیکه مدیر بتواند از راه دور وضعیت شرکت و کارکنان را رصد کند و از روند انجام کارها اطلاع پیدا کند،

می توان گفت در آن مجموعه سیستم‌سازی خوبی انجام گرفته است.

سیستم‌سازی در کسب و کار عموماً با نرم افزارهای مدیریت کسب‌وکار انجام می پذیرد.

سوال دوم: برای دورکاری کارکنان در این ایام سخت چه برنامه ای در نظر گرفته‌اید؟

به یقین قبول دارید که نمیتوان از شبکه‌های اجتماعی که صرفاً با ساختار ایجاد ارتباطات اجتماعی و سرگررمی ایجاد شده اند انتظار داشت که کسب و کار را با روند جدی و منظم مدیریت کنند.

برای ارتباط تنگاتنگ و مفید با کارکنان و ایجاد نظم در کارها باید از یک ابزار دورکاری شرکتی استفاده کرد تا صدمات کاری کمتری متوجه کسب و کار باشد.

سوال سوم: چه بر سر مشتریان شما خواهد آمد؟

شما باید بتوانید با مشتریان خود حتی بیرون از فضای شرکت ارتباط داشته باشید و به آنها خدمات پشتیبانی ارائه کنید و چه بهتر که این ارتباط در ساختار شرکتی و به صورت رسمی برقرار شود.
در اینجا شما نیاز به یک نرم‌افزار ارتباطی دارید که بتواند شما را در دسترس مشتریان قرار دهد.

و در پایان: با بهم ریختگی کارها در زمان عدم حضور کارکنان چه کنیم؟

شرکت ها برای ایجاد نظم و تعیین ساختار منظم کاری از سیستم مدیریت پروژه استفاده می کنند.

ابزارهایی که در کنار مدیریت وظایف و فعالیت های کارکنان، امکان رصد و ارتباط از راه دور را برای مدیر فراهم می کنند.

اگر هر یک از کارکنان به وظایف خودشان آگاه باشند واقعاً نیازی به حضور مستقیم مدیر نیست و می توان گفت کسب و کار به صورت یک ماشین تمام اتوماتیک کار می کند.

در حال حاضر، هیچکدام از ما نمی‌توانیم بگوییم که آینده به چه صورت شکل خواهد گرفت. اما باید سریع اقدام کرد، اتخاذ تصمیمات و حرکات فوری و پرسیدن سوالات مهم و بلندمدت (و انجام آن‌ها در طول شیوع بیماری)، شما و سازمانتان برای آینده آمادگی بهتری پیدا خواهید کرد. از شما مدیران، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار می‌خواهیم که نقطه‌نظر صحیحی برای رهبری و مدیریت اتخاذ کنید.

بیشتر بخوانید:

میزیتو، ابزاری رایگان برای سیستم‌سازی کسب‌و‌کار