چند ماه پیش، یك ماه در بیمارستان بستری بودم. وقتی سر كارم برگشتم، دیدم كه اعضاء بسیار آشفته هستند و اوضاع مثل قبل به صورت عادی پیش نمی رود! نگران شدم و فكری به ذهنم خطور كرد و استرس عجیبی در من ایجاد شد. با خودم گفتم: « این كسب‌وكار تا کجا بدون مدیر می‌تواند به كارش ادامه دهد؟ اگر مدتی سر كار نیایم چه خواهد شد؟» حقیقت این بود که من تنها كسی بودم كه واقعا می‌دانست در این شركت چه خبر است.

افراد اندكی راجع به كارها و مسائل مهم كسب‌وكار من اطلاعات داشتند و آنقدر نمی‌دانستند كه اگر مدتی تنهایشان می‌گذاشتند بتوانند به كارها سر و سامان دهند. من واقعا نگران شدم و همین نگرانی بود كه باعث شد به فكر چاره‌ای باشم.

سریع سری به مقالات مرتبط با مدیریت شرکت زدم تا ببینم در سطح جهانی مدیران دیگر در شرایط مشابه چه می کنند .

با مطلبی برخورد کردم که مدیر یک شرکت ارائه خدمات در آن عنوان می کرد که 3 ماه در سال به اتفاق خانواده در جزیره شخصی به سر می برد.

برای من سوال شد که با چه اطمینان و تفکری سه ماه را در تعطیلات می گذراند بدون اینکه نگران بیزینس خودش باشد!؟

در ادامه بررسی هایی که داشتم به این نتیجه رسیدم، شرکت ها برای ایجاد نظم و تعیین ساختار منظم کاری از ابزاری های مختلفی استفاده می کنند.

ابزارهایی که در کنار مدیریت وظایف و فعالیت های کارکنان امکان رصد و ارتباط از راه دور را برای مدیر فراهم می کردند.

اگر هر یک از کارکنان به وظایف خودشان آگاه باشند واقعاً نیازی به حضور مستقیم مدیر نیست و می توان گفت کسب و کار به صورت یک ماشین تمام اتوماتیک کار می کند.

در ایران ابزارهای مختلفی برای مدیریت مجموعه ها وجود دارد اما من به دنبال یک سیستم جامع مدیریت کسب و کار می گشتم که بر سه بستر وب، اندروید و iOS هم به من خدمات بده با بررسی هایی که انجام دادم به سیستم کسب‌وکار میزیتو رسیدم.

به یقین هستند مدیرانی که با دغدغه های مشابه من روبرو هستند. خدمت همه ی عزیزان باید عرض کنم که تنها راه خلاصی از فشار کاری و ایجاد نظم در مجموعه ها سیستم سازی کسب و کار است.


بیشتر بخوانید:

نگاهی به یکی از بهترین ابزارهای دورکاری