مدیریت موثر پروژه و همکاری از راه دور با بهترین نرم افزار دورکاری

وقتی اعضای تیم‌های کاری در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف در حال همکاری هستند، مدیریت پروژه‌ها و ایجاد همکاری‌های راه دور، کاری دشوار است. همین دشواری باعث ایجاد دلهره در مدیران برای ارائه بهترین نتایج در موعد مقرر می‌شود. با این حال امروزه نرم‌افزارهایی ایجاد شده‌اند که امکان مدیریت بر پروژه‌ها به شکل آنلاین و افزایش همکاری‌های تیمی در زمان اجرا و تکمیل یک پروژه واحد از راه دور را فراهم کرده‌اند. به‌ همین دلیل در این مطلب از میزیتو با شرایط و مزایای مدیریت پروژه‌ از راه دور و بهترین نرم افزار دورکاری آشنا می‌شویم.

بهترین نرم افزار دورکاری
بهترین نرم افزار دورکاری

 

نرم افزار مدیریت پروژه از راه دور چیست؟

دورکاری در دنیای بعد از همه‌گیری ویروس کرونا به یک هنجار تبدیل شده است. در واقع بروز این همه‌گیری باعث شد که شرکت‌ها با مزایای دورکاری آشنا شوند. از سوی دیگر شرکت‌های نرم‌افزاری در این زمان متناسب با نیازهای سازمان‌ها اقدام به توسعه نرم‌افزارهایی برای دورکاری کردند که بیشترین قابلیت‌ها را ارائه می‌دهند.

جالب است بدانید که امروزه:

  • ۶۹ درصد از شرکت‌ها در سراسر جهان از روش دورکاری استفاده می‌کنند.
  • ۱۶ درصد از شرکت‌ها فقط از روش دورکاری برای انجام فرآیندها و ارائه خدمات استفاده می‌کنند.
  • بیش از ۹۹ درصد از کارمندان شرکت‌ها و کارجویان تمایل به تجربه دورکاری دارند.
نرم افزار یادآوری کارها
نرم افزار یادآوری کارها

 

ایجاد این نیازها و تمایل کارمندان و مدیران به استفاده از روش دورکاری باعث توسعه طیف وسیعی از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه با امکاناتی کاربردی و البته متفاوت برای دورکاری شده است. این نرم‌افزارها دسترسی همزمان و آنلاین به پروژه را برای اعضای تیم‌های کاری تسهیل می‌کنند و می‌توانند از انواع نرم‌افزار دسکتاپ یا حتی نرم‌افزارهای موبایلی باشند.

بهترین نرم‌افزار دورکاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

با وجود انبوهی از نرم‌افزارهای دورکاری، انتخاب یک مورد که با نیازهای پروژه، سازمان و تیم‌های کاری هماهنگی داشته باشد کاری دشوار است. پیش از هر چیز سازمان‌ها و کسب‌وکارها باید این نیازها را فهرست کنند تا بتوانند از بین این نرم‌افزارها بهترین مورد را انتخاب کنند. در ادامه با برخی از ویژگی‌های بهترین نرم افزار دورکاری و بهترین نرم‌افزار برای مدیریت پروژه از راه دور آشنا می‌شویم.

امکان برنامه‌ریزی و زمان‌بندی پروژه

بهترین نرم افزار دورکاری به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا پروژه‌هایی را در نرم‌افزار ایجاد و تنظیم کنند، وظایف فردی را تعیین و اعلام کنند، اطلاعات پروژه مانند اولویت‌های کاری، زمان اختصاص یافته برای هر مرحله، سررسید تحویل پروژه و ... را در اختیار اعضای تیم قرار دهند.

برخی از امکانات این نرم‌افزارها در این زمینه عبارتند از:

  • تقویم مشترک برای سازماندهی اقدامات، مراحل و جلسات
  • برخورداری از ویژگی‌های بصری مانند: جداول زمانی، نمودارهای ستونی، نمودارهای خطی، نمودار گانت و تابلوها
بهترین سایت های دورکاری
بهترین سایت های دورکاری

 

ایجاد همکاری و ارتباط گروهی آنلاین و همزمان

بهترین نرم افزارهای دورکاری دارای داشبورد مشترک برای تیم هستند. این داشبورد امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها و اطلاعات در فرمت‌های مختلف با اعضای تیم و ارتباطات گروهی و فردی را ایجاد می‌کند. همچنین برخی از این نرم‌افزارها می‌توانند با سرویسی مانند گوگل درایو ادغام شوند.

ردیابی و ثبت زمانی

نرم‌افزار مدیریت پروژه از راه دور اقدامات تمامی اعضای گروه را با اطلاعات زمانی ثبت می‌کنند و می‌توانند این اقدامات را روی جداول یا نمودارهای مبتنی‌بر زمان نمایش دهد. همچنین زمان صرف شده برای اقدامات ثبت می‌شود و این ویژگی به مدیران و حسابداران برای بررسی میزان کار افراد کمک می‌کند.

گزارش‌ها و تحلیل‌ها

بهترین نرم افزار دورکاری باید بتواند گزارش‌هایی را در زمینه‌های متعدد برای مدیران تیم‌ها و مدیران عامل ایجاد و ارسال کند. این نرم‌افزار همچنین باید بتواند بر اساس اطلاعاتی که دریافت و ثبت می‌کند، گزارش‌های تحلیلی ایجاد کند و حتی راهکارهایی را ارائه دهد. ایجاد گزارش‌های دقیق بر اساس وظایف انجام شده، میزان ساعات کار در هر مرحله و صرف هزینه‌ها معیارهای مهمی هستند از جمله معیارهای مورد توجه مدیران برای انتخاب بهترین نرم‌افزارهای دورکاری هستند. این گزارشات به مدیران اجازه می‌دهند با یک مرور سریع نقاط ضعف و قوت در فرآیندها و پروژه‌ها را بیابند و برای اقدامات اصلاحی یا تاییدی و تشویقی را در نظر بگیرند.

بهترین نرم افزار دورکاری کدام نرم‌افزار است؟

بدون اغراق صدها نرم‌افزار در دنیا برای ایجاد قابلیت دورکاری طراحی و معرفی شده‌اند. نکته مهم این است که پیش از هر چیز بدانید نرم‌افزار مورد نظر آیا با فرآیندهای کسب‌وکار و نوع پروژه‌های سازمان شما تناسب دارد یا خیر. در مرحله بعد باید به امکانات نرم‌افزار و سرانجام به هزینه‌ها و قیمت اشتراک‌های آن دقت کنید. در حال حاضر نرم‌افزارهای دورکاری خارجی بسیاری در دسترس هستند اما این نرم‌افزارها با وجود امکانات متنوع معایبی برای کاربران و کسب‌وکارهای ایرانی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم پشتیبانی از زبان فارسی، مشکلات تحریم کاربران ایرانی از سوی برخی از آن‌ها و نیز هزینه‌های بالا اشاره کرد.

برخی از نرم‌افزارهای مشهور خارجی برای دورکاری و مدیریت پروژه از راه دور عبارتند از:

  • نرم‌افزار ترلو (Trello)
  • نرم‌افزار رایک (Wrike)
  • نرم‌افزار ماندی دات کام (Monday.com)
  • نرم‌افزار مایکروسافت پراجکتس (Microsoft Projects)
  • نرم‌افزار آسانا (Asana)
  • نرم‌افزار بیس کمپ (Basecamp)
  • نرم‌افزار جیرا (Jira)

چرا میزیتو بهترین نرم افزار دورکاری است؟

در بین تمامی نرم‌افزارهای دورکاری و نرم‌افزارهای مدیریت پروژه از راه دور، میزیتو یک نمونه منحصربه‌فرد برای کاربران و کسب‌وکارهای ایرانی است. زیرا این نرم‌افزار از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، رایگان است و از طریق رایانه و موبایل در دسترس است. میزیتو در واقع یک نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزاری برای دورکاری و نرم‌افزاری برای مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه اجتماعی است. بنابراین میزیتو نرم‌افزاری همه‌فن‌حریف است که می‌تواند تمامی نیازهای مدیران برای نظارت بر پروژه‌ها، نیازهای همکاری آنلاین و از راه دور اعضای تیم و نیازهای دیگر سازمان را پوشش دهد. برای بهره‌مندی از خدمات متنوع میزیتو کافی است با کارشناسان ما در مجموعه میزیتو برای دریافت خدمات مشاوره تماس بگیرید و یا از طریق وبسایت برای ثبت نام در این نرم‌افزار اقدام کنید.