استفاده از شبکه اجتماعی در محیط کاری، آری یا خیر؟
زمان خوانش ۱ دقیقه
خوانش ۱ دقیقه
جامعه مجازی، شبکه ای از افراد است که از طریق رسانه های اجتماعی خاص به ارتباط با یکدیگر می پردازند که این ارتباط، به طور بالقوه خارج از مرز های جغرافیایی و سیاسی است. هدف یک جامعه یا اجتماع مجازی، معمولاً دنبال کردن یک هدف خاص است. این اجتماع های مجازی همه را در جهت اهداف و یا موضوعات خاص تشویق به تعامل می کنند. گاهی نیز هدف یک شبکه اجتماعی صرفاَ امکان ایجاد ارتباط و تعامل است.
یقیناً شبکه های اجتماعی در ایجاد تعامل افراد و افزایش اطلاع عمومی جدا از جنبه سرگرمی و یا تهدید های مخربی که دارند به عنوان یک عضو جامعه مطرح هستند.
نکته جالب شبکه های اجتماعی اینه که کمتر برای ایجاد تعامل در محیط های کاری از این سرویس ها استفاده میشد و به جرات می توان گفت تا قبل از تلگرام کسی از این سرویس ها برای پیشبرد کاری مجموعه استفاده نمیکرد.(با تبلیغات تجاری در فیسبوک و یوتیوب و لینکدین و غیره کاری نداریم، منظور ارتباط داخلی در شرکت هاست)
پس از حضور تلگرام این شبکه اجتماعی محیط خوبی شد برای بحث فایل شیرینگ در شرکت ها و به طبع پیگیری هایی هم از تلگرام یا واتس اپ انجام می گرفت.
اعتیاد به شبکه ی اجتماعی درمحیط کاری جهت پیگیری کارها به حدی شد که با فیلترینگ تلگرام تعداد زیادی از شرکت ها با مشکلات جدی روبرو شدند.
سوال اینجاست که استفاده از شبکه های های اجتماعی در محیط کاری تا چه میزان می تونه بر ایجاد نظم و هماهنگی افراد مجموعه تاثیر بزاره ؟
منتظر تحلیل های شما عزیزان هستم ...
بیشتر بخوانید:
با کلیک بر روی این قسمت، لینک این مقاله برای شما کپی میشود.