بهترین نرم افزارهای CRM برای کسب وکارهای کوچک چه ویژگی هایی دارند؟ | بلاگ میزیتو
وبلاگ میزیتو بهترین نرم افزارهای CRM برای کسب‌وکارهای کوچک چه ویژگی‌هایی دارند؟
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

بهترین نرم افزارهای CRM برای کسب‌وکارهای کوچک چه ویژگی‌هایی دارند؟

منتشر شده در ۳ ماه پیش

زمان خوانش ۶ دقیقه

انتشار ۳ ماه پیش

خوانش ۶ دقیقه

مدیریت ارتباط با مشتری با بهترین نرم افزارهای CRM
مدیریت ارتباط با مشتری یکی از نیازهای اساسی تمامی کسب‌وکارها در هر مقیاسی است و امروزه از سیستم‌های CRM برای گردآوری و سازماندهی اطلاعات مشتری و ارائه محصولات و خدمات شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. اما متاسفانه بسیاری از مدیران کسب‌وکارهای کوچک از مزایای نرم‌افزارهای CRM برای کسب‌وکار خود آگاهی ندارند. بنابراین در این مطلب از میزیتو مزایای این نرم‌افزارها و همچنین ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک را بررسی می‌کنیم.

 


آیا کسب‌وکارهای کوچک به نرم‌افزار CRM نیاز دارند؟
نرم‌افزار سی آر ام یا سیستم ارتباط با مشتری، سیستمی است که به کسب‌وکارها در پیگیری تعاملات مشتری و مدیریت داده‌های آن‌ها کمک می‌کند. این نرم‌افزارها یک پایگاه داده جامع ایجاد می‌کنند که شامل اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، اطلاعات شرکت، گزارشات تعامل با کسب‌وکار و موارد دیگر می‌شود. در واقع کسب‌وکارهای کوچک نیز از ابزارهای سنتی و مدرن مختلف برای گردآوری این اطلاعات استفاده می‌کنند. اما مزیت سی آر ام در سازماندهی حرفه‌ای این اطلاعات، ایجاد پروفایل‌های مشتری، امکان به‌روزرسانی اطلاعات و خودکارسازی بسیاری از فرآیندهای مرتبط است.
 
برخی از دلایلی که کسب‌وکارهای کوچک ممکن است به CRM نیاز داشته باشند عبارتند از:
•    اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را توسعه دهید: یکی از اولین اقدامات مورد نیاز برای توسعه یک کسب‌وکار کوچک، راه‌اندازی یک نرم‌افزار سی آر ام است. زیرا در زمان توسعه، حجم کار کارکنان افزایش می‌یابد و سی آر ام می‌توانید ابزاری عالی برای کاهش حجم کارها باشد.
•    اگر به دسترسی آسان‌تر به اطلاعات مشتری نیاز دارید: در بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، بازاریابان و کارکنان بیرون از سازمان برای دریافت اطلاعات مشتری مجبور به تماس تلفنی با همکاران خود هستند. درحالی‌که همه کارکنان در داخل و خارج از سازمان می‌توانند از طریق تلفن همراه یا لپ‌تاپ به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
•    اگر کسب‌وکار خود را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید: بهترین زمان برای راه‌اندازی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، دقیقا در همان زمان راه‌اندازی کسب‌وکار است. زیرا شما دیگر نیازی به انتقال اطلاعات بین نرم‌افزارها و سیستم‌ها ندارید و از همان ابتدای کار یک پایگاه داده حرفه‌ای ایجاد می‌کنید و از مزایای این سیستم بهره‌مند می‌شوید.

 

بهترین نرم‌افزارهای CRM چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند؟
اگر به‌دنبال یک نرم‌افزار سی آر ام حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود هستید، پیش از هر چیز باید بهترین ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و امکانات این نرم‌افزارها را بشناسید. شناسایی این امکانات به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را با نیازهای کسب‌وکار خود تطبیق داده و بهترین نرم‌افزار را انتخاب کنید. از سوی دیگر این روش به شما کمک می‌کند تا پلن‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر با هزینه کمتر را انتخاب کنید که در عین حال به تمامی نیازهای کسب‌وکار کوچک پاسخ می‌دهند.
 
برخی از قابلیت‌های این نرم‌افزارها را با هم مرور می‌کنیم:
•    مدیریت تماس: بسیاری از نرم‌افزارهای سی آر ام دارای بخشی مجزا به نام مدیریت تماس هستند که سوابق تعامل و تماس با مشتریان در آن‌ها ثبت می‌شوند.
•    بررسی مرحله معاملات: یکی از مزایای این نرم‌افزارها این است که می‌توانند به شما نشان دهند که معامله در حال حاضر در کدام مرحله قرار دارد.
•    ضبط خودکار داده‌ها: بهترین نرم‌افزارهای سی آر ام دارای قابلیت دریافت داده‌ها از کانال‌های مختلف هستند تا بتوانید در زمان صرفه‌جویی کنید.
•    ابزارهای گزارش‌دهی: ابزارهای CRM حرفه‌ای دارای امکانات گزارش‌دهی متعدد هستند. این گزارشات به شما در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی کمک می‌کنند.
•    نرم‌افزار موبایل: برخی از نرم‌افزارهای CRM دارای نرم‌افزار موبایل برای سیستم عامل‌های مختلف هستند. این مساله کمک می‌کند تا بسیاری از کارکنان بتوانند در هر زمان و مکانی از طریق تلفن‌های همراه خود به داده‌های مشتریان دسترسی داشته باشند.
•    پروفایل جامع مشتری: تمامی اطلاعات مربوط به هر مشتری از جمله تاریخچه تعاملات، خریدها، ترجیحات و اطلاعات تماس در یک بخش مجزا ذخیره می‌شوند.
•    دسته‌بندی مشتریان: با بهترین نرم‌افزار سی آر ام امکان تقسیم‌بندی مشتریان به گروه‌های مختلف بر اساس ویژگی‌های مشترک مانند صنعت، مقیاس شرکت یا رفتار خرید وجود دارد.
•    شخصی‌سازی ارتباطات: یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار امکان ارسال پیام‌ها و پیشنهادات شخصی‌سازی شده بر اساس اطلاعات هر مشتری است.

 

 

نکات انتخاب نرم‌افزار CRM برای کسب‌وکارهای کوچک
شناخت ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزارهای سی آر ام تنها زمانی مفید است که شما نیازهای کسب‌وکار خود را تعیین کرده باشید. در زمان بررسی این نیازها باید به مواردی مانند زمینه کاری (نوع صنعت)، بودجه و اهداف دقت کنید.
 
از دیگر نکات مهم در زمان انتخاب این نرم‌افزار می‌توان به این موارد اشاره کرد:
•    سادگی در استفاده: برخورداری از یک رابط کاری ساده باعث می‌شود که کارکنان کسب‌وکار شما در زمان کمتری بتوانند روش کار با سی آر ام را بیاموزند و نیازی به دوره‌های آموزشی نداشته باشند.
•    امکانات تنظیم نرم‌افزار: نرم‌افزار CRM باید دارای امکانات تنظیم و پیکربندی حرفه‌ای و در عین حال آسان باشد تا شما بتوانید متناسب با نیازهای کسب‌وکار خود و فرایندهای آن، بهترین پیکربندی را ایجاد کنید.
•    امکانات یکپارچه‌سازی: ادغام سی آر ام با دیگر نرم‌افزار می‌تواند قابلیت‌های آن را افزایش دهد. از قابلیت‌های کاربردی در این زمینه می‌توان از امکان یکپارچگی با سرویس‌های ایمیل مانند Gmail و Outlook و یکپارچگی با تقویم برای برنامه‌ریزی جلسات و قرار ملاقات‌ها اشاره کرد.
•    پشتیبانی مناسب: مطمئن شوید که شرکت ارائه دهنده CRM پشتیبانی فنی خوبی را ارائه می‌دهد تا در صورت بروز مشکلات در سیستم، این مشکلات در کمترین زمان حل شوند.
•    امکان به‌روزرسانی نرم‌افزار: نرم‌افزار باید به‌طور مدام به‌روزرسانی شود تا از امنیت و کارایی آن اطمینان پیدا کنیم.

 

میزیتو؛ یک نرم‌افزار CRM حرفه‌ای برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط
میزیتو یک پلتفرم جامع و کاربرپسند برای وجوه مختلف مدیریت کسب‌وکار از جمله مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) است. نرم‌افزار میزیتو همچنین دارای امکان تنظیمات حرفه‌ای برای تعیین قابلیت‌ها متناسب با نیازهای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط می‌باشد. بنابراین از میزیتو می‌توانید برای مدیریت دقیق اطلاعات مشتریان، خودکارسازی فرآیندهای فروش، تحلیل داده‌ها و گزارش‌گیری دقیق استفاده کنید. برای بهره‌مندی از این خدمات کافی است سایت ما را بررسی کرده و یکی از پلن‌های میزیتو را انتخاب کنید.

 

سوالات متداول
آیا کسب‌وکارهای کوچک نیاز به CRM دارند؟
داشتن یک CRM برای کسب‌وکارهای کوچک، مانند داشتن یک دستیار هوشمند است که به شما کمک می‌کند تا روابط خود با مشتریان را بهتر مدیریت کنید. با استفاده از CRM، می‌توانید اطلاعات مشتریان را در یکجا نگهداری کنید، تعاملات خود را با آن‌ها ردیابی کنید و فرصت‌های فروش را افزایش دهید.


مهم‌ترین قابلیت‌های سی آر ام، کدام قابلیت‌ها هستند؟
مهم‌ترین قابلیت‌های سی آر ام شامل مدیریت جامع اطلاعات مشتریان، خودکارسازی فرآیندهای فروش و بازاریابی، تحلیل داده‌ها و گزارش‌گیری دقیق، افزایش بهره‌وری تیم فروش و بهبود تجربه مشتری هستند.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!