وبلاگ میزیتو جذب مشتری در شرکت های مشاوره | راهکارهایی با نتیجه‌گیری قطعی
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

جذب مشتری در شرکت های مشاوره | راهکارهایی با نتیجه‌گیری قطعی

منتشر شده در ۱ ماه پیش

زمان خوانش ۶ دقیقه

انتشار ۱ ماه پیش

خوانش ۶ دقیقه

چگونه مشتریان بیشتر در شرکت مشاوره کسب‌وکار داشته باشیم؟
مشاوره کسب‌وکار یکی از مشاغل پردرآمد است که زمینه‌های متنوعی را دربرمی‌گیرد. از جمله این زمینه‌ها می‌توان به مشاوره مدیریتی، مشاوره عملیات، مشاوره فروش، مشاوره حقوقی، مشاوره فناوری اطلاعات، مشاوره تجاری، مشاوره بیمه و مشاوره استخدام اشاره کرد. موفقیت در تمامی این زمینه‌ها نیازمند آشنایی با بهترین راهکارها برای جذب مشتری در شرکت های مشاوره است. در این مطلب از میزیتو بهترین راهکارها را برای شما فهرست کرده‌ایم.
 


روش‌های کارآمد برای جذب مشتری در شرکت های مشاوره
اولین نکته برای جذب مشتریان بیشتر برای شرکت مشاوره کسب‌وکار، افزودن راهکارهای مبتنی‌بر اینترنت است. زیرا در حال حاضر اکثر مشتریان کسب‌وکارهای مشاوره، از طریق موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی با شرکت‌های گوناگون و مشاوران حرفه‌ای آشنا می‌شوند. با این حال از برخی از روش‌های بازاریابی آفلاین نیز می‌توان در کنار روش‌های آنلاین استفاده کرد. در ادامه با برخی از راهکارهای موثر برای جذب مشتریان بیشتر در شرکت های مشاوره آشنا می‌شویم.


افزایش مشتری به شبکه‌سازی نیاز دارد
شبکه‌سازی یکی از اقدامات ضروری برای هر کسب‌وکار مشاوره است. این روش همچنین به مشاوران فریلنسر برای جذب اولین مشتری‌ها کمک می‌کند. برای مثال مشاوران می‌توانند در رویدادهای مرتبط با زمینه کاری خود شرکت کرده و کارت ویزیت خود را مشاوران، شرکت‌کنندگان و... ارائه دهند. پیوستن به انجمن‌های حرفه‌ای و ایجاد اکانت در لینکدین نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.


سرمایه‌گذاری روی شبکه‌های اجتماعی
یک روش کارآمد برای جذب مشتری در شرکت های مشاوره، افزایش حضور آنلاین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. برای مثال در ایران، مشاوران زمینه‌های دیجیتال مارکتینگ، استراتژی محتوا و حتی مشاوران حقوقی و مالی، تعداد قابل توجهی از سفارشات را از طریق صفحات شبکه‌های اجتماعی، از جمله اینستاگرام دریافت می‌کنند. البته معمولا در سال اول راه‌اندازی این شبکه‌ها سرعت رشد اکانت بسیار کم است. با این حال باید با پشتکار به انتشار پست‌های مفید و جذاب بر اساس برنامه زمان‌بندی ادامه دهید. همچنین می‌توان از خدمات برخی پلتفرم‌های برای افزایش فالوور، لایک، کامنت و... برای افزایش سرعت رشد صفحات در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.
 


راه‌اندازی وب‌سایت؛ اصلی ضروری برای جذب مشتری در شرکت های مشاوره
وب‌سایت، دفتر کار آنلاین شما در فضای وب است و با استفاده از آن می‌توانید به طیف وسیعی از کاربران اینترنت دسترسی داشته باشید. البته ایجاد و مدیریت وب‌سایت نیز نیاز به زمان، هزینه و آموزش دارد. برای مثال در زمان راه‌اندازی وب‌سایت باید به مواردی مانند سرعت بارگذاری سایت، جذاب ویژگی‌های گرافیکی و طراحی سایت و... توجه داشته باشید.
برخی از نکات مهم دیگر در این زمینه عبارتند از:
•    تولید محتوا بر اساس اصول سئو
•    افزایش تنوع قالب‌های محتوا
•    برخورداری از استراتژی لینک‌دهی کارآمد


پیوستن به بازارهای آنلاین و سایت‌های دایرکتوری
درست مانند بازارهای فیزیکی که امکان خرید یا اجاره یک حجره یا مغازه در آن‌ها وجود دارد، بازارهای آنلاین نیز چنین شرایطی را برای شما در فضای وب ایجاد می‌کنند. در این بازارها می‌توانید صفحه یا صفحاتی را به خود اختصاص دهید. مزیت بازارهای آنلاین در این است که بسیاری از مشتریان بالقوه خدمات مشاوره به‌طور روزانه به آن‌ها مراجعه می‌کنند و ممکن است شما را برای دریافت خدمات انتخاب کنند.
ثبت نام در سایت‌های دایرکتوری نیز راهکاری دیگر برای جذب مشتری در شرکت های مشاوره است. البته شما باید به سایتی مراجعه کنید که هرچه بیشتر به کسب‌وکار شما مرتبط باشد. در این سایت‌ها می‌توانید با هزینه‌ای اندک اطلاعات کسب‌وکار خود از جمله شماره‌های تماس، آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی و آدرس دفتر فیزیکی را ثبت کنید.
 
بازاریابی ارجاعی یکی از روش‌های جذب مشتری در شرکت های مشاوره است
بازاریابی ریفرال یا ارجاعی (Referral Marketing)
روشی است که در آن شما از خدمات پلتفرم‌های دیگر برای جذب مشتری استفاده می‌کنید. آن‌ها کسب‌وکار و خدمات مشاوره شما را تبلیغ می‌کنند و بر اساس افرادی که از این طریق به شرکت شما ارجاع داده می‌شوند، کمیسیونی را به آن‌ها پرداخت خواهید کرد.


ایجاد باشگاه مشتریان برای شرکت مشاوره
بسیاری از کسب‌وکارهای مشاوره فقط روی روش‌های تبلیغاتی برای جذب مشتری سرمایه‌گذاری می‌کنند. با این حال روش‌هایی نیز وجود دارند که در کنار امکان جذب مشتری بیشتر، در حفظ مشتری نیز نقش دارند. یکی از این روش‌ها ایجاد باشگاه مشتریان است. این روش راهکارهای متعددی دارد. برای مثال شما می‌توانید یک سیستم امتیازدهی ایجاد کنید که در آن مشتریان شما با هر بار دریافت مشاوره، امتیازی به امتیازات آن‌ها افزوده می‌شود و بعد از رسیدن به امتیاز به سطحی مشخص، تخفیف‌هایی جذاب را دریافت می‌کنند.
 


امکانات میزیتو برای جذب و حفظ مشتری در شرکت های مشاوره
میزیتو یک پلتفرم مهندسی‌شده و آنلاین برای مدیریت کسب‌وکارهای گوناگون از جمله شرکت‌های مشاوره است. البته میزیتو پلتفرمی تبلیغاتی نیست اما با امکانات خود در زمینه‌های مدیریت مشتریان و مدیریت وظائف می‌تواند عاملی برای حفظ و وفادارسازی مشتریان این کسب‌وکارها باشد. از سوی دیگر زمانی که از میزیتو به‌عنوان یک نرم‌افزار CRM استفاده کنید، اطلاعات تمامی مشتریان قبلی و فعلی در یک آرشیو کارآمد با سازماندهی دقیق و انواع فیلترها در اختیار شما قرار می‌گیرند. بنابراین در صورت نیاز می‌توانید از این داده‌ها برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده استفاده کنید.
میزیتو همچنین دارای یک ابزارهای متعددی برای بهبود ارتباطات درون‌سازی و برون‌سازمانی است که باعث بهبود ارتباط با مشتریان شرکت مشاوره، بهبود ارتباط با کارکنان، همکاری بهینه اعضای تیم‌ها و... می‌شود. بنابراین میزیتو را می‌توان نرم‌افزاری کاربردی و موثر برای موفقیت کسب‌وکارهای مشاوره دانست.
 
جذب و حفظ مشتری در شرکت مشاوره راهکارهای متنوعی دارد
چه به‌عنوان یک مشاور، مربی کسب‌وکار یا منتور فریلنسر کار کنید و چه مدیر یک کسب‌وکار مشاوره با مشاوران متعدد باشید، راهکارهای متنوعی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای افزایش مشتری استفاده کرد. از راهکارهای دیگر در این زمینه می‌توان از بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ، استفاده از روش تبلیغات گوگل و شرکت در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با موضوعات مرتبط اشاره کرد.
میزیتو نیز به‌عنوان یک نرم‌افزار برتر برای مدیریت کسب‌وکار مشاوره امکانات متعددی را برای موفقیت در این کسب‌وکار به شما ارائه می‌دهد. از دیگر مزایای میزیتو برای این کسب‌وکارها می‌توان از امکان ایجاد جلسات آنلاین، امکان پیگیری وظائف کارکنان و ایجاد بستری کاربردی برای دورکاری نام برد.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!