وبلاگ میزیتو ایجاد تجربه بهتر برای مراجعه کنندگان کلینیک درمانی با موثرترین راهکارها
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

ایجاد تجربه بهتر برای مراجعه کنندگان کلینیک درمانی با موثرترین راهکارها

منتشر شده در ۱ ماه پیش

زمان خوانش ۵ دقیقه

انتشار ۱ ماه پیش

خوانش ۵ دقیقه

چگونه در جلب رضایت مراجعه کنندگان کلینیک موفق عمل کنیم؟
بدون شک برندینگ و بازاریابی در جذب مشتریان جدید برای کلینیک‌های درمانی و مراکز ارائه خدمات زیبایی موثر است. با این حال اگر مشتری بعد از حضور در محیط کلینیک شما با فرآیندهایی با سرعت پایین، صف‌های طولانی، برخورد نادرست، مبلمان نامناسب و... روبه‌رو شود، دیگر به کلینیک شما مراجعه نخواهد کرد. در مقابل با ایجاد بهترین تجربه برای مُراجعان در حفظ مشتری موفق خواهید و حتی این احتمال وجود دارد که آن‌ها کلینیک شما را به دیگران معرفی کنند. بنابراین در این مطلب بهترین راهکارها برای ایجاد تجربه بهتر برای مراجعه کنندگان کلینیک را به شما توضیح داده‌ایم.
 


راهکارهایی برای ایجاد تجربه بهتر برای مراجعه کنندگان کلینیک
صدها کلینیک درمانی و همچنین کلینیک‌های ارائه خدمات زیبایی در سراسر کشور در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان هستند. اما برخی از کلینیک‌ها در جذب و حفظ مشتری بسیار بهتر عمل می‌کنند. در کنار تنوع خدمات، استفاده از متخصصان برجسته و استراتژی قیمت‌‎گذاری خدمات، نکات دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند باعث حفظ مشتری و افزایش اعتبار کلینیک شوند. در ادامه برخی از این راهکارها را برای شما شرح داده‌ایم.


استفاده از بهترین و آسان‌ترین سیستم‌ها برای نوبت‌دهی
مخاطبان کلینیک حتی پیش از حضور در کلینیک شما با بررسی برخی موارد می‌توانند کلینیک شما را ارزیابی کنند. یکی از این موارد، راهکارهای نوبت‌دهی است. اولین نکته در این زمینه، تنوع این راهکارها است. زیرا هنوز هم بسیاری از افراد مسن ترجیح می‌دهند از طریق تماس تلفنی، نوبت خود را ثبت و دریافت کنند؛ درحالی‌که برخی دیگر، راهکارهای آنلاین را ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید از سیستم‌های نوبت‌دهی خودکار تلفنی و همچنین از ابزارهای نوبت‌دهی آنلاین مانند نوبت‌دهی از طریق سایت استفاده کنید. برخی از کلینیک‌ها نیز امکان نوبت‌دهی از طریق پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتساپ را ایجاد کرده‌اند.

سیستم VoIP برای ایجاد تجربه بهتر برای مراجعه کنندگان کلینیک
اصطلاح VoIP به‌معنای سیستم انتقال صدا از طریق پروتکل اینترنت است. به‌تازگی بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در ایران مجهز به این سیستم شده‌اند. این سیستم با استفاده از اینترنت و رایانه یا لپ‌تاپ می‌تواند یک مرکز تماس برای کلینیک شما ایجاد کند. این یک شبکه ارتباطی است که فشار کاری روی اپراتورها را کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند خدمات پاسخگویی خودکار، نوبت‌دهی تلفنی خودکار، اتصال به بخش‌های مختلف کلینیک و... را ارائه دهد.
 


سالن انتظار را برای ایجاد تجربه بهتر برای مراجعه کنندگان کلینیک بهبود دهید
حتی با وجود استفاده از سیستم نوبت‌دهی همواره این امکان وجود دارد که برخی از مراجعان زودتر در کلینیک حاضر شوند و یا در مواردی، هر نوبت، به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. بنابراین معمولا در کلینیک‌ها تعداد زیادی از افراد در سالن انتظار حضور دارند. بنابراین یکی از راهکارهای ایجاد تجربه بهتر برای مراجعه کنندگان کلینیک این است که یک سالن انتظار مجهز با امکانات مناسب داشته باشد.
برخی از راهکارها در این زمینه را با هم مرور می‌کنیم:

  • امکانات سرگرمی را ایجاد کنید: نصب تلویزیون و پخش فیلم‌های سینمایی یا اتصال به شبکه‌های داخلی یکی از راهکارهای قدیمی برای ایجاد سرگرمی در سالن انتظار است اما راهکارهای دیگری نیز مانند پخش موسیقی، قرار دادن استند روزنامه، قرار دادن استند بروشورهای آموزش و فرهنگ‌رسانی و قرار دادن مجلات وجود دارند
  • روی مبلمان باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید: متناسب با تعداد مراجعان و سبک دکوراسیون سالن انتظار می‌توانید بهترین آیتم‌های مبلمان را برای کلینیک خریداری کنید. در زمان خرید به رنگ مبلمان، سبک طراحی مبلمان و متریال ساخت مبلمان دقت کنید. راحتی بیماران در زمان نشستن روی مبلمان سالن انتظار تاثیر بالایی در ایجاد تجربه بهتر برای مراجعه کنندگان کلینیک دارد

 
فرآیندهای کار کاغذی را کاهش دهید
با وجود پیشرفت‌های فراوان فناوری، هنوز هم کاغذبازی یا همان کارهای اداری وابسته به کاغذ در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی رواج دارند. باید بپذیریم که این فرآیندها زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند و همچنان امکان بروز اشتباهات در ثبت اطلاعات و یا امکان گم شدن اسناد کاغذی وجود دارد. بنابراین پیشنهاد ما این است که از نرم‌افزارهای کاربردی برای کاهش کارهای وابسته به کاغذ و آرشیو آنلاین اسناد کاغذی استفاده کنید.


ایجاد تجربه بهتر برای مراجعه کنندگان کلینیک با استفاده از میزیتو
استفاده از پلتفرم‌های مدیریت وظائف و کارکنان باعث بهبود عملکرد کارکنان و پزشکان در کلینیک‌های درمانی می‌شود. برای مثال وقتی همه کارها بر اساس برنامه‌های زمانی و مهلت‌های کاری پیش برود، رضایت مشتریان کلینیک نیز از عملکرد کارکنان و متخصصان افزایش می‌یابد. یکی از پلتفرم‌های کاربردی در این زمینه نیز میزیتو است. میزیتو بسیاری از نیازهای مدیریتی را در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های درمانی و کلینیک‌های ارائه دهنده درمان‌های زیبایی پاسخ می‌دهد.
از سوی دیگر میزیتو در کنار ابزارهای مدیریتی خود دارای ابزارهای مختلفی برای بهبود ارتباطات در کلینیک است. با استفاده از این پلتفرم مدیران می‌توانند در بستری یکپارچه با همکاران خود و یا حتی با مراجعان گفتگو کنند. این پلتفرم همچنین دارای یک شبکه اجتماعی داخلی است که ارتباطات را آسان می‌کند. بخش مدیریت مشتریان میزیتو نیز بسیاری از نیازهای شما برای مدیریت مراجعه کنندگان کلینیک را برطرف می‌کند.
 
جلب رضایت کامل مراجعه کنندگان کلینیک با میزیتو
جذب مشتریان جدید برای کلینیک با استفاده از راهکارهای تبلیغاتی مختلف امکان‌پذیر است که از جمله آن‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری روی طراحی و بهبود سئو سایت، استفاده از راهکارهای تبلیغات گوگل ادز و تبلیغات آنلاین محلی اشاره کرد. اما حفظ مشتریان فعلی اهمیت بسیار بیشتری برای کلینیک‌ها دارد؛ زیرا درآمد ناشی از مراجعه مکرر این مشتریان بسیار بیشتر از مشتریانی است که فقط یکبار به کلینیک شما می‌آیند. برای حفظ مشتریان فعلی می‌توانید خدمات خود را با استفاده از پلتفرمی مانند میزیتو بهبود دهید و تجربه بهتری را برای مشتریان کلینیک ایجاد کنید. برای آشنایی بیشتر با امکانات و بخش‌های میزیتو می‌توانید به بخش راهنما در سایت ما مراجعه کنید.


سوالات متداول
چگونه در پاسخگویی به مراجعه کنندگان کلینیک موفق عمل کنیم؟
بهبود مهارت‌های ارتباطی کارکنان، ارائه خدمات پاسخگویی تلفنی، استفاده از ربات‌های چت آنلاین در سایت و استفاده از ابزارهای پاسخگوی خودکار تلفن از راهکارهای مناسب برای دستیابی به این هدف هستند.

همدلی با مراجعه کنندگان کلینیک چه اهمیتی دارد؟
تفاوتی ندارد که مراجعه کننده شما بیمار باشد و یا فقط برای اطمینان از سلامتی خود به کلینیک شما مراجعه کرده باشید، در هر حالت، بهبود مهارت همدلی در کارکنان کلینیک باعث می‌شود که مراجعان دریابند که کارکنان به شرایط آن‌ها اهمیت می‌دهند و نیازهای آن‌ها را درک می‌کنند. این مساله نیز باعث ایجاد تجربه بهتر برای مراجعه کنندگان کلینیک می‌شود. 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!