وبلاگ میزیتو مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری

منتشر شده در ۲ ماه پیش

زمان خوانش ۵ دقیقه

انتشار ۲ ماه پیش

خوانش ۵ دقیقه

مدیریت منابع انسانی؛ نیروی محرکه موفقیت در صنعت گردشگری
صنعت گردشگری از مهم‌ترین بازوهای پیشرفت هر کشوری است که رشد آن، توسعه کسب‌وکارهای وابسته را نیز به همراه دارد. این صنعت برای بهبود عملکرد خود، نیازمند مدیریت منابع انسانی در هتلداری و گردشگری است تا بتواند با نظارت بر فعالیت‌های نیروهای کار، با مشتریان خود ارتباطی همسو و هدفمند ایجاد کند. بااین‌حال منابع انسانی در آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، هواپیمایی‌ها و سایر کسب‌وکارها وابسته به توریسم، نقشی مهم در افزایش بهره‌وری کار و دستیابی به نتیجه بهتر صنعت گردشگری دارند. بر همین اساس مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری فرایندی است که باید با دقت بالایی انجام شود.
 


منظور از مدیریت‌ منابع‌ انسانی‌‌ در صنعت‌ توریسم چیست؟
مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری فرایندی برای جذب، استخدام، استقرار و مدیریت کارکنان سازمان‌های مرتبط با توریسم است. بخش منابع انسانی یک شرکت فعال در حوزه گردشگری مسئول ایجاد، اعمال و نظارت بر سیاست‌های حاکم بر کارگران و روابط سازمان با آن‌ها می‌باشد.
به عبارت بهتر مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری به نیروهای انسانی به‌عنوان دارایی‌های کسب‌وکار نگاه می‌کند و استراتژی‌هایی را به کار می‌گیرد تا با افزایش بهره‌وری نظم بهتری به فرایندهای سازمانی ببخشد و ارتباط و تعامل میان بخش‌های مختلف حوزه‌های وابسته به صنعت توریسم را بهتر کند.


اهمیت‌ مدیریت‌ منابع‌ انسانی‌ در‌ صنعت‌‌ گردشگری‌
هدف از شیوه‌های مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری نظارت بر فعالیت‌های نیروهای سازمانی برای دستیابی و تقویت فرهنگ سازمانی است. زمانی که مدیریت افراد به طور موثر انجام شود، مدیران منابع انسانی می‌توانند به استخدام کارمندان جدیدی بپردازند که مهارت‌های لازم برای پیشبرد اهداف را دارند.
از سوی دیگر مدیریت منابع انسانی در صنایع وابسته به توریسم، بخشی مهم از حفظ یا بهبود وضعیت کسب‌وکار است. علاوه بر این، مدیران منابع انسانی وضعیت بازار کار گردشگری را رصد می‌کنند تا به سازمان مربوطه کمک کنند در رقابت با سایر رقبا باقی بماند. این فرایند می‌تواند شامل اطمینان از رقابتی بودن مزایا، برنامه‌ریزی رویدادهایی برای جلوگیری از فرسودگی کارکنان و تطبیق نقش‌های شغلی بر اساس نیاز بازار باشد.
 
اهداف مدیریت‌ منابع‌ انسانی‌ در صنعت‌‌ گردشگری‌
مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری صرفا نظارت بر فرایند کاری پرسنل نیست. بلکه این فرایند اهداف جداگانه‌ای را دنبال می‌کند که آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی، هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر مشاغل مرتبط با این صنعت می‌توانند باتکیه‌بر آن‌ها کسب‌وکار خود را ارتقا دهند.
بر همین اساس مهم‌ترین اهداف مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری عبارت‌اند از:
•    اهداف اجتماعی: اقداماتی هستند که برای پاسخگویی به نیازها یا چالش‌های اخلاقی و اجتماعی سازمان و کارکنان انجام می‌شود. این اهداف شامل مسائل حقوقی می‌شود
•    اهداف سازمانی: اقداماتی هستند که برای اطمینان از کارایی سازمانی از جمله ارائه آموزش مناسب و استخدام تعداد مناسب کارمند برای یک وظیفه معین انجام می‌شوند
•    اهداف عملکردی: دستورالعمل‌هایی هستند که برای حفظ عملکرد صحیح منابع انسانی در سازمان استفاده می‌شوند
•    اهداف شخصی: منابعی هستند که برای حمایت از اهداف شخصی هر کارمند استفاده می‌شوند. از جمله آن‌ها می‌توان به: فرصت‌هایی برای آموزش و توسعه شغلی و همچنین حفظ رضایت کارکنان نام برد
فرایند مدیریت منابع‌‌ انسانی‌ در صنعت‌ گردشگری‌
مدیریت منابع انسانی فرایندی است که مدیران باید با دقت بالایی انجام دهند. این فرایند ضمن نظم‌ بخشیدن به فرایندهای سازمانی و پیشبرد اهداف تعیین شده، وابستگی بالایی به تسلط مدیران دارد. به همین دلیل مدیران منابع انسانی در صعنت توریسم باید به وظایف مختلفی آشنا باشند.
 
بر همین اساس فرایند مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری عبارت‌اند از:

  • به‌کارگیری نیروهای کارآمد برای موقعیت‌های شغلی مرتبط
  • استخدام نیروهای جدید و آموزش دادن به آن‌ها
  • بایگانی اطلاعات کارمندان و قراردادهای آن‌ها
  • اجرای قوانین کار در حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری
  • اطلاع‌رسانی به‌ کارمندان درباره اتفاقات و تحویل نامه‌های مربوط به کارمندان
  • نظارت به مسئولیت‌های پرسنل برای پیشبرد اهداف حوزه‌های مرتبط با صنعت گردشگری

 

 

امکانات میزیتو برای مدیریت‌‌ منابع انسانی‌ در صنعت‌ گردشگری‌
به دلیل دشوار و تخصصی بودن فرایند مدیریت در حوزه‌های مختلف گردشگری، بسیاری از مدیران رده بالا در زمینه‌های گوناگون، از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه استفاده می‌کنند. میزیتو به‌عنوان یکی از برترین پلتفرم‌های آنلاین در این زمینه، امکانات متعددی را برای مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری در اختیار هتل‌داران، آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی، رستوران‌ها و تمام مشاغل فعال در حوزه تورسیم قرار می‌دهد.

بااین‌حال پنل تعیین وظایف یکی از مهم‌ترین‌ امکانات این نرم‌افزار است که قابلیت‌های متعددی را برای مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری ارائه می‌دهد.
با استفاده از پنل مدیریت وظایف مدیران می‌توانند برای هر یک از اعضای تیم خود وظایف مشخصی تعیین کنند و نظارت کاملی بر درستی اجرای این وظایف داشته باشند. این قابلیت همچنین دارای تقویم فارسی است که امکان‌برنامه‌ریزی معین و زمان‌بندی شده برای تعیین وظایف را به وجود می‌آورد

 باتکیه‌بر این قابلیت به‌راحتی می‌توان نظم سازمانی را ارتقا داد.
امکان مهم دیگر تعبیه‌شده در پنل تعیین وظایف میزیتو برای مدیریت‌ منابع انسانی‌ در صنعت‌ گردشگری‌، ایجاد بستری هوشمند برای مشخص کردن وظایف برای چند نفر است تا از این طریق بتوانند هر کدام یک وظیفه کلی را به نتیجه برسانند.
 
مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری با میزیتو
میزیتو از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه به‌شمار می‌آید که با برخورداری از متنوع‌ترین امکانات لازم برای ارزیابی عملکرد نیروها، در حوزه‌های مختلف صنعت توریسم مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلتفرم ما با قابلیت تعیین، نظارت و نظارت بر وظایف به ارتقای حوزه‌های مختلف گردشگری می‌پردازد. امکانات تعبیه‌شده در میزیتو باعث شده است تا بسیاری از آژانس‌های مسافرتی، آزانس‌های هواپیمایی، هتل‌ها، رستوران‌ها و تمام مشاغل مرتبط با این حوزه از امکانات پلتفرم میزیتو استفاده کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت ما با کارشناسان در ارتباط باشید. 

سوالات متداول
مهم‌ترین اهداف مدیریت منابع‌ انسانی در صنعت‌ گردشگری چه اهدافی هستند؟
این اهداف در چهار دسته کلی، اهداف اجتماعی، اهداف سازمانی، اهداف عملکردی و اهداف شخصی تقسیم‌بندی می‌شوند.


چرا مدیریت‌ منابع انسانی در صنعت توریسم اهمیت دارد؟
این فرایند برای نظارت بر فعالیت‌های نیروهای سازمانی، رصد کردن فعالیت‌ها و تجزیه‌وتحلیل رقبا برای عقب نماندن از رقابت با آن‌ها اهمیت بالایی دارد.


بهترین راهکار برای مدیریت منابع‌ انسانی در صنعت‌ گردشگری‌ چیست؟
استفاده از قابلیت‌های تعیین شده در نرم‌افزارهای مدیریت پروژه بهترین راهکار برای این موضوع است.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!