ویژگى مشترك در بین سازمان هایى که با وجود شرایط سخت رقابتى و اقتصادى همچنان با موفقیت عمل میکنند، این است که این سازمان ها از لحاظ سطح عملکرد یک سروگردن از سایرین بالاتر هستند و به همین خاطر است که به آنها سازمان هایى با عملکرد برتر گفته می شود.

سیستم مدیریت دانش باید منعکس کننده فرآیندها، افراد و محصولات منحصر بفرد سازمان باشد.سیستم مدیریت دانش یک سازمان مجموعه ای از فن آوریهای اطلاعات است که برای تسهیل جمع آوری، سازماندهی، و توزیع دانش بین کارکنان استفاده می شود.

در ادامه با ابزارهای کاربردی سیستم مدیریت دانش میزیتو (Mizito) آشنا می شویم:

گفتگو در زمان کاری:

شما در میزیتو یک شبکه اجتماعی اختصاصی در اختیار دارید که چت شخصی بین اعضای شرکت، ایجاد گروه گفتگو و ایجاد کانال از امکانات این بخش می‌باشد.

مدیریت پروژه:

در میزیتو می‌توانید به ازای هر پروژه یک گروه ایجاد کنید که نمودار پیشرفت پروژه، مشاهده وظایف انجام شده یا انجام نشده پروژه، کارهای دارای تاخیر، بورد و تقویم پروژه از امکانات این بخش می باشد.

یادآوری وظایف:

مشغله کاری و ذهنی ممکن است باعث شود تا از انجام یکسری از کارها غافل شویم، در میزیتو سیستم یادآوری وظایفی وجود دارد که تمامی کارها را در زمان تعیین شده یادآوری و پیگیری می کند!

برنامه‌ریزی جلسات:

در سیستم مدیریت دانش برگزاری یک جلسه مفید جهت همفکری و تصمیمات کاری بسیار حائز اهمیت است.

در میزیتو بخشی جهت مدیریت جلسات وجود دارد که ارسال پیش نویس جلسه و یادآوری زمان جلسه از طریق پیامک، ثبت صورت جلسه و مصوبه، گرفتن امضاء و حضور و غیاب شرکت کنندگان از امکانات این بخش است.

پرونده ها:

ایجاد پرونده برای هر مشتری،پروژه یا فرد با قابلیت ثبت سند مالی و فرصت فروش و مانیتورینگ آنها، طبقه بندی پرونده ها و قراردادن مسئول پیگیری برای هر پرونده به صورت مجزا، در این بخش امکان پذیر خواهد بود.

اشتراک گذاری فایل ها:

شما می توانید یک یا چند کانال جهت بارگذاری فایل ها ایجاد کنید. افرادی که در کانال عضو می شوند می توانند به فایل های بارگذاری شده دسترسی داشته باشند با توجه به اینکه میزیتو اپلیکیشن اندروید و iOS دارد امکان دسترسی به فایل ها در هر زمان و مکانی ممکن خواهد بود.

ارزیابی کارها به صورت هفتگی:

امکان گرفتن گزارش از کارهای انجام شده در بازه های زمانی مختلف جهت ارزیابی عملکرد تیم بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود است.

نتیجه گیری

شناخت و برخورداری از مدیریت دانش در عصر ارتباطات و اطلاعات ودانش محور، یکی از ویژگی های بارز سازمان‌ها و شرکت‌های پویا و پیشرو می‌باشد تا دستیابی به اهداف و رقابت با سایر رقبا امکان پذیر باشد.

میزیتو، یک ابزار مدیریت دانش ساده و کاربردی در جهت بهبود روند اداری برای مدیران و کارمندان می باشد.
www.mizito.ir

مطلب مرتبط:

یک روش کاربردی برای جهش اقتصادی شرکت