روز 8 ساعته در قرن بیستم به الگوی سنتی کارگران تبدیل شد. ما ساعت 9 صبح شروع به کار می کنیم و بسته به زمان استراحت غذا بین 5 تا 7 بعد از ظهر کار را تمام می کنیم. هنگامی که خورشید شروع به پایین آمدن می کند.

رایج ترین انسانها قبلاً حدود 8 ساعت کار روزانه انجام داده اند. اما چرا هشت ساعت؟ این ایده ، که امروزه واضح به نظر می رسد و در نهایت کاری است که ما بدون فکر کردن در مورد آن انجام می دهیم ، از یک شعار ساده استکه تقریباً 200 سال قدمت دارد.

این آغاز انقلاب صنعتی بود. شرکتها به ویژه از نیروی کار کارمندانشان شکوفا می شدند. شرکت ها کارمندان را تا آنجا که ممکن بود تحت فشار قرار می دهند و اکثر افراد (منظور من بیشتر مردان است) روزانه بین 12 تا 15 ساعت و 6 روز در هفته کار می کنند.

رابرت اوون شعار "هشت ساعت کار ، هشت ساعت تفریح ​​، هشت ساعت استراحت" را راه اندازی کرد، برنامه ای که نماد تعادل یک روز کاری است.

هنری فورد ، سازنده اتومبیل آمریکایی و مغز متفکر خط تولید بود که 6 روز در هفته کار را به 5 روز رساند. فورد دریافت که هفته های کاری کوتاه تر باعث افزایش بهره وری در بین کارمندان خود می شود. اما مهمتر از همه ، او فهمید که کارگرانش نیاز دارند که اوقات فراغت بیشتری داشته باشند تا به سفرهای جاده ای بروند و از ماشینهای شخصی که می ساختند لذت ببرند و بنابراین بخرند.

ایده کار 8 ساعت متوالی در روز با نحوه کار بدن ما کاملاً در تضاد است. ارگانیسم ما قادر به تولید 8 ساعت متوالی نیست ، به ویژه به دلیل آنچه "ریتم شبانه روزی" نامیده می شود ، یعنی چرخه های بیولوژیکی روزانه ما است. نحوه واکنش بدن ما در طول روز به عوامل زیادی بستگی دارد: هورمون ها ، رژیم غذایی ، قرار گرفتن در معرض نور ...

دانشمندانی که این مسائل را مطالعه می کنند دریافتند که بدن انسان ریتم بیولوژیکی بسیار خاصی داریم. بنابراین ، در اوقات خاص روز ، از نظر عقلی و جسمی ، بازده بیشتری خواهند داشت.

هنگام کار از ساعت 9 صبح تا 6 عصر. به عنوان مثال ، در یک دفتر ، با وقفه از ساعت 12 تا 1 بعد از ظهر ، با ریتم طبیعی خود کاملاً در تضاد هستیم. اول اینکه ، ما دقیقاً وقتی فعالیت مغز ما بیشتر است ، در وعده غذایی هستیم. سپس تقریباً یک سوم روز (از ساعت 13 تا 4 بعد از ظهر) به علت سنگینی ناهار و احتمالاً خواب آلودگی، در کمترین بازده کاری می گذرانیم ...

حضور بیش از 8 ساعت در روز در مسیر یک کار فشرده 40٪ بیشتر خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا بیماری های مرتبط با استرس را به همراه دارد. مطالعه دیگری که توسط آزمایشگاه بهداشت و ایمنی در انگلیس انجام شده است نشان می دهد که ساعت های طولانی کار باعث خستگی ، استرس ، سردرد ، اختلالات قلبی عروقی می شود (توجه داشته باشید ، "ساعت های طولانی" شامل زمان سفر رفتن نیز هست! اساساً هر کار طاقت فرسایی که به صورت مداوم انجام شود مضر است.) برخی تحقیقات تا آنجا پیش می رود که می گویند بیش از 8 ساعت کار در روز در یک دفتر کار به اندازه مصرف دخانیات برای سلامتی مضر است.

و مهمتر از همه ، مطالعات بیشتر و بیشتر نشان می دهد که یک فرد می تواند فقط مدت زمان محدود توجه خود را به کار فکری متمرکز کند! برخی از مطالعات می گویند 52 دقیقه متوالی ، دیگران می گویند یک ساعت و نیم … اما به طور کلی ، این امر به اثبات رسیده است که در یک روز ، ما فقط 6 ساعت کاملاً از نظر عقلی آماده انجام فعالیت هستیم، به شرط آنکه استراحت خوبی داشته باشیم...

با توجه به موارد گفته شده شما در روز چند ساعت فعالیت دارید؟


مطلب مرتبط:

ساخت یک تیم دور‌‌کار در یک دقیقه