وبلاگ میزیتو مدیریت پروژه فارسی | نکات انتخاب بهترین پلتفرم با پشتیبانی از زبان فارسی
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

مدیریت پروژه فارسی | نکات انتخاب بهترین پلتفرم با پشتیبانی از زبان فارسی

منتشر شده در ۲ ماه پیش

زمان خوانش دقیقه

انتشار ۲ ماه پیش

خوانش دقیقه

با نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی، کارها با بالاترین کیفیت انجام می‌شوند
پیشرفت‌های جهانی در کسب‌وکار در کشور ایران نیز منعکس شده‌اند و امروزه شاهد به‌کارگیری هوش مصنوعی، افزایش ظرفیت دورکاری در سازمان‌ها، افتتاح دفاتر مجازی و مواردی از این دست هستیم. از سوی دیگر برای افزایش کیفیت خروجی پروژه و انجام کار در زمان مقرر، مدیران پروژه در ایران از پلتفرم‌های مدیریت پروژه فارسی استفاده می‌کنند که مانع زبانی و چالش‌های دیگر نرم‌افزارهای خارجی را از میان برمی‌دارند. بنابراین در این مطلب از میزیتو با کاربردهای این نرم‌افزارها و قابلیت‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.
 


نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی چیست؟
نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی پلتفرمی برای برنامه‌ریزی و اجرای فرآیندها و پروژه‌ها به شکل مشارکتی و سازمان‌یافته است. این نرم‌افزارها به مدیران کسب‌وکار و اعضای تیم پروژه در مواردی مانند تعریف تسک‌ها، تعیین ضرب‌العجل‌ها، ایجاد آرشیو اسناد، تحلیل داده‌ها، خودکارسازی فرآیندها و پیگیری پیشرفت پروژه کمک می‌کنند. در ضمن پشتیبانی این نرم‌افزار از زبان فارسی و رابط کاربری آسان، کار با آن‌ها را نسبت به نمونه‌های خارجی آسان‌تر کرده است.


کاربردهای نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی
نرم‌افزار مدیریت پروژه ممکن است دارای ویژگی‌های پیشرفته مانند داشبوردهای سفارشی باشد که می‌تواند برای پروژه‌های پیچیده و یا مدیریت چند پروژه به‌طور همزمان استفاده شود. از سوی دیگر آن‌ها دارای ابزارهای داخلی متعددی برای تسهیل کار هستند. مزایای متعدد این ابزارها باعث شده است در ایران نیز شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون با زمینه‌های کاری متعدد از آن‌ها استفاده کنند.
 
برخی از زمینه‌های کاری که بیشترین استفاده را از این ابزارها دارند عبارتند از:

  • ساخت‌وساز و پروژه‌های عمرانی
  • شرکت‌های نفت و گاز
  • خرده‌فروشی‌های بزرگ آنلاین و فیزیکی
  • شرکت‌های توسعه نرم‌افزار
  • شرکت‌های تولید سخت‌افزار
  • شرکت‌های بزرگ تولید محتوا و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ

 

مزایای استفاده از نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی
نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی داده‌های مختلف مربوط به پروژه را در یک پلتفرم گردآوری می‌کنند و همه اعضای تیم پروژه می‌توانند در هر زمان از طریق دیوایس‌های مختلف به این داده‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین این نرم‌افزارها مدیریت کار و منابع را آسان می‌کنند.
 
برخی از مزایای دیگر استفاده از این نرم‌افزارها را با هم مرور می‌کنیم:

  • برنامه‌ریزی پروژه: ابزارهایی مانند گوگل درایو، دارای قابلیت ذخیره‌سازی اسناد هستند اما قابلیت‌های دیگر مانند ایجاد نمایی بصری از پروژه و گردش کار و امکان برنامه‌ریزی مشترک نیستند. در حالی که نرم‌افزارهای مدیریت پروژه فارسی این قابلیت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • قابلیت همکاری مشترک: یکی از قابلیت‌های اساسی در نرم‌افزارهای مدیریت پروژه امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها بدون نیاز به ابزارهای دیگر است. همچنین همه کاربران به این اسناد دسترسی خواهند داشت.
  • بهبود ارتباط بین اعضای تیم: این نرم‌افزارها اعضای دورکار و حضوری و کارکنان بخش‌های مختلف سازمان را مرتبط نگه می‌دارند. بنابراین بدون نیاز به پیام‌رسان‌ها و ایمیل می‌توانید از طریق یک پلتفرم متمرکز ارتباطات را نیز مدیریت کنید و بهبود ببخشید.
  • گزارش‌های قبل تنظیم: قابلیت گزارش‌گیری یکی از امکانات این نرم‌افزارها است. این ابزارها دارای قالب‌های گزارش‌گیری با تنظیمات مختلف هستند. همچنین می‌توانید امکان گزارش‌گیری را خودکارسازی کنید.
  • استانداردسازی فرآیندها: معمولا کارکنان سازمان دارای سبک‌های مختلفی برای انجام کار هستند و این مساله باعث تضعیف هماهنگی و بروز تاخیرها و تعارضات می‌شود اما نرم‌افزار مدیریت پروژه استانداردهایی را ایجاد می‌کند که وضوح بالایی دارند و قابل پیگیری هستند.

 

 

نکات مهم در زمان انتخاب نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی
در سطح جهانی طیف وسیعی از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه در دسترس هستند. این نرم‌افزارها را می‌توان به شیوه‌های مختلفی دسته‌بندی کرد؛ برخی ابری، برخی SaaS، برخی تحت وب، برخی آفلاین و ... هستند. همچنین برخی از این نرم‌افزارها برای یک صنعت خاص ایجاد شده‌اند.
 
برای مثال نرم‌افزار مدیریت پروژه ساخت‌وساز از جمله پرتقاضاترین این نرم‌افزارها است. اما متاسفانه این نرم‌افزارها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. تعیین قیمت بالا برای پلن‌ها بر اساس دلار و یورو نیز یکی دیگر از موانع استفاده از این نرم‌افزارها است. از سوی دیگر به‌دلیل شرایط ناشی از تحریم‌های بین‌‌المللی برخی از آن‌ها خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهند. همه این موارد باعث می‌شوند که بسیاری از شرکت‌ها به‌دنبال انتخاب نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی باشند.


پیش از انتخاب نرم‌افزار باید چند مورد را در نظر بگیرید. مورد اول این است که آیا ابزارها و قیمت پلن اشتراک نرم‌افزار با بودجه و مقیاس شرکت شما همخوانی دارد یا خیر.

۱- سپس شما باید دقیقا بدانید که از نرم‌افزار مورد نظر چه انتظاراتی دارید؟

۲- آیا به ابزاری نیاز دارید که با دیگر پلتفرم‌های کسب‌وکار شما ادغام شود؟

۳- آیا به دنبال نرم‌افزار با ابزار گانت چارت داخلی هستید؟

۴- آیا نرم‌افزار مورد نظر دارای تابلوهای کانبان است؟

۵- آیا می‌توانید برای مشتری پرونده ایجاد کنید؟

۶- به ابزار چت داخلی نیاز دارید؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تا بعد از بررسی رابط کاربری، خدمات پشتیبانی و قابلیت‌های نرم‌افزارهای داخلی مختلف، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه فارسی را انتخاب کنید.
 
میزیتو برترین پلتفرم مدیریت پروژه فارسی است
در صورتی که به‌دنبال یک نرم‌افزار یا پلتفرم حرفه مدیریت پروژه فارسی هستید، بدون شک، میزیتو بهترین انتخاب است. زیرا این پلتفرم تمامی نیازهای فریلنسرها، تیم‌ها، کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ و ادارات را برای مدیریت پروژه پاسخ می‌گوید. در این پلتفرم شما به امکاناتی مانند گزارش‌گیری خودکار، مدیریت مکاتبات آنلاین، گزینه‌های چت داخلی، گانت چارت، ایجاد اسپرینت برای متد اسکرام و بسیاری از قابلیت‌های دیگر دسترسی خواهید داشت. برای استفاده از این امکانات کافی است در سایت مجموعه ما یکی از پلن‌ها را انتخاب کرده و ثبت نام کنید تا به داشبورد نرم‌افزار دسترسی داشته باشید.


سوالات متداول
آیا استفاده از نرم‌افزار مدیریت پروژه ضرورت دارد؟
اگر به‌دنبال ایجاد بالاترین میزان هماهنگی بین اعضای تیم، بالاترین شرایط بهره‌وری و مدیریت آسان وظائف و فرآیندها هستید، بله! نرم‌افزار مدیریت پروژه به مدیران و اعضای تیم کمک می‌کند که از آخرین تغییرات آگاه باشند و کارها را بر اساس اولویت‌ها انجام دهند.


آیا نرم‌افزار مدیریت پروژه ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؟
تحقیقات نشان می‌دهند استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه باعث کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های اجرای پروژه در دراز مدت می‌شوند. بنابراین بدون شک استفاده از این نرم‌افزارها و خرید پلن‌های اشتراک این پلتفرم‌ها منطقی است. از سوی دیگر به‌کارگیری این ابزارها کیفیت خروجی پروژه را افزایش می‌دهد و رضایت مشتریان را در پی دارد. 
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!