وبلاگ میزیتو مدیریت استارتاپ | نکات مدیریت موفق از نگاه برندگان مسابقات نوآوری زوریخ ۲۰۲۳
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

مدیریت استارتاپ | نکات مدیریت موفق از نگاه برندگان مسابقات نوآوری زوریخ ۲۰۲۳

منتشر شده در ۲ ماه پیش

زمان خوانش ۵ دقیقه

انتشار ۲ ماه پیش

خوانش ۵ دقیقه

مدیریت موفق استارتاپ کاری دشوار اما ممکن است
تبدیل ایده‌‎های کارآفرینانه به واقعیت در کسب‌وکارهای استارتاپی بسیار دشوار است. زیرا شما باید محصولات و خدماتی نوآورانه را به بازار عرضه کنید. بنابراین در این کسب‌وکارها چالش‌های مدیریتی نیز دوچندان می‌شوند. برای حل این چالش‌ها ما دیدگاه‌های برندگان مسابقات قهرمانی نوآوری را که در سال ۲۰۲۳ در شهر زوریخ سوئیس برگزار شده‌‌اند با شما در میان می‌گذاریم.

این نظرات شامل بهترین راهکارها برای مدیریت استارتاپ و کسب سهمی قابل توجه در بازارها هستند. همچنین در ادامه امکانات میزیتو برای مدیریت موفق استارت آپ را بررسی می‌کنیم.
 


به دیدگاه خود پایبند باشید
واژه استارتاپ همواره با مفهوم نوآوری گره خورده است و همواره نگاه‌های سنتی در برابر نوآوری‌های شما مقاومت خواهند کرد. همچنین با ارائه ایده خود ممکن است با انبوهی از پیشنهادهای دیگر مواجه شوید که می‌توانند شما را از هدفتان دور کنند.
اتان دیواین (Ethan Devine)، مدیر عامل و بنیانگذار استارتاپ Agave Biosensors و برندگان مسابقات نوآوری زوریخ است. استارتاپ Agave Biosensors در زمینه بیوتکنولوژی و تولید حسگرهای پوشیدنی برای بررسی شرایط بیمار از راه دور فعالیت دارد.

دیواین در این زمینه می‌گوید: "از حرف افرادی که به شما می‌گویند، این ایده قابل اجرا نیست، دلسرد نشوید. زیرا هر زمان که به پیشرفت نزدیک می‌شوید، مخالفانی هستید که به تردیدهای شما دامن می‌زنند. بنابراین به دیدگاه خود پایبند باشید و به مبارزه برای کسب موفقیت ادامه دهید."


مدیریت استارتاپ نیازمند ایجاد بهترین تیم‌های کاری است
برای پیاده‌سازی ایده‌های استارتاپی، مدیران به افراد و تیم‌های توانمند نیاز دارند. ایجاد بهترین تیم مهارتی است که با مطالعه، تحقیق و تجربه به دست می‌آید. روش انتخاب اعضا برای ایجاد تیم‌ها می‌تواند عامل موفقیت یا شکست استارتاپ شما باشد.
 
استفان فاوارتو (Stéphane Favaretto) مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران استارتاپ Minalea است. این استارتاپ در زمینه استفاده از ابزارها و راه حل‌های هوش مصنوعی برای آنالیز پیشنهادات حوزه بیمه و درک آسان‌تر بیمه‌نامه‌ها برای بیمه‌‌گزاران فعالیت دارد. فاوارتو در این زمینه می‌گوید: "اگر افراد مناسب را استخدام کنید و آن‌ها را در موقعیت‌های شغلی مناسب به‌کار بگیرید، قطعا رشد خواهید کرد."

 


روی مشتریان خود تمرکز کنید
تا هر اندازه هم که در تولید محصولات جدید و ارائه خدمات نوآورانه موفق باشید، تا زمانی که در جذب و ترغیب مشتری برای خرید موفق نباشید، رشد نخواهید کرد. ماکسیم کارتان (Maxime Cartan) مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران استارت آپ Citalid است. این استارتاپ نرم‌افزاری را توسعه داده است که با استفاده از آن می‌توان ریسک‌ مالی ناشی از تهدیدهای سایبری را کاهش داد.

او در زمینه گفته است: "به‌جای تمرکز روی محصول یا خدمت، روی مشکلی تمرکز کنید که می‌خواهید حل کنید (یعنی تمرکز روی نیاز و حل مشکل مشتری). به‌ویژه زمانی که قرار است محصول یا خدمت را به مشتریان بالقوه کسب‌وکار خود پیشنهاد دهید."

لوفرد مادزو (Lofred Madzou) مدیر استراتژی استارتاپ آمریکایی TruEra نیز می‌گوید: "ما برای ارائه خدمات به مشتری اینجا هستیم و نه برعکس. بنابراین تامین نیازهای مشتری و استفاده از راهکارهای مشتری‌محوری، راه نجات است."


افزایش انعطاف‌پذیری برای مدیریت موفق استارتاپ
معمولا با شنیدن واژه استارتاپ، مفهوم "رشد سریع" نیز به ذهن می‌رسد. با این حال باید بدانید که راه‌اندازی و مدیریت استارتاپ به دوی ماراتن شباهت بیشتری دارد تا دوی سرعت. زیرا این یک سفر دشوار و طولانی است و شما باید کسب‌وکاری را ایجاد کنید که در برابر موانع و چالش‌ها موفق و باثبات باشد. اما این موفقیت نیازمند انعطاف‌پذیری است.
 
دانیل فیورشتاین (Daniel Feurstein) مدیر ارشد بخش درآمد در مجموعه Omni:us است. این شرکت ارائه دهنده راه حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای اتوماسیون فرآیندهای پرداخت خسارت بیمه می‌باشد. فیورشتاین در این زمینه می‌گوید: صبور و انعطاف‌پذیر باشید و هرگز تسلیم نشوید. هر کسی ممکن است دچار اشتباه شود. اما بعد از بروز اشتباه باید بایستید و مشکل را برطرف کنید.

 


استفاده عاقلانه از زمان
زمان می‌تواند یکی از همکاران شما در ایجاد و مدیریت یک استارتاپ موفق باشد، اگر از آن به‌درستی استفاده کنید. سارا بالدری (Sarah Baldry) مدیر ارشد بازاریابی در مجموعه Wysa است. این شرکت در زمینه توسعه ربات‌های چت هوش مصنوعی برای حوزه سلامت روان فعالیت می‌کند.

بالدری در این زمینه می‌گوید: Wysa” با سرعت بالایی توسعه یافت. ما از ارتباط با مصرف‌کنندگان در اپ استورها آغاز کردیم و سپس به‌سراغ موسسات بهداشت عمومی و شرکت‌های بزرگ رفتیم. ما آموختیم که چگونه بازار را به بخش‌های کوچک تقسیم کنیم با بتوانیم یکی یکی آن‌ها را تصرف کنیم."


ابزارهای میزیتو برای مدیریت استارتاپ
یک استارتاپ می‌تواند در مدت کوتاهی ساخته شود اما ماندگاری آن در زمینه کاری خود و توانایی رقابت با دیگر شرکت‌ها نیاز به استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای کاربردی دارد. یکی از جامع‌ترین پلتفرم‌ها برای مدیریت حرفه‌ای استارتاپ، میزیتو است. شما با میزیتو می‌توانید هر پروژه‌ای را در محدوده کسب‌وکار خود با بهترین روش‌ها و ابزارها مدیریت کنید.

میزیتو دارای قابلیت‌های متعددی است که آن را برای استفاده از همه زمینه‌های کار و صنعت و همه متدولوژی‌های مدیریت پروژه مناسب کرده است.
برخی از امکانات میزیتو در این زمینه عبارتند از:

  • امکان ایجاد و مدیریت بی‌نهایت پروژه
  • امکان دسته‌بندی پروژه‌ها بر اساس معیارهای مختلف
  • ابزار گانت چارت برای مدیریت وظائف
  • برخورداری از تقویم پروژه
  • ایجاد و استفاده از بوردهای اسکرام

از سوی دیگر میزیتو می‌تواند همچون یک ابزار CRM به شما در مدیریت ارتباط با مشتریان نیز کمک کند. در این پلتفرم می‌توانید برای هر مشتری، پرونده و پروفایل ایجاد کنید و برای افراد خاص، مجوز دسترسی ارائه دهید. 
 
موفقیت استارتاپ خود را میزیتو تضمین کنید
میزیتو یک میز کار کامل برای مدیریت کسب‎وکارهای استارتاپی است. از این پلتفرم می‌توانید برای ایجاد تیم‎‌های کاری، برنامه‌ریزی پروژه، زمان‌‎بندی پروژه و وظائف، تعیین وابستگی برای کارها، ایجاد بستری مناسب برای دورکاری و... استفاده کنید. میزیتو همچنین دارای یک ابزار مکاتبات اداری داخلی و همچنین ابزارهای چت و شبکه اجتماعی است تا شما بتوانید از طریق این ابزارها تعامل با اعضای تیم و ارتباط با مشتریان استارتاپ خود را مدیریت کنید.


سوالات متداول
ابزار گانت چارت در میزیتو چه کاربردی دارد؟
از این ابزار می‌توان برای تجسم بصری تمام وظائف در چرخه عمر پروژه اشاره کرد. با این ابزار می‌توانید روی یک صفحه، تمامی کارها، زمان شروع و پایان آن‌ها، کارهای انجام شده و باقیمانده و... را مشاهده کنید.


بخش پرونده مشتری در میزیتو چه کاربردهایی دارد؟
در این بخش می‌توانید اسناد مالی را ثبت کنید، پرونده‌های مشتریان را ایجاد کنید و از فیلترها برای جستجو بهره بگیرید.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!