وبلاگ میزیتو راهکارهای مدیریتی | مدیران موفق از این تکنیک‌ها برای افزایش بهره‌وری استفاده می‌کنند
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

راهکارهای مدیریتی | مدیران موفق از این تکنیک‌ها برای افزایش بهره‌وری استفاده می‌کنند

منتشر شده در ۲ ماه پیش

زمان خوانش ۴ دقیقه

انتشار ۲ ماه پیش

خوانش ۴ دقیقه

نحوه مدیریت یک مجموعه با بهترین راهکارهای مدیریتی
برای مدیریت اثربخش در سازمان باید از بهترین روش‌ها و راهکارها در دستیابی به اهداف بلند مدت و کوتاه‌مدت استفاده کرد. این شامل ایجاد یک سیستم مدیریتی، استفاده از روش‌های خودکارسازی فرآیندها، بهبود تعامل در تیم‌های کاری و بخش‌های سازمان و تسلط بر تکنیک‌های حل تعارضات می‌شود. بنابراین در این مطلب از وب‌سایت میزیتو با بهترین راهکارهای مدیریتی آشنا می‌شویم.
 


مدیریت بدون ارتباط موثر ممکن نیست
یکی از مهم‌ترین کلیدهای موفقیت در مدیریت، ارتقای توانایی در برقراری ارتباط واضح و موثر است. نکته بسیار مهم نیز در ایجاد ارتباط موثر گوش دادن به بهترین شیوه است. در واقع مدیر نباید فقط نقش گوینده را داشته باشد.

هر قدر که شما بیشتر به نظرات کارمندان زیردست خود توجه کنید، آن‌ها نیز ارزش بیشتری برای شما قائل می‌شوند و این ارتباط دو طرفه سالم، انگیزه کارکنان برای پیروی از دستورات و انجام کار به بهترین شیوه را افزایش می‌دهد.
برخی از نکات مهم در این زمینه عبارتند از:

  • نگاه کردن به موضوعات و مشکلات از زاویه نگاه کارکنان
  • همدلی با کارکنان در زمان طرح مشکلات فردی و کاری
  • مهارت شنیدن فعالانه را بیاموزید


یکی از راهکارهای مدیریتی مهم، ارتقای مدیریت زمان است
اکثر مدیران حجم کار بسیار بالایی دارند. بنابراین آن‌ها باید بتوانند زمان خود را به‌طور موثر مدیریت کنند تا بتوانند در کمترین زمان به همه کارها رسیدگی کنند. بدون شک اولین نکته در مدیریت زمان موفق این است که مدیر بتواند فهرستی از وظائف خود را ایجاد کند. مساله دوم تعیین اولویت‌ها است تا مهم‌ترین کارها و وظائف دارای مهلت زمانی زودتر انجام شوند. شما همچنین می‌توانید برخی کارها را برون‌سپاری کنید.
 
مدیریت زمان در مدیریت پروژه نیز اهمیت بالایی دارد و دقیقا موارد بالا باید برای وظائف تعریف شده در یک پروژه نیز اعمال شوند. برای موفقیت در این امر می‌توانید از نرم‌افزارهای مدیریت وظائف و یا از ابزار گانت چارت استفاده کنید. امکان تعریف تسک‌ها، امکان اولویت‌بندی کارها و حتی تعیین وابستگی کارها از مزایای این نرم‌افزارها است.


کارکنان و تیم‌های موفق را تشویق کنید
تشویق یکی از ابزارها و راهکارهای مهم مدیریتی برای افزایش بهره‌وری در سازمان است. شما به‌راحتی می‌توانید در طول جلسات کاری از کارکنان و تیم‌های موفق تمجید کنید. زمانی‌که کارکنان شما بدانند که کار آن‌ها به خوبی دیده می‌شود قطعا برای بهبود بهره‌وری و انجام کار در زمان تعیین شده انگیزه بیشتری خواهند داشت. تشویق همچنین می‌تواند از نوع مادی و یا ارائه هدایای سازمانی باشد.


شناخت ویژگی‌های شخصیتی کارکنان
یکی از راهکارهای مدیریتی برای مدیریت پرسنل زیر دست و همچنین حل تعارضات و بهبود تعامل، شناخت ویژگی‌های شخصیتی کارکنان است. همه ما این موضوع را درک می‌کنیم که یک برخورد یکسان با افراد مختلف، تاثیرات کاملا متفاوتی دارد و دلیل این موضوع نیز در تفاوت ویژگی‌های شخصیتی است. بنابراین زمانی که شما ویژگی‌ها، نیازها، ترجیحات و علائق کارکنان خود را بشناسید، موفقیت بیشتری در برخورد با آن‌ها خواهید داشت.
 
این موضوع همچنین به شما در حل تعارضات بین کارکنان کمک می‌کند. برای دستیابی به این هدف، تست‌هایی نیز وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای شناخت بهتر کارکنان فعلی و همچنین شناخت نامزدهای شغلی استفاده کرد که تست دیسک یکی از آن‌ها است.

 


افزایش وضوح در اهداف و دستورالعمل‌ها
یکی از اصول مدیریت صحیح این است که شرایطی را ایجاد کنید تا کارکنان شما دقیقا بدانند باید چه کاری را در چه زمانی و با چه شیوه‌هایی انجام دهند. زیرا شما نمی‌توانید از کارکنان خود برای وظائف انتظاراتی داشته باشید که آن‌ها از این انتظارات و نحوه دستیابی به آن‌ها آگاهی ندارند. از سوی دیگر موفقیت در مدیریت نیازمند تعیین اهداف واضح، واقع‌بینانه و قابل اندازه‌گیری است.
اهداف سازمان و اهداف مدیریتی نباید مبهم باشند. برای مثال افزایش 5 درصدی سود کسب‌وکار با راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی مشخص در مدت 1 ماه، یک هدف تقریبا واضح است. شما می‌توانید جزئیات ایجاد کمپین، بودجه تعیین شده برای آن و ... را نیز تعیین کنید. همچنین ابزارهای مختلفی نیز برای اندازه‌گیری معیارهای موفقیت در این کمپین‌ها وجود دارند.


استفاده از فناوری اطلاعات برای مدیریت موثر
امروزه هیچ کسب‌وکار موفقی در دنیا وجود ندارد که دست کم از یک یا چند راهکار مدیریتی مبتنی بر فناوری اطلاعات استفاده نکند. ابزارها و فناوری‌های مختلف فناوری اطلاعات برای انجام عملیات روزمره مدیریتی، طراحی استراتژی‌های بازاریابی و حتی استخدام کارمندان استفاده می‌شوند.
 
برخی از کاربردهای این فناوری در مدیریت را مرور می‌کنیم:

  • ساده‌سازی عملیات: از راهکارهای این فناوری در انواع روشهای مدیریتی برای اهدافی مانند مدیریت هزینه‌های سربار، بهبود فرآیندهای استخدام، مدیریت بودجه، نظارت بر عملکرد کارکنان، رسیدگی به شکایات و موارد دیگر استفاده می‌شود.
  • پیاده‌سازی راه حل‌های مبتنی بر ابر: با استفاده از پلتفرم‌های ابری دیگر نیازی به نگهداری از سرورها و رایانه‌های عظیم در محیط کسب‌وکار نیست. فناوری‌های ابری به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا داده‌های خود را از طریق اینترنت بر روی سرورهای شخص ثالث ذخیره‌سازی کنند.
  • افزایش امنیت داده‌ها: متخصصان فناوری اطلاعات می‌توانند به شما در افزایش امنیت داده‌های ارزشمند کسب‌وکار کمک کنند.
  • آنالیز داده‌های کسب‌وکار: اکثر نرم‌افزارهای جامع مدیریت سازمان دارای ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و همچنین ابزارهایی برای بصری‌سازی این داده‌ها و محاسبات هستند. بنابراین مدیران می‌توانند با استفاده از این ابزارها و گزارش‌ها تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته باشند.

 

میزیتو راه حل‌های مدیریتی فراوانی دارد
همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم، برای برنامه‌ریزی بهتر، ساده‌سازی فرآیندهای کاری، خودکارسازی امور و ... می‌توان از راهکارهای مدیریتی مختلف و به‌ویژه نرم‌افزارهای مدیریتی استفاده کرد. میزیتو یکی از مهم‌ترین و جامع‌ترین این نرم‌افزارها است که به شما در ایجاد شرایط دورکاری، بهبود تعامل بین اعضای تیم‌های کاری، مدیریت تسک‌ها و مدیریت زمان کمک می‌کند.

از جمله قابلیت‌های این پلتفرم می‌توان به برخورداری از شبکه اجتماعی اختصاصی، ابزار ثبت یادداشت‌ها، ابزار گانت چارت، اتوماسیون مکاتبات اداری و مانیتورینگ پروژه اشاره کرد.


سوالات متداول
نرم‌افزارهای مدیریتی چگونه باعث بهبود ارتباطات می‌شوند؟
این نرم‌افزارها معمولا دارای قابلیت‌هایی مانند امکان چت متنی، صوتی و ویدئویی، ابزارهای مدیریت ایمیل و ... هستند.


نرم‌افزار CRM چیست؟
سی آر ام‌ها با نام نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری نیز شناخته می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای گردآوری اطلاعات مشتری، افزایش ارتباط با مشتری و دریافت بازخوردها و حل مشکلات مشتریان استفاده کرد.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!