وبلاگ میزیتو چگونه یک گروه موفق بسازیم؟
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

چگونه یک گروه موفق بسازیم؟

منتشر شده در ۵ سال پیش

زمان خوانش ۲ دقیقه

انتشار ۵ سال پیش

خوانش ۲ دقیقه

شاید در ابتدا لازم باشد بدانید که اساسا یک تیم یا گروه چیست؟ گروه در واقع مجموعه ای از افراد به هم وابسته است که برای انجام دادن یک هدف مشخص گرد هم می آیند.

اما چگونه می توان یک تیم موفق را پایه ریزی کرد؟ تیمی که با داشتن هدفی مشخص و واضح، همکاری و ارتباط قوی و انگیزه فراوان، یک کار تیمی موفق را پیش ببرد. این مسئله چالشی اساسی برای بسیاری از سازمان ها است. این تمایل در بسیاری از محیط های کاری وجود دارد که افراد به صورت شخصی، تنها بر روی کارهای خود متمرکز شوند؛ اما شاید این بهترین راه برای رسیدن به نتایج مطلوب نباشد.

ایجاد کار تیمی موفق وابسته به چیست؟

در درجه اول همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، باید به فرهنگ سازمانی توجه نمود. بعضی از سازمان ها به دلیل رویکردهایی که دارند، به هیچ عنوان راغب به انجام فعالیت های خود به صورت تیمی نیستند. آنها ترجیح می دهند که کارها کاملا با توجه به دستورالعمل های سفت و سختی که برای کارمندان مشخص شده است پیگیری شوند. اما سازمان هایی نیز وجود دارند که تلاش می کنند به دلایل مختلف، اهداف خود را از طریق کار تیمی موفق دنبال کنند. در واقع بی دلیل نیست که تا به حال میلیون ها دلار صرف اصلاح فرآیندهای کاری برخی سازمان ها، برای ایجاد الگوهای کار تیمی موفق شده است.

بدون توجه به اینکه گروه شما از چه نوعی باشد و با چه هدفی تشکیل شده باشد، از افرادی تشکیل شده است که چه بخواهیم و چه نخواهیم مجموعه ای از خصوصیات خوب و بد را با خود به همراه دارند. بنابراین افرادی که اساسا با هم متفاوتند، تجربه های متفاوتی از زندگی را پشت سر گذاشته اند و سطوح متفاوتی از موفقیت را طی کرده اند، باید حول هدف و ماموریت مشترکی همکاری کنند.

گروه ها نیازهای بنیادینی دارند که اگر انتظار دارید موفقیت را تجربه کنید، باید از آنها مطلع شوید و برای احقاق آنها تلاش کنید. بدون ارضای این نیازهای بنیادین، هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد.


بیشتر بخوانید:

مقایسه میزیتو با Trello
شروع کار با میزیتو
شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!