میزیتو یک ابزار در قالب Team Collaboration Tool یا به عبارتی ابزار کار تیمی است که قابلیت‌ها و امکانات زیادی رو به شرکت‌ها و تیم‌ها میده. میزیتو با قابلیت‌های خوب و هزینه‌های خیلی مناسب تا الان موفق شده اعتماد بیشتر از ۶۷۰۰ شرکت و یا تیم رو به خودش جلب کنه. اگر با میزیتو آشنا نیستید، توصیه می‌کنم این متن رو با دقت مطالعه کنید.

در این پست قصد دارم آموزش قدم به قدم برای استفاده صحیح از میزیتو رو توضیح بدم که برای همه مدیران و افرادی که در حال اداره شرکت و یا انجام کار تیمی هستند بسیار مفید خواهد بود.

قدم اول: ثبت نام در میزیتو

ابتدا وارد سایت میزیتو با آدرس www.mizito.ir بشید. در قسمت بالا / سمت چپ روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

 

ثبت نام در میزیتو از طریق سایت به آدرس: www.mizito.ir
ثبت نام در میزیتو از طریق سایت به آدرس: www.mizito.ir

 

در صفحه ثبت نام کافیست شماره همراه خوتون رو وارد کنید تا حساب کاربری شما فعال بشه.

بعد از ثبت نام ازتون خواسته میشه که اسم شرکت و یا تیم خودتون رو بگید و همچنین اعضایی که باهاشون کار می‌کنید رو باید معرفی کنید. در این حالت میزیتو برای تک تک افرادی که مشخص کردید یک دعوتنامه پیامک می‌کنه و اونا خیلی راحت می‌تونن تو میزیتو، عضو شرکت شما بشن. به همین راحتی! شما بعد از ثبت‌نام داشبوردی مثل تصویر زیر می‌بینید که اطلاعات کاری شما رو نشون میده.

داشبورد میزیتو - نمایش اطلاعات کاری شرکت شما
داشبورد میزیتو - نمایش اطلاعات کاری شرکت شما

 

قدم سوم: شناسایی گروه‌های کاری

در همه شرکت‌ها و تیم‌ها، گروه‌های کاری مختلفی وجود دارن. معمولاً شرکت‌ها واحدهای مالی، انبار، تبلیغات، فروش، تولید و خدمات پس از فروش دارن. همینطور به ازای تک تک پروژه‌هایی که مشغول انجام اونا هستید هم میشه به عنوان یک گروه نگاه کرد. برای همین در میزیتو، وارد قسمت پروژه‌ها بشید و از گزینه "ایجاد پروژه جدید" استفاده کنید و تک تک گروه‌های کاریتون رو اونجا تعریف کنید.

با انتخاب گزینه پروژه‌ها در منوی سمت راست صفحه، کلیه پروژه‌ها خودتون و وضعیت اونا رو می‌تونید ببینید.
با انتخاب گزینه پروژه‌ها در منوی سمت راست صفحه، کلیه پروژه‌ها خودتون و وضعیت اونا رو می‌تونید ببینید.

 

حالا در این حالت فرق پروژه با گروه چیه؟

  • ایجاد پروژه در قالب گفتگو: اگه از این امکان برای ایجاد گروه کاریتون استفاده کنید، قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل "ایجاد وظایف" برای خودتون و یا همکارانتون در زمانیکه دارید با اونا چت می‌کنید داده میشه. همینطور اگه با همکارانتون جلسه‌ای داشتید، می‌تونید از طریق گزینه "صورتجلسه" که پایین صفحه چت قرار داده، صورتجلسه مربوطه رو وارد کنید. تو صورتجلسه اطلاعات کلی جلسه و همینطور شرح جلسه رو می‌تونید وارد کنید. همچنین اگه بر اساس جلسه هر کسی قرار باشه کاری رو در زمان خاصی پیگیری کنه و یا انجام بده هم می‌تونید در قالب مصوبات اون جلسه ثبت کنید. پس خیلی راحت می‌تونید وظایف و صورتجلسات رو برای همکارانتون ثبت کنید. این نوع از محاوره به شما این کمک رو می‌کنه که خیلی سریع برای انجام کارها با همدیگه همفکری کنید و کارها رو هم از همدیگه پیگیری کنید و این یعنی افزایش بهره‌وری در شرکت.
  • ایجاد گروه گفتگو: این گروه بیشتر برای محلی برای صحبت کردن افراد هست که می‌خوان یک سری اطلاعات رو با همدیگه به اشتراک بذارن. برای همین قابلیت‌هایی مثل ثبت وظیفه و یا صورتجلسات رو در این نوع گروه‌ها نمی‌بینید.

قدم سوم: استفاده از میزیتو

حالا که کارهای اولیه رو انجام دادید و اعضای تیمتون هم وارد میزیتو شدن، می‌تونید کار با میزیتو رو شروع کنید. البته بدونید این همه ماجرا نیست و میزیتو قابلیت‌های بیشتری به شرکتتون می‌ده (مثل مدیریت وظایف، پیگیری کارها، دستیار میزیتو، مکاتبات و نامه‌های اداری داخلی، قسمت پرونده مشتریان، مانیتورینگ تیم و یادداشت‌های شخصی) که به مرور زمان با اونا آشنایی پیدا می‌کنید. اگر هر جا مشکلی خوردید و یا مفهومی رو متوجه نشدید و یا نیاز به مشاوره داشتید، می‌تونید به قسمت پشتیبانی میزیتو پیام بدید و یا با واحد پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.

نسخه‌های موبایل میزیتو

یکی از امکانات خوب میزیتو اینه که تمام امکانات در نسخه‌های موبایل هم قابل استفاده هست، که قابلیت‌هایی مثل یادآوری سررسید کارها و ... رو بهتون میده و با نسخه موبایل می‌تونید همیشه شرکت خودتون رو بهتر مدیریت کنید. اگه گوشی اندرویدی دارید و یا آی‌او‌اس (گوشی آیفون و یا آیپد) می‌تونید از داخل مرورگر گوشی سایت میزیتو به آدرس www.mizito.ir رو باز کنید و نسخه موبایل مورد نظرتون رو نصب کنید.

ضمناً پیشنهاد می‌کنم راهنمای میزیتو رو هم برای اینکه در مورد امکانات میزیتو بیشتر بدونید، مطالعه کنید.

-- میزیتو، میزکار تو (www.mizito.ir)