اگر شرکت موفقی دارید و یا در حال راه‌اندازی استارت‌آپ جدیدی هستید، توصیه می‌کنم متن زیر رو کامل بخونید. حتی اگه یک مقدار کمی بهتون کمک کنه، ارزش خوندنش رو قطعاً داره.

مشکل

شرکت‌ها معمولاً دو دسته هستند. شرکت‌های کوچک که خیلی چابک و سریع عمل می‌کنند و شرکت‌های بزرگ‌تر که در آنها، کارها معمولاً دیرتر پاسخ داده می‌شود.

در هر حال وقتی زمانی از عمر شرکت می‌گذرد و شرکت شما وارد مرحله توسعه خود می‌شود، بسیاری از اوقات مدیران و افراد اصلی شرکت احساس می‌کنند که بهره‌وری کارمندان آنطور که می‌خواهند نیست ولی نمی‌دانند دقیقاً باید چکار کنند. در این وضعیت معمولاً دو حالت وجود دارد:

  • حالت اول: همه اعضای شرکت شدیداً مشغول کار هستند و هیچوقت کارمندی را نمی‌بینید که کاری انجام ندهد ولی از طرفی مطمئن نیستید آیا کارهایی که انجام می‌شود و بابت آنها حقوق پرداخت می‌شود، آیا در راستای اهداف اصلی شرکت هستند یا اینکه فقط مشغول کارهای جانبی و فرعی و یا تکراری هستند!
  • حالت دوم: این حالت برای شرکت‌ها و یا تیم‌هایی که تعداد افراد از حدود ۱۰-۱۵ نفر به بالاتر است معمولاً دیده می‌شود. در این حالت تعداد افراد کمی هستند که واقعاً دارند کار می‌کنند و بقیه افراد کارهای کمتری انجام می‌دهند و به نوعی وانمود می‌کنند که دارند کار می‌کنند و فقط می‌خواهند ساعت‌های کاری آنها پر شود. در این حالت اگر از این کارمند بپرسید در حال انجام چه کاری است، با پاسخ‌های پراکنده توضیحاتی می‌دهد که از آخر شما متوجه نمی‌شوید که جریان چه بوده است! معمولاً این افراد کارها را به گردن سایرین می‌اندازند و می‌گویند باید آن شخص کارش انجام می‌شده تا من بتوانم انجام دهم و از این قبیل پاسخ‌های سربالا ...

راه حل

در دنیای امروزه که راه‌کارهای نرم‌افزاری زیادی در اطراف ما وجود دارد، بهترین روش استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای مناسب است. نرم‌افزارهایی که به کارهای ما نظم بدهند و به ما کمک کنند که کارهای خودمون رو بهتر انجام بدیم. در دنیای دیجیتال به این نرم‌افزارها به اصطلاح Team Collaboration Tools (ابزارهای کار تیمی) گفته می‌شود. با جستجو در گوگل می‌تونید بعضی از اونا رو ببینید.

اگر می‌خواهید شما هم به کارهاتون نظم بدید توصیه می‌کنم حتماً سری به سایت میزیتو بزنید. میزیتو یک محصول دانش‌بنیان هست که توسط یک تیم جوون، با تجربه و با نشاط ایرانی درست شده و الان که زمان زیادی از رونمایی اون نمی‌گذره بیشتر از ۷۰۰ شرکت و یا تیم دارن از خدماتش استفاده می‌کنن.

چطور از این ابزار برای حل مشکلات شرکتتون استفاده کنید؟

در ابتدا باید همکاری‌های تیمی رو تقویت کنید. سعی کنید تیم‌های خودتون رو شناسایی کنید و به اونها هویت ببخشید. بذارید با هم سریع صحبت و تبادل نظر کنن. از کارهای همدیگه مطلع بشن و در نهایت بهترین کارها رو انجام بدن.

با میزیتو، هم می‌تونید تیم‌هاتون رو بهتر مدیریت کنید و هم می‌تونید از پراکندگی مستنداتتون که حتماً خیلی مهم هستند جلوگیری کنید.

برای ادامه پیشنهاد میدم پست شروع کار با میزیتو رو حتماً مطالعه کنید.

اگر تمایل داشتید، من به عنوان مدیر و طراح سیستم میزیتو می تونم مشاوره خوبی جهت بهتر کردن وضعیت شرکت شما ارائه بدم.

-- میزیتو، میزکار تو (www.mizito.ir)