از تیم خود محافظت کنید...
از تیم خود محافظت کنید...

کارتان را زود شروع کنید

اگرچه این روزها شرکت‌های بسیاری از دورکاری به عنوان یک اصل اساسی در نشان دادن انعطاف‌پذیری خود حمایت می‌کنند، اما نگرانی از سستی و ناکارآمدی کارکنان از جمله مسائلی است که بسیاری از کارفرمایان با آن دست به گریبان هستند.

ارتباط ذهنی‌تان را حفظ کنید

برای دوری از حواس‌پرتی باید مانند همان وقتی که در محل کارتان هستید رفتار کنید. ارتباط ذهنی و عملی‌تان را از روی برنامه پیش ببرید و کارها را با استفاده از ابزاری مثل mizito یا دیگر ابزارهای برنامه‌ریزی، مدیریت کنید.

فضای کار مناسب ایجاد کنید

یکی از مشکلات دورکاری، احساس خستگی، خواب‌آلودگی یا حواس‌پرتی است. برای جلوگیری از این مسئله به جای اینکه در اتاقی بدون نور، روی نیمکت یا به صورت خوابیده کار کنید، فضایی اختصاصی و مناسب را برای کار ایجاد کنید.

درگیر شبکه‌های اجتماعی نشوید

برای رفع خستگی تا حد ممکن سراغ شبکه‌های اجتماعی نروید یا برای سرزدن به آنها زمان مشخصی را تعیین کنید. چک کردن مداوم شبکه‌های اجتماعی، خستگی شما را بیشتر خواهد کرد. برای مقابله با سهولت استفاده از فضای مجازی در ساعات کاری، آنها را از مرورگرهای خود حذف کنید. هروقت احتیاج به استراحت داشتید، بهتر است چند دقیقه‌ای را در خانه راه بروید و خستگی‌تان که برطرف شد دوباره سر کار برگردید.

سراغ کارهای ساده بروید

ممکن است در هنگام دورکاری علاقه شما برای به تعویق انداختن کارها بیشتر شود. یکی از دلایل این موضوع فکر کردن به پیچیدگی‌ یا سختی کارها است. برای ایجاد انگیزه ابتدا سراغ انجام کارهای ساده که به زمان زیادی احتیاج ندارند بروید. انجام کارهای آسان‌تر انگیزه‌تان را برای کارهای سخت بالا می‌برد.

از روز قبل برنامه‌ریزی کنید

وقتی از روز قبل برای کارهای روز بعد، برنامه‌ریزی می‌کنید قادر هستید که روز را زودتر و بدون معطلی شروع کنید. این کار همچنین از سردرگمی و استرس شما نیز جلوگیری می‌کند. بهتر است برای انجام هرکاری از قبل برنامه و میزان زمانی که باید صرف کنید را بدانید.

میزیتو این امکان را به شما می دهد که برای کارها وظیفه ایجاد کنید و تا کارهای شما سر زمان مشخص یادآوری شوند.

برای فرار از شکست سریع اقدام کنید...
برای فرار از شکست سریع اقدام کنید...

از تکنولوژی استفاده کنید

همانطور که در بالا گفتیم برای حفظ ارتباط با شرکت و سایر همکاران از ابزارهایی مثل میزیتو (Mizito) استفاده کنید تا در جریان اتفاقاتی که در محل کارتان می‌افتد قرار بگیرید.

میزیتو یک شبکه اجتماعی اختصاصی در دل خود دارد که شما را از فضای عموی تلگرام و واتساپ جدا میکند تا تمرکز بیشتری به کسب و کارتان داشته باشید.

ارتباطاتتان را مدیریت کنید

از دیگران بخواهید که به حریم شخصی شما در ساعات کاری احترام بگذارند و وقتی کار می‌کنید مزاحمتان نشوند. شما از خانه کار می‌کنید، ولی این به این معنی نیست که در خانه هستید. ساعت‌های مشخصی را برای معاشرت با دیگران در نظر بگیرید و حواستان به طولانی شدن بحث‌ها باشد.

نتیجه‌گیری

دورکاری اگر با نظم و مدیریت زمان انجام شود، نتایج بسیار اثربخشی به دنبال خواهد داشت. آیا شما هم اکنون در حال دورکاری هستید؟ تجربه خود را از دورکاری با ما به اشتراک بگذارید.

تهیه مطلب با همکاری ایران تلنت

 

به جهت حل مشکل دورکاری می‌توانید ویدیوی زیر را مشاهده نمایید:
میزیتو، نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار