قبل از اینکه در مورد استارت‌آپ بخوام توضیح بدم و اینکه قراره چیکار کنه باید توضیح بدم که چی شد این محصول رو درست کردیم. همیشه تو هر تیم و یا شرکتی که همکاری داشتم، مشکل ارتباط همکاران با همدیگه یکی از مشکلات اصلی به شمار می‌رفت. غالباْ دیده بودم وقتی سریع مطالب و یا فایل‌ها بین همکاران منتقل میشن، چطور سخت‌ترین مشکلات خیلی راحت و سریع حل می‌شن. برای همین همیشه دنبال راه حل بودیم.

تجربه اول

در ابتدا سعی کردیم از اتوماسیون اداری (که البته اون رو هم خودمون تولید کرده بودیم و برای خیلی از شرکتا هم نصب کرده بودیم) استفاده کنیم. به محض استقرار اتوماسیون اداری، سرعت و راندمان مجموعه به شدت افزایش پیدا کرد به طوریکه حتی مشتریان هم از اینکه کاراشون مرتب‌تر انجام میشه ابراز رضایت می کردن.

تجربه دوم

اتوماسیون اداری راه حل خیلی خوبی برای تیممون بود ولی بعضاً نمی‌تونست برخی کارا رو مدیریت کنه. برای مثال در قسمت فنی برای پروژه‌هامون و مدیریت وظایف اونا مجبور شدیم سیستم‌های کنترل پروژه راه بندازیم که بتونیم کنترل و نظارت بر کارا رو بیشتر کنیم که این برامون خیلی خوب بود و موفقیت‌های زیادی بوجود آورد. ولی در واحدهایی مثل اداری و یا فروش، با سیستم کنترل پروژه نمی‌شد کارهای اونا رو نظم داد و به نتیجه دلخواه رسید.

شبکه‌های اجتماعی فراگیر شدن

بعد از مدتی شبکه‌های اجتماعی فراگیر شدن و یکدفعه دیدیم همه داریم از اونا استفاده می‌کنیم. شبکه‌های اجتماعی ارتباطات و همینطور اشتراک‌گذاری فایل‌ها رو خیلی راحت کرده بود اما در عین حال باعث بهم ریختگی کارها هم شده بود و مدیر نمی تونست تمام مطالب و پیام ها رو به صورت یکجا داشته باشه و در کل بفهمه تو شرکت چه خبره !

در نهایت: راه اندازی استارت‌آپی با نام میزیتو و استقبال مشتریان از اون

خلاصه اینکه هر کدوم از نرم‌افزارهایی که استفاده کرده بودیم (اتوماسیون اداری، کنترل پروژه و شبکه‌های اجتماعی) به صورت مستقل نمی‌تونستن نیازها رو کامل پوشش بدن. برای همین اواخر پاییز سال ۹۵ بود که به ذهنومون رسید یک محصول جدیدی تولید کنیم که کار شرکت‌ها رو خیلی راحت کنه و برای همین از تجربه حدود ۱۵ سال سابقه کاریمون استفاده کردیم و محصول دانش بنیان میزیتو رو تولید کردیم. نسخه اولیه و خیلی ساده میزیتو در بهار ۹۶ متولد شد و برای اینکه مشکلاتش دربیاد اول تو شرکت خودمون ازش استفاده کردیم و بعد به تعدادی از شرکتای دیگه هم دادیم که ازش استفاده کنن و نظراتشون رو بهمون بگن تا محصول کامل‌تر بشه. جالبه بدونین که الان همه کارای شرکتمون از طریق همین میزیتو پیش میره! (کارای فنی، فروش، پشتیبانی و تبلیغات) و با اون کارامون رو مدیریت می‌کنیم و همیشه داریم دنبال راه حل‌هایی می‌گردیم که کارایی محصولمون بیشتر بشه یعنی به مدیران کمک کنه نقاط ضعف مجموعه‌هاشون رو بهتر ببینن و مدیریت کنن.

میزیتو از ابتدای سال ۹۷ به طور رسمی رونمایی شد و تا این زمان تونسته اعتماد بیشتر از ۷۰۰ مجموعه رو به خودش جلب کنه که ازش استفاده کنن.
در مطلب بعدی سعی خواهم کرد بیشتر در مورد تاثیر استارت آپ هایی شبیه به میزیتو در ایجاد نظم و موفقیت شرکت ها صحبت کنم.

-- میزیتو، میزکار تو (www.mizito.ir)