برای اینکه تیم کاری خوبی داشته باشید باید بتوانید محیط کاری مناسب و شاد و همچنین انگیزه لازم را برای کارکنان تان ایجاد کنید و حقوق مناسبشان را نیز پرداخت کنید.

اشتباهاتی که انرژی اعضای تیم را تحلیل می کند را مرتکب نشوید ؛ تیمی کار انجام دادند روشی است که اکثر شرکت ها برای انجام کار مهمی استفاده می کنند بنابراین زمانی که انرژی، دانش و مهارت های یک گروه با انگیزه را ترکیب کنید، پس شما و تیم تان می توانید هر کاری را که در ذهنتان است انجام دهید.

اخیرا کارشناسان نگاهی به برخی از اشتباهات رهبران که استعداد بالای خود را از دست داده اند، انداخته است همانطور که آن ها می گویند، "روی رفتار خود فکر کنید، اشتباهات را تصحیح کنید ، و آماده شوید عملکرد و انگیزه تیم را تقویت کنید ؛

برای رسیدن به این مهم باید اصولی را پیاده سازی کنید که تنها شما به عنوان مدیر باید از آن تبعیت کنید در ادامه با این اصول آشنا خواهیم شد :

1. به افراد آنچه را که ارزش دارند پرداخت کنید 

زمانی که حقوق کارمندان خود را تنظیم می کنید، مطمئن شوید که حقوق آن ها با آنچه دیگر شرکت ها در حوزه کاری شما و حوزه جغرافیایی می پردازند ، سازگار است. به خاطر داشته باشید :26 درصد کارمندان می گویند شغل فعلی خود را تنها با 5 درصد افزایش ترک خواهند داد. افراد ماهر را بخاطر حقوق ناچیز از دست ندهید.

2. به آن ها مکان خوبی برای کار دهید

هر کسی می خواهد در محیط اداره ای کار کند که تمیز و تحریک کننده است و باعث شود که آن ها به جای احساس بد ، حس خوبی داشته باشند . مجبور نیستید پول زیادی خرج کنید تا دفتری جذاب داشته باشید.

3. فرصت هایی برای پیشرفت ایجاد کنید

اعضای تیم برای سازمان و خودشان ارزشمند هستند ، زمانی که فرصت یادگیری مهارت های جدید را دارند. تیم خود را در حرفه و دانش های پیشرفته تر آموزش دهید تا در آخرین تکنولوژی ها و صنعت جدید ترین اطلاعات را کسب کنند.

هم کاری میان گروه ؛ درصد بالایی از کارکنان احساس نمی کنند که ورودی آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد. اعضای تیم خود را تشویق کنید و پیشنهادهای آنها را درباره نحوه انجام کارها به طور کامل بپذیرید. سوالات خود را بپرسید، به پاسخ های آن ها گوش دهید، و در صورت امکان راه حل آن ها را اجرا کنید.

5. آنها را به شاد بودن تشویق کنید

کارکنان شاد ، مشتاق و اعضای مثبت تیم هستند و نگرش آن ها مسری است. بنگرید آیا نیروهایتان از کار، کارفرما و شما راضی هستند یا خیر. اگر راضی نباشند، این نارضایتی پخش می شود

6. هر شکست و اشتباهی را مجازات نکنید

همه ما اشتباه می کنیم. بخشی از انسان بودن است. نکته کلیدی این است که درس های ارزشمندی از آن اشتباهات بگیریم تا دوباره آن ها را مرتکب نشویم. زمانی که اعضای تیم اشتباهات صادقانه انجام می دهند ، آن ها را مجازات نکنید - - به جای آن آن ها را تشویق کنید دوباره امتحان کنید.

7. اهداف را مشخص کنید

در مطالعه ای، 63 درصد کارمندان گزارش دادند که وقت خود را در کار هدر می دهند ، زیرا آن ها آگاه نبودند چه کاری در الویت هست یا نیست . به عنوان یک رهبر وظیفه شما این است که با اعضای تیم خود برای مشخص کردن اهداف خود کار کنید. و زمانی که این کار را انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که همه دقیقا می دانند آن اهداف چه هستند، اولویت نسبی آن ها چیست و نقش تیم در رسیدن به آن ها چیست.

8. آنها را واضح و مستقیم کنترل نکنید

هیچ کس رئیسی را دوست ندارد که مدام آنها را کنترل می کند و هر تصمیمی را حدس می زند. در حقیقت، 38 درصد کارمندان در یک نظرسنجی گزارش دادند که ترجیح می دهند در فعالیت های ناخوشایند شرکت کنند تا اینکه در کنار رئیسی جزئی نگر بنشینند. افراد خود را با اهداف آشنا کنید و سپس به آن ها اجازه دهید تا بهترین راه برای رسیدن به آن ها را پیدا کنند.

9. از برگزاری جلسات بی فایده اجتناب کنید

جلسات می توانند اتلاف باور نکردنی وقت باشند - میانگین هدر رفتن زمان کار 3.8 ساعت در جلسات غیرسازنده هر هفته است . یک دستور کار برای جلسات خود ایجاد کرده و آن را پیشاپیش توزیع کنید. تنها افرادی را که واقعا نیاز به شرکت دارند دعوت کنید، جلسه را به موقع آغاز کنید ، و سپس هر چه سریع تر آن را به پایان برسانید.

قبلاً در مطلب "دلایل بی‌انگیزگی کارمندان چیست؟" علل کاهش انگیزه کارکنان را بررسی کردیم .


بیشتر بخوانید:

مقایسه میزیتو با Trello
شروع کار با میزیتو